Gå til innhold

Hvordan gå ut av ketose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i ketose i seks uker og gått ned 4 kilo. Syns ikke effekten er god nok til å forsvare en så tøff diett. Har gått ned fra 79 til 75 kilo. Er 172 cm. Ønsker å gå ned 5 kilo til, men håper å greie det frem til sommeren med en mer moderat form for lavkarbo. 

Hvilke matvarer bør jeg begynne med å ta inn igjen i kostholdet og hvilke bør jeg fortsatt styre unna? Jeg ønsker å kunne spise knekkebrød og litt fullkornspasta/potet og èn frukt om dagen. Tenker å holde meg unna sukker, brød, hvetemel. 

Høres det greit ut? Må jeg trappe opp gradvis? Er det ok med ca. 120 gram karbohydrater om dagen når man er på moderat lavkarbo? De siste ukene har jeg spist 15-20.

Er livredd for å legge på meg igjen, men kan leve med en sen vektnedgang.

Takknemlig for gode råd!

Anonymous poster hash: 6dd36...22b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Nå har jeg spist 2 knekkebrød med leverpostei. Det smakte himmelsk.

Skrevet

Har vært i ketose i seks uker og gått ned 4 kilo. Syns ikke effekten er god nok til å forsvare en så tøff diett. Har gått ned fra 79 til 75 kilo. Er 172 cm. Ønsker å gå ned 5 kilo til, men håper å greie det frem til sommeren med en mer moderat form for lavkarbo. 

Hvilke matvarer bør jeg begynne med å ta inn igjen i kostholdet og hvilke bør jeg fortsatt styre unna? Jeg ønsker å kunne spise knekkebrød og litt fullkornspasta/potet og èn frukt om dagen. Tenker å holde meg unna sukker, brød, hvetemel. 

Høres det greit ut? Må jeg trappe opp gradvis? Er det ok med ca. 120 gram karbohydrater om dagen når man er på moderat lavkarbo? De siste ukene har jeg spist 15-20.

Er livredd for å legge på meg igjen, men kan leve med en sen vektnedgang.

Takknemlig for gode råd!

Det høres egentlig veldig bra ut det! Grove knekkebrød med proteinrikt pålegg, få i deg litt kesam og yoghurt ved siden av, helst naturell som du kan sprite opp med litt bær eller bittelitt syltetøy. :-) Grov frokostblanding med bær er bra, salater, eggehakk/omelett, fajitafyll uten tortilla, wok uten ris etc. Kos deg med alt grønt og litt frukt og bær! :D Husk å få nok fiber og proteiner for det gjør underverker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...