Gå til innhold

Hva kan dette være for noe (skummelt)??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg i butikken der jeg pleier å gjøre den ukentlige storhandelen.

Plutselig mistet jeg retningssansen - jeg skjønle liksom ikke hvor jeg var, altså hvolken butikk jeg var i og hvor jeg skulle gå videre for å komme dit jeg hadde tennkt meg.

Jeg var ikke svimmel eller noe, og det gikk noen sekunder, så kjente jeg meg igjen.

Tenkter selvsagt på tidlig demens/alxheimer - og det er jo i så fall helt forferdelig (er midt i 40-årene). Kan også nevne at jeg hadde hodepine fra morgenen av i dag, men det har jeg ofte  i helgene (tror det er pga for sent inntak av morgenkaffen).

Noen som har opplevcd noen lignende? Det er første gang det har skjedd med meg.

Jeg har prøvd å google det, men får bare opp svimmelhet - og det var ikke dét det var.

Anonymous poster hash: bd594...53e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ringe legevakt! Kan være tegn på blodpropp i hjernen

Skrevet

Du bør ringe legevakt! Kan være tegn på blodpropp i hjernen

Men jeg er jo helt fin nå, det er flere timer siden.

Skrevet

Det kan være ett lite drypp, eller det kan være en form for aura i forhold til hodeverken. Det kan være helt ufarlig og det kan være verdt å undersøke. Ta en telefon til legevakten og forklar hendelsen, de vil si ifra om du bør komme inn, om dette kan vente til fastlegetime eller om du ikke trenger å uroe deg :)

Anonymous poster hash: 393d0...af9

Anonymous poster hash: 393d0...af9
Skrevet

Kan være altzheimer sikkert, vet ikke helt hvor "plutselig" d kan dukke opp...

Muligens et drypp.... Kan være fortegn på f.x. MS, men også blodpropp eller hjerneslag...

Uansett så bør du komme deg til legen!!

Anonymous poster hash: 42844...7cc

Skrevet

Å, jeg kvier meg sinnssykt for å gå til lege - føler at det helt garantert ikke er noe sånn akutt, og så går hele lørdagskvelden bare på grunn  av noe tull jeg innbilte meg, og så sendes jeg hjem etter timesvis på det trøstesløse venterommet, uten at noe som helst gjøres.

Jeg kom på at jeg var i en annen, liknende butikk i går kveld - så jeg kan på en måte plutselig ha blandet sammen de to butikkene, og at det var derfor jeg ble forvirret - at jeg plutselig ventet at det var innredningen i butikken fra i går som skulle være i butikken i dag. Kanskje?

HI

Skrevet

Nei, ikke kanskje det. Ta deg selv på alvor og kom deg til legen.

Skrevet

Ring legevakten å prat med de så gjør de en vurdering. Dette er ikke noe du skal vurdere alvorlighetsgrad i selv.

Skrevet

Det høres ut som et lite drypp. Ring legevakta og konferer.

Anonymous poster hash: 7d8e2...8ec
Skrevet

Må bare si meg enig med de andre, ring legevakten og snakk med dem, Hi!

Anonymous poster hash: 02f45...a30
Skrevet

Jeg har slik rett som det er, aldri tenkt på at det kan være noe skummelt, har FM så har skyldt på det...men kanskje jeg skulle fått det sjekket? 

Anonymous poster hash: d7ff0...377
Skrevet

Jeg har slik rett som det er, aldri tenkt på at det kan være noe skummelt, har FM så har skyldt på det...men kanskje jeg skulle fått det sjekket? 

Anonymous poster hash: d7ff0...377

Ja, det bør du få sjekket.

Anonymous poster hash: 02f45...a30

Skrevet

Kan som de andre her sier være et drypp (TIA), de varer kun i kort tid, vanligvis noen få minutter. Det skumle/fine med det er at de som oftest er et forvarsel på at et større hjerneslag er på vei. Du har altså sjansen til å gjøre noe for å stoppe det! Så ring legevakta og forklar saken, ikke sitt å vent!

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerne-nervesystem/tia-drypp-11895.html

Kan jo selvsagt skyldes andre ting også, men bedre føre var....

Anonymous poster hash: ea8ce...6cf
Skrevet

Dette hender med meg også iblant. Varer bare noen sekunder, og ofte når jeg har tenkt intenst på noe helt annet. Er nesten som å "våkne opp" og må bruke litt tid på å vekke hjernen ordentlig.

Anonymous poster hash: 12579...e05

Skrevet

Har hatt noen sånne episoder. Fått beskjed om at det er auramigrene. Har tidligere hatt en blodpropp i hodet, så ble selvsagt veldig redd første gangen.. hvis det skjer engang til så oppsøk lege så fort som mulig etterpå. Da sjekker de om det har vært en liten propp

Anonymous poster hash: 4a9a2...16d

Skrevet

Huff...håper ikke det er noe alvorlig, men sikkert greit å få det sjekket..

Anonymous poster hash: be21a...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...