Gå til innhold

Hjemme alene i kveld. Tips til mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme uten mann og barn hele helga. I går kveld ble det frokostblanding til kveldsmat,- og fredagskos etter det (Popcorn, sjokolade, brus :) )

I dag er jeg på jobb, så må jeg noen små ærend, så skal jeg ha et par timer i håndballhallen med laget til datteren som jeg er lagleder for. Vil vel være hjemme ca 1730. Dro hjemmefra 0830 (Det var den frihelga, liksom) Må jo ha noe skikkelig mat, men hva? Noen ideer til enkelt og kjøpe , enkelt og lage og godt? Er ikke noe kokk av meg, så nå ser det farefullt ut for enda et måltid med frokostblanding,- eller brødskiver.. Også blir "middagen" en "big-bite" før jeg stikker til hallen......

Anonymous poster hash: 944c0...262
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakt potet? Tar litt tid men. Biff 😁

Anonymous poster hash: 42ac0...6eb

Skrevet (endret)

Pastasalat - kjapt og enkelt :)

250 g pasta

250 g smårettsskinke

1/2 paprika

2 stenger med vårløk

1/2 boks mais

1/2 boks rømme

Salt og pepper

Kruspersille

Kok pastaen og skyll den i kaldt vann sånn at den blir helt avkjølt. Bland inn smårettsskinken og rømmen. Ha i oppkuttet paprika, vårløk og mais og bland alt sammen. Smak til med salt og pepper. Ha på hakket kruspersille tilslutt.

La den stå et kvarters tid i kjøleskapet sånn at smakene setter seg.

Raskt å lage og KNALLGODT :)

Endret av Monajenten
Skrevet

Bakt potet ja....Kan ta en øl og litt cashewnøtter mens jeg venter. Også har jeg meierismør, også har jeg hvitløk og en del krydder (av ymse slag) etter at vi slo oss litt løs i Sverige i vinterferien.. Må prøve og få til et skikkelig godt kryddersmør... Og bare for og få litt "proteiner", skal jeg kjøpe noen nygrillede kyllingivnger,- hvis de har igjen av de som ikke er typisk "grillkrydder krydret"..Eller rett og slett scampi!

Takk!

Skrevet

Chicken quesedillas!! Superraskt og superdigg!!

Anonymous poster hash: 16209...917

Skrevet

250 g pasta

250 g smårettsskinke

1/2 paprika

2 stenger med vårløk

1/2 boks mais

1/2 boks rømme

Salt og pepper

Kruspersille

Kok pastaen og skyll den i kaldt vann sånn at den blir helt avkjølt. Bland inn smårettsskinken og rømmen. Ha i oppkuttet paprika, vårløk og mais og bland alt sammen. Smak til med salt og pepper. Ha på hakket kruspersille tilslutt.

Falt vel for bakt potet, men detter høres digg ut. :) Siden vi begynte med Adams, har vi sjelden salat...Mulig jeg sender mann og barn på kebebsjappa før de kommer hjem i morgen, så lager jeg denne :)

Skrevet

250 g pasta

250 g smårettsskinke

1/2 paprika

2 stenger med vårløk

1/2 boks mais

1/2 boks rømme

Salt og pepper

Kruspersille

Falt vel for bakt potet, men detter høres digg ut. :) Siden vi begynte med Adams, har vi sjelden salat...Mulig jeg sender mann og barn på kebebsjappa før de kommer hjem i morgen, så lager jeg denne :)

Det er knallgodt! Har stort sett alltid ingredienser til dette da det er så raskt og enkelt å lage :)

Skrevet

Hadde kjøpt med en pakke serranoskinke, en machego ost, en hvitløksbaguett eller annet godt brød og aioli. Da koser jeg meg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...