Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Invitert på middag i kveld. Fikk beskjed om at hun handler men drikke står vi fot selv. Hun inviterte.. Så nå kom meldinga; 84 kr på hver. Ikke overrasket da det alltid er sånn. Når jeg inviterte var det ingen som spurte om beløp de skulle betale. Artig der der. Anonymous poster hash: da445...83d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Er dere studenter eller siden økonomien er så stram? I min vennekrets står verten for både mat og drikke. Anonymous poster hash: 3f190...197
Kathrine. Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Flaut. Iallfall når det kun er når dei/ho inviterer.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Fast jobb og de har ingen barn. Anonymous poster hash: da445...83d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Pinlig... Anonymous poster hash: 07f8d...ec8
Mamma_til_2 Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Pinlig, drikken kan jeg om jeg legger godviljen til forstå, men ikke maten!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Hadde ikke falt meg inn å ta betalt, om JEG inviterte andre på middag. Når det skjer står vi for alt, både mat og drikke- ingen som skal betale. Helt ærlig ville jeg meldt avbud og ikke betalt ei krone! Det er virkelig mange morsomme vesener der ute Anonymous poster hash: cc39d...5a5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Pinlig var et flott ord her ja, tragisk enda bedre Anonymous poster hash: 942c6...8ae
Monica Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Synes det høres rart ut. Drikke greit, spesielt hvis det skal drikkes mye. Men er det bare 2 glass vin til maten til hver, så skjønner jeg ikke det heller. Og jeg er enslig mor, og student. Kunne ikke falle meg inn og ta betalt for maten.
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Jeg hadde bare meldt avbud. Jeg har aldri spurt etter en krone når jeg har invitert til middag. Makan.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Jeg hadde også meldt avbud. Helt utrolig..! Vi har er vennepar vi omgås med ca hver 5-6.uke. Vi er hos hverandre annenhver gang, spiser, tar et glass vin og spiller kort. Verten står for mat og drikke, også tar vi med snop. Neste gang er det motsatt. Hva er det med så gniene folk?! Pinlig! Anonymous poster hash: 74f45...68a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #13 Skrevet 21. mars 2015 Hehehe, hun har altså vært på Rema og handlet inn mat, delt summen på antall mennesker og prisen ble 84 kr pr.pers Kan hun veksle om du kommer med en hundrelapp eller tar hun da 16 kr for slitasje på bestikket. Ler meg ihjel, slike regnestykker har jeg ikke vært borti siden vi gikk på ungdomskolen og brukte lommepengene våre til å spleise på pizza.... Anonymous poster hash: ca385...8f2
Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. mars 2015 #14 Skrevet 21. mars 2015 Hos meg hadde det ringt en bjelle når den som inviterer sier "Jeg handler inn, men drikke må dere stå for selv" En merkelig måte å ordlegge seg på, og jeg hadde forstått det med å "handle inn" til at det var snakk om spleiselag her. Det hadde ikke vært noen stor sak for meg, jeg hadde betalt og hatt en hyggelig kveld om folkene ellers var noen jeg likte å være sammen med. Hadde jeg blitt invitert til middag og presentert for regninga etterpå, hadde jeg nok syntes at det var litt merkelig, men om maten ikke var fryktelig dyr, hadde jeg nok ikke brukt energi på å hisse meg opp over det.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #15 Skrevet 21. mars 2015 Da sender du vel en sms tilbake og ber henne trekke det av alt det hun skylder seg for middagene du har laget og hun ikke betalt for. Anonymous poster hash: ed3b3...af4
Chl85 Skrevet 21. mars 2015 #16 Skrevet 21. mars 2015 Uff for ei klein dame He he... Ved mindre man avtale spleiselag, så står den som inviterer til middag for maten selvfølgelig... Off.. Merker jeg blir flau på sånne menneskers vegne.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. mars 2015 #17 Skrevet 21. mars 2015 Ok, så hun inviterer altså til middag, men dere må betale maten og ha med eget drikke. Hva inviterer hun til da, egentlig? Å spise sammen, hun holder hus. Jøss... Hadde glatt meldt avbud og aldri invitert henne på middag siden.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #18 Skrevet 21. mars 2015 Fy faen.. da hadde jeg DØDD av skam på vedkommendes vegne! ... og aldri mer tatt kontakt. Det er så mye rare folk altså! Anonymous poster hash: 70cf9...946 Anonymous poster hash: 70cf9...946
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #19 Skrevet 21. mars 2015 vi er en venne gjeng som ofte spiser middag sammen. Ikke så lett å sjonglere hvor vi er da det er alt etter hva som passer. Den av oss som har minste ungen er som ofrest den som får gjengen inn døra. Da avtaler vi på forhånd hvem som tar med hva, vi lager maten sammen og rydder opp sammen. Det er en møte vi gjør det på. MEN ellers når vi inviterer så står gjestene for å ta med godt humør, kanskje en sjelden gang dessert. Sende regning på denne måten er bare ufint og vi har dårlig rå. Anonymous poster hash: a7971...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå