Gå til innhold

Noen som har opplevd sterk kvalme og senere mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 532e8...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har vært gravid seks ganger, har tre barn. Har vært like kvalm alle gangene, tre endte i SA/MA.

Skrevet

Ja, mistet en tross konstant kvalme og oppkast i flere uker.

Anonymous poster hash: 2b13e...4ec

Skrevet

Ja. Har vært gravid seks ganger, har tre barn. Har vært like kvalm alle gangene, tre endte i SA/MA.

Var det snakk om mild kvalme eller var den slik at du kastetopp?

Har 5 SA bak meg, er nå gravid for 6 gang og er selvfølgelig livredd for å miste! Forskjellen denne gangen er at jeg er utrolig kvalm! Det har jeg aldri vært noen av de andre gangene. Legen mener at det er ett godt tegn men jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal tillate meg å håpe.

Skrevet

Har 5 SA bak meg, er nå gravid for 6 gang og er selvfølgelig livredd for å miste! Forskjellen denne gangen er at jeg er utrolig kvalm! Det har jeg aldri vært noen av de andre gangene. Legen mener at det er ett godt tegn men jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal tillate meg å håpe. Anonymous poster hash: 532e8...249

Kastet opp ja. I de fullgåtte svangerskapene mine kastet jeg opp daglig til 18-20 uker.

Men hvis du nå er kvalm på en annen måte enn i de avbrutte svangerskapene dine, høres det jo bra ut! Hvor langt er du på vei da? Får vondt av deg, vet hvor altoppslukende det er å gå sånn og eneste seg.

Skrevet

Jeg hadde 6 SA, så ble jeg gravid igjen, og fikk ekstrem svangerskapskvalme. Sitter nå med en flott 8 åring i armkroken. Fikk og beskjed av legene, at siden jeg hadde ekstrem kvalme, så var sannsynligheten for å miste svært liten.

Anonymous poster hash: b4201...e36
Skrevet

Jeg har en sa bak meg og der var formen kjempebra, mistet i uke 12. Har tre fullgåtte hyperemesis svangerskap, der alle barna har vert friske og raske. Jeg tror som legen din, at det er et godt tegn at svangerskapet ditt er anderledes denne gangen :-) lykke til! *klem*

Anonymous poster hash: cbd5e...3e0

Skrevet

Har 5 SA bak meg, er nå gravid for 6 gang og er selvfølgelig livredd for å miste! Forskjellen denne gangen er at jeg er utrolig kvalm! Det har jeg aldri vært noen av de andre gangene. Legen mener at det er ett godt tegn men jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal tillate meg å håpe. Anonymous poster hash: 532e8...249

Kastet opp ja. I de fullgåtte svangerskapene mine kastet jeg opp daglig til 18-20 uker.

Men hvis du nå er kvalm på en annen måte enn i de avbrutte svangerskapene dine, høres det jo bra ut! Hvor langt er du på vei da? Får vondt av deg, vet hvor altoppslukende det er å gå sånn og eneste seg.

Jøss! Oppkast daglig i 18-20 uker høres jo rett og slett umenneskelig ut! Men alt for å få et velskapt barn <3

Godt å høre at det kan ende godt denne gangen! Jeg har jo så utrolig lyst til å håpe! Er 8+1 i dag, Har mistet mellom uke 8 og 15 tidligere. Så det blir mildt sagt noen nervepirrende uker vi går i møte!

Skrevet

Jeg har ikke mistet, men har vært veldig kvalm alle 3 gangene. Legen har trøsta meg med hver gang at kvalme er ett godt tegn. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5fe9f...35f

Skrevet

Jøss! Oppkast daglig i 18-20 uker høres jo rett og slett umenneskelig ut! Men alt for å få et velskapt barn <3

Godt å høre at det kan ende godt denne gangen! Jeg har jo så utrolig lyst til å håpe! Er 8+1 i dag, Har mistet mellom uke 8 og 15 tidligere. Så det blir mildt sagt noen nervepirrende uker vi går i møte!

Kanskje du burde få noe blodfortynnende av legen? Kan være årsak til SA at blodet er for tjukt.

Anonymous poster hash: 9bd32...5a7

Skrevet

Ja, jeg mistet den ene i SA i uke 10. (var tvillinger). Spydde og brakk meg omtrent hele dagen fra jeg ble gravid til uke 13. Fikk en velskapt jente :)

Anonymous poster hash: 83cba...b50
Skrevet

Ja, 3 ganger. Ekstrem kvalme fra uke 4 og frem til sa.

Anonymous poster hash: f7670...ad2

Skrevet

Første gang så var jeg så kvalm at jeg brukte 20 min hver morgen på å komme meg ut av sengen. Spydde ikke men har heldigvis vanskelig for å spy. Mistet i uke 7. Andre gangen var jeg ikke kvalm et eneste sekund og fullførte svangerskapet.

Anonymous poster hash: 72721...82e

Skrevet

Ja, dessverre. Hyperemesis, sengeliggende i tre måneder. Kasta opp døgnet rundt og gikk ned 10 kilo. Mistet i uke 16.

Anonymous poster hash: a18d9...c08

Skrevet

I mitt tredje svangerskap var jeg kvalm fra uke 5, ikke så kvalm at jeg kastet opp(skal mye til før jeg gjør det), men var uggen døgnet rundt og slet med å få i meg mat. Kvalmen økte på fra uke 7 og begynteå avta i uke 9

I uke 11 ble det oppdaget Ma, utviklingen hadde stoppet opp i uke 7.

At kvalmen avtok fra uke 9 tok jeg ikke som dårlig tegn der og da, for det gjorde den i det forrige svangerskapet også og da var alt i skjønneste orden.

Nå er jeg nygravid igjen, bare tidlig uke 4, men kvalmen har begynt å melde sin ankomst allerede. Det sies jo at det er godt tegn, men det klarer ikke jeg å tro på nå.

Anonymous poster hash: 8f5b2...6df
Skrevet

At det er anderledes denne gang og at du nå er kvalm tror jeg utelukkende er et godt tegn!! :) pust med magen og slapp av, så går dette nokk helt fint!! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan klarer dere som har gjennomgått en MA/SA å komme dere gjennom de første 12 ukene i et nytt svangerskap?? Jeg gikk gjennom en MA i fjor og sitter nå gravid i uke 9+5 med tvillinger. Har hatt hyperemesis siden uke 6 og var til og med innlagt for væskebehandling. Klarte verken å spise eller drikke og kastet opp hele tiden.

De siste dagene har jeg vært mye bedre og er jeg livredd for at dette er tegn på at jeg har abortert...!! Det var dette som skjedde sist. Kvalmen ble bedre i uke 10 og i uke 12 på UL fikk jeg beskjed om at det ikke var liv.

Noen som har erfart det samme? 

Skrevet

Ja, jeg ble innlagt pga svangerskapskvalme, men fosteret utviklet seg ikke normalt, så jeg måtte avslutte det.

Anonymous poster hash: d7efb...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...