Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Hvis situasjonen var slik: - Du og mannen bodde i drømmehuset, i den perfekte beliggenheten (etter ditt ønske - utsikt, nærhet til det dere trenger, og du ikke tror et annen plass kan oppfylle de kravene) - Dere har to flotte biler - Har mange "dyre ting" av møbler, pynt og lignende Men så ser du at du mangler vesentlige kriterier i forholdet med mannen. Det blir slutt og etter en tid treffer du en ny mann. - Han oppfyller alle de krav og behov du ikke hadde i forrige forhold - Men han har dårligere inntekt - Og andre dårlige sider som du misliker mer enn eksens dårlige sider Eksmannen sier han ønsker deg tilbake. Er det pga tingene du da tar en avgjørelse eller pga det som virkelig er viktig i et forhold? (og hva er i såfall de viktige tingene?) Anonymous poster hash: 04d62...ac9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Hadde gått for mann nr.3 Anonymous poster hash: f5e56...924
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Enig! Gå videre til mann nr.3!! Anonymous poster hash: dce47...c80
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Enig! Mann nr 3 Anonymous poster hash: 19af5...739
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Enig med de over. Hvorfor begrense valget til en av de to? Høres ikke ut som om du har det bra med noen av de...da ville du ikke vært i tvil. Og nei, materielle ting kunne aldri ha avgjort et slikt valg for meg, så sant jeg ikke endte opp under fattigdomsgrensa. Anonymous poster hash: e1a0c...047
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Klarer meg fint uten mann. Materialistiske ting betyr veldig lite for meg. Jeg har en gammel, slitt bil og jeg bor i et gammelt rekkehus, som virkelig hadde trengt oppussing. Møblene mine er billige og gamle. Men jeg har det bra, trenger ikke å være i et forhold hvor jeg ikke har det bra. Anonymous poster hash: 074ea...330
Virginia. Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Enig med de over. Hvorfor begrense valget til en av de to? Høres ikke ut som om du har det bra med noen av de...da ville du ikke vært i tvil. Og nei, materielle ting kunne aldri ha avgjort et slikt valg for meg, så sant jeg ikke endte opp under fattigdomsgrensa. Anonymous poster hash: e1a0c...047 Signeres. Hvis du har barn med din eks, og fremdeles har noe følelser, så ville jeg nok ha vurdert om det gikk an å reparere forholdet der. Men hvorfor vurdere en mann som du allerede nå mener har dårligere sider ved seg enn din eks? Det tyder på en viss desperasjon og frykt for å klare seg alene, mener jeg. Endret 21. mars 2015 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Det var dårlige alternativer. Hvis materialistiske ting var så viktig for meg, ville jeg vel ikke gått ut av forholdet i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 9cfe7...6a5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Du skal altså velge mellom to menn, Hi. De har sine positive og negative sider. Og det du velger å fokusere mest på er det materalistiske... Det sier seg selv at du ikke er så himla interessert i noen langvarig forhold med noen av dem, tror jeg... Har du barn oppi dette så får du finne ut hva som er viktig for deg selv, for slik du argumenterer tror jeg du blir misfornøyd med begge mennene. Velger du nr. to vil du aldri bli fornøyd fordi han har for dårlig økonomi til å tilfredsstille deg, samt noen dårlige sider som du liker mindre enn eksmannens dårlige sider. Velger du eksmannen vil du begynne å finne alt det materalistiske like tomt som før, og du vil savne de gode sidene til nr. to. Slutt å leke med disse mennene og finn ut hva du egentlig trenger i et forhold. Anonymous poster hash: 8d2b8...a38
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Du skal altså velge mellom to menn, Hi. De har sine positive og negative sider. Og det du velger å fokusere mest på er det materalistiske... Det sier seg selv at du ikke er så himla interessert i noen langvarig forhold med noen av dem, tror jeg... Har du barn oppi dette så får du finne ut hva som er viktig for deg selv, for slik du argumenterer tror jeg du blir misfornøyd med begge mennene. Velger du nr. to vil du aldri bli fornøyd fordi han har for dårlig økonomi til å tilfredsstille deg, samt noen dårlige sider som du liker mindre enn eksmannens dårlige sider. Velger du eksmannen vil du begynne å finne alt det materalistiske like tomt som før, og du vil savne de gode sidene til nr. to. Slutt å leke med disse mennene og finn ut hva du egentlig trenger i et forhold. Anonymous poster hash: 8d2b8...a38 Det er det jeg lurer på: hva trenger jeg og ønsker jeg i et forhold? Anonymous poster hash: 04d62...ac9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #13 Skrevet 21. mars 2015 Du skal altså velge mellom to menn, Hi. De har sine positive og negative sider. Og det du velger å fokusere mest på er det materalistiske... Det sier seg selv at du ikke er så himla interessert i noen langvarig forhold med noen av dem, tror jeg... Har du barn oppi dette så får du finne ut hva som er viktig for deg selv, for slik du argumenterer tror jeg du blir misfornøyd med begge mennene. Velger du nr. to vil du aldri bli fornøyd fordi han har for dårlig økonomi til å tilfredsstille deg, samt noen dårlige sider som du liker mindre enn eksmannens dårlige sider. Velger du eksmannen vil du begynne å finne alt det materalistiske like tomt som før, og du vil savne de gode sidene til nr. to. Slutt å leke med disse mennene og finn ut hva du egentlig trenger i et forhold. Anonymous poster hash: 8d2b8...a38 Det er det jeg lurer på: hva trenger jeg og ønsker jeg i et forhold? Anonymous poster hash: 04d62...ac9 Når du ikke vet det selv, da er det ikke noen god ide å være sammen med noen. Jeg tror det er mye viktigere at du spør deg hvorfor du ikke vil være alene, for slik hovedinnlegget ditt legges frem så ligger det under at du "må" velge en av disse mennene. Kanskje coaching kan være noe for deg, finne mer ut av hva som er viktig for deg, hva du trenger i et forhold, hva som er mindre viktig og hva du kan gi i et forhold. Finner du ikke ut av dette så er det mindre sjanse for at du finner riktig mann også. Om en av de to du nevner skulle være "riktig" likevel, så tror jeg ikke de blir det før du har funnet ut av deg selv. Det er i deg selv du må begynne. Anonymous poster hash: 8d2b8...a38
amandine Skrevet 21. mars 2015 #14 Skrevet 21. mars 2015 Det er ikke mye info du deler, egentlig, så jeg lurer litt. Hvilke mangler har mann nr 1, og har dere felles barn? Har jeg barn med en mann er jeg villig til å inngå kompromiss på mange områder, noe kan jeg fint leve med mens andre mangler er alvorlige og kan ikke leves med. Jeg hadde nok ikke valgt nr 2 som substitutt, jeg hadde nok vært alene en stund☺
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 Jeg vulle enten gått for faren til mine barn (forutsatt at han er en god far) eller ingen mann i det hele tatt. Jeg klarer meg utmerket uten en mann, men barna trenger en far. Noe de i alle fall ikke trenger er en mor som går inn i et forhold som virker dømt fra dag én. Hvis du går for løsningen der du klarer deg alene en stund, bruker du tiden til å tenke over hva du trenger, ønsker og kan bidra til i et forhold slik at du kan foreta et mer opplyst valg neste gang. Ingen er perfekt, og du vil aldri treffe noen helt uten mer eller mindre skjulte mangler (deg inkludert). Oppi i alt dette husk st barna dine ikke har bedt om å bli involvert i ditt kjærlighetslivs svingninger, og at hvordan du styrer det er med på å formere deres syn på kjærlighetsforhold og hvordan de selv vil opptre når de er voksne. Anonymous poster hash: 44136...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå