Gå til innhold

samvær med barnefaren, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 3 år, jeg og pappan har aldri vert sammen, nå har han hatt samvær anhver helg og 2 dager i uka fra han var 15mnd,men nå ønsker han mer, og vil ha 40% og ha han fra torsdag til mandag anhver uke, jeg synes ikke noe om dette og mener han er for ung.

Hva tenker dere? far har ny samboer og en datter på 9mnd, han er en flott og god pappa for min sønn,men er han klar for og være borte fra meg så mye? jeg er fortsatt singel og har bare han, er ingen sjalusi bak,har aldri vert følelser i bilde ,var kun en ons

Anonymous poster hash: 84b44...536
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet (endret)

Synes han er altfor ung til og være så mye hos faren sin, men synes det er veldig bra den ordingen dere har nå. her blir ikke anhver helg og en gang i uka når han er 5 år, er 2 år nå

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Her har barnefar hatt datteren sin 40% siden hun var 1 år og det har fungert kjempefint hele veien. På sommeren 50% i 3 mnd (men det anbefaler jeg ikke da vi ser at det er blitt for mye for henne, men barnemor insisterer). Barnet er 3 år. Jeg skjønner at mange er skeptiske på at barna er lenge borte fra mor, men om far er en god omsorgsperson så kan jeg ikke helt forstå hvorfor man skal vente helt til barnet blir 5 år før far får vanlig samvær?

Anonymous poster hash: 1ab67...3b6
Skrevet

Her har barnefar hatt datteren sin 40% siden hun var 1 år og det har fungert kjempefint hele veien. På sommeren 50% i 3 mnd (men det anbefaler jeg ikke da vi ser at det er blitt for mye for henne, men barnemor insisterer). Barnet er 3 år. Jeg skjønner at mange er skeptiske på at barna er lenge borte fra mor, men om far er en god omsorgsperson så kan jeg ikke helt forstå hvorfor man skal vente helt til barnet blir 5 år før far får vanlig samvær?

Vanlig samvær er annenhver helg og en dag i uka. 50/50 er ikke vanlig samvær da det er delt bosted.

Hi jeg vet ikke helt hva du bør gjøre men du kan jo ha en prøveperiode og se om det fungerer hvis det ikke gjør det så går dere tilbake til slik det var.

Jeg er alene med min sønn og og her har faren samvær en gang i mnd. Ble alene under graviditeten.

Det er tungt å være alene og den ene helgen i mnd er hellig for meg. Kunne ønske til tider jeg hadde mer avlastning men ser at det ikke hadde vært bra for gutten min.

Anonymous poster hash: 2a443...9ac

Skrevet

Vanlig samvær er annenhver helg og en dag i uka. 50/50 er ikke vanlig samvær da det er delt bosted.

Hi jeg vet ikke helt hva du bør gjøre men du kan jo ha en prøveperiode og se om det fungerer hvis det ikke gjør det så går dere tilbake til slik det var.

Jeg er alene med min sønn og og her har faren samvær en gang i mnd. Ble alene under graviditeten.

Det er tungt å være alene og den ene helgen i mnd er hellig for meg. Kunne ønske til tider jeg hadde mer avlastning men ser at det ikke hadde vært bra for gutten min.

Ja, jeg vet hva vanlig samvær er :) Anbefaler som sagt ikke 50\50 som vi har på sommeren, men 40\60 har iallefall fungert svært godt her. Grunnen til at jeg spurte ang vanlig samvær var hun over her som sa at hennes barn ikke fikk være hos far annenhver helg og en dag i uka før barnet var 5 år, jeg bare lurte på hvorfor det er ett problem dersom far er en god omsorgsperson. Om far ikke egner seg til å ha barnet på vanlig samvær så er det så klart noe helt annet. Jeg dømmer ingen samværsordninger siden enhver må finne ut hva som passer seg og sitt barn, bare nysgjerrig på hvorfor far får se barnet sitt så lite dersom han er godt egnet som pappa og barnet er trygg på han.

Skrevet

Jeg gikk med på en slik ordning når barnet var 3 år, og det fungerte ikke i det hele tatt. Barnet ble utrygt, og pappaen nektet å se sammenhengen. Det måtte 5 møter med familievernkontoret med til dels krass tale fra megler før far innså at hans ønsker måtte vike. Nå er vi tilbake til annenhver helg og onsdag kveld, og barnet et strålende fornøyd. Mao det jeg prøver å si er at du skal være rimelig sikker på at dette er bra for gutten, for å få forandret tilbake er ikke enkelt.

Anonymous poster hash: c8d94...959

Skrevet

Takk for svar, synes det er kjempe vanskelig,men kanskje jeg bør holde meg til den avtalen vi har allerede, den går ikke ut før til høsten,så får ta det derfra? eller hva mener dere? har skriftlig avtale frem til 1 september 2015. men vet jo at han uansett vil begynne da og gjøre ting

Skrevet

Synes du kan prøve. Her ble samværet bedre da vi gikk fra fre-søn til torsdag-mandag o med bytte i forbindelse med barnehage. Barnet falt mye mer til ro under samværet. Her var dt også nye søsken, og det er viktig (synes jeg) at de får være nok sammen til å få et ordentlig søskenforhold.

Skrevet

Synes han er altfor ung til og være så mye hos faren sin, men synes det er veldig bra den ordingen dere har nå. her blir ikke anhver helg og en gang i uka når han er 5 år, er 2 år nå

For ung til å være så mye med faren? Teiteste setningen jeg til dags dato har sett...

Anonymous poster hash: d404d...15d

Skrevet

Sønnen min er 3 år, jeg og pappan har aldri vert sammen, nå har han hatt samvær anhver helg og 2 dager i uka fra han var 15mnd,men nå ønsker han mer, og vil ha 40% og ha han fra torsdag til mandag anhver uke, jeg synes ikke noe om dette og mener han er for ung.

Hva tenker dere? far har ny samboer og en datter på 9mnd, han er en flott og god pappa for min sønn,men er han klar for og være borte fra meg så mye? jeg er fortsatt singel og har bare han, er ingen sjalusi bak,har aldri vert følelser i bilde ,var kun en ons

Er det bare jeg som ikke klarer å regne dette riktig... Men, er barnet hos far annenhver helg og to dager i uken. Blir ikke det mer samvær en fast annenhver uke fra torsdag til mandag?

For hadde ha samlet samværet uten å ha enkeltdager så vil han da i uken med samværshelg ha de onsdag, torsdag, fredag, med overnatting til lørdag og søndag, så samvær mandag og tirsdag.

Så skjønner jeg det riktig så blir forskjellen at to samværsdager blir byttet med to overnattingen...? Jeg ser ikke helt problemet...

Anonymous poster hash: d404d...15d

Skrevet

Takk for alle svar, kommer uansett ikke til og gjøre noe nå,så lenge det ikke går ut føt 1 September,så fortsetter med den avtalen vi har :)

at han har en godt forhold til halvsøsteren er så klart viktig og det har han, han forguder henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...