Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Rart spørsmål, jeg vet, men jeg skal fjerne en cycte på litt over 10 cm til uken og jeg lurer på hvor mye den veier. Vil jeg veie en kg mindre etter inngrepet, eller 2 kg mindre? Den er jo veldig stor, når jeg ligger på ryggen ser jeg den veldig godt der den buler ut nederst på magen, ser gravid ut...... Har sett det er flere på siden her som har fjernet cyster, så hva veide de? Er en massiv cyste (dermoid). Anonymous poster hash: b5533...a9c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Tviler på den veier noe særlig mer enn 2-300 gram... Anonymous poster hash: ede77...0d0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Cirka det samme som en vannfylt ballong på samme størrelse. Anonymous poster hash: 35df4...959
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 1 dm3 med vann veier 1 kg, dvs en boks som er 10x10x10 cm fyllt med vann vil veie 1 kg. Antar at en cyste på ca 10 cm i diameter vil veie minst det samme. Anonymous poster hash: 49d5d...e86
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Glem det, du blir verken tynn eller særlig mye lettere gitt... Anonymous poster hash: a4d5d...e73
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 En rund cyste med diameter på 10 cm er mye mindre enn 1 dm^3 (altså 10cm*10cm*10cm) Den er faktisk ca halvparten (litt mer) Så en halvkilo er vel det meste du kan håpe på her. Anonymous poster hash: 67d48...29c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 En 10 cm cyste er ikke særlig stor. Den veier omtrent som en vanlig appelsin. Anonymous poster hash: 1c6ba...c82
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Jo, den er ganske stor. Diameteren er 12x14 cm og jeg kjenner den som en stor "ball" i magen (større enn en håndball) Det er en såkalt "tvillingcyste", den er altså ikke fylt med væske. De er som regel mest fettvev i slike cyster sa gynekologen, men de kan finne hår, tenner og allverdens annet også i dem. Jeg regnet ikke med at det skulle bli noen slankekur å fjerne den altså Jeg er bare nysgjerrig, hvor mye kan en sånn celleklump veie? HI Anonymous poster hash: b5533...a9c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Den er fortsatt ikke stor. Det kommer ukentlig inn kvinner til operasjon med langt større cyster. Anonymous poster hash: 1c6ba...c82
zrah Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Jo, den er ganske stor. Diameteren er 12x14 cm og jeg kjenner den som en stor "ball" i magen (større enn en håndball) Det er en såkalt "tvillingcyste", den er altså ikke fylt med væske. De er som regel mest fettvev i slike cyster sa gynekologen, men de kan finne hår, tenner og allverdens annet også i dem. Jeg regnet ikke med at det skulle bli noen slankekur å fjerne den altså Jeg er bare nysgjerrig, hvor mye kan en sånn celleklump veie? HI Anonymous poster hash: b5533...a9c Tenner i cysta, i magen??
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Jo, den er ganske stor. Diameteren er 12x14 cm og jeg kjenner den som en stor "ball" i magen (større enn en håndball) Det er en såkalt "tvillingcyste", den er altså ikke fylt med væske. De er som regel mest fettvev i slike cyster sa gynekologen, men de kan finne hår, tenner og allverdens annet også i dem. Jeg regnet ikke med at det skulle bli noen slankekur å fjerne den altså Jeg er bare nysgjerrig, hvor mye kan en sånn celleklump veie? HI Anonymous poster hash: b5533...a9c Tenner i cysta, i magen?? På eggstokken. Cyster på eggstokken har utspring fra eggceller, og eggceller har genmateriale til å produsere absolutt alle slags celler vi har i kroppen (er jo meningen de skal bli til barn). Så når noe går galt og det blir en sånn cyste som jeg har kan de inneholde all slags celler og vev, f.eks hår og tenner... Anonymous poster hash: b5533...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå