Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Med nr.1 gikk svangerskapet relativt helt greit, jeg jobbet 100% frem til jeg tok permisjon. Men med nr.2 var det svangerskapet fra helvete fra uke 12, da sleit jeg med litt av hvert. Fikk både bekkenløsning, og bekkenlåsing på kun venstre siden. Og hadde håpet på at det gikk over seg selv når fødselen var unnagjort. Nå etter ca 2 år etter siste mann kom til verden, sliter jeg fortsatt med bekkenlåsing. Har prøvd basseng trening og andre treningsmetoder som jeg har fått fra både naprapat og fysio, men ingenting fungerer. Eller rettere sagt det ble bare verre noen dager etter treningen, så bedret seg maks 2-3 dager så låste bekken på nytt. Nå prøver jeg lykke hos en kiropraktor. For det begynner å tære både psykisk og fysisk på meg. Blir jo helt utslitt etter en hel dag på jobben, og smerten er utholdende. Titt og ofte så låser det seg i det jeg reiser meg opp fra stolen, senga osv. Flere ganger holdt jeg på å falle på trappene av den grunn. Hittil har jeg ikke blitt sykmeldt enda, selv om både naprapat og fysio har anbefalt meg det sterkeste å gjøre det. Men tesklene er så høy når jeg må selv ta kontakt med fastlegen og be om det. Men nå har jeg innsett at jeg må nok krype til korset å gjøre det, for nå går det dessverre utover mine unger Mitt spørsmål er ganske enkel, er det noen der ute som sleit med det samme som ble helt bra til slutt? Hva gjorde dere? Anonymous poster hash: 3881a...fac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk det noen mnd etter fødsel. Kunne ikke gå på det verste. Gikk til kiropraktor i mange mnd og så ble det bra. Spennende å se hvordan det blir nå som jeg er gravid igjen. Anonymous poster hash: bc83a...293
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Du sier at det låser seg ekstra når du reiser deg opp etter sittende eller liggende? I så fall er jeg villig til å vedde på at du har store spenninger i hoftebøyermuskulaturen, og ev. også fremside lår. I tilegg vil jeg tro at setemuskulaturen din også er stram. Hoftebøyeren kan ta lang tid å tøye opp, men tøyning flere ganger om dagen hjelper. Hvis naprapaten eller fysio bruker nåler så kan de løsne på spenningene med nåler (men dessverre ikke så mange som gjør det på hoftebøyeren). Jeg er helt bra så lenge jeg tøyer nok, og også trener nok stabilitet. Man må finne balansegangen. Det er erke-typisk for stram hofteleddsbøyer å få låsninger bekken/rygg (eller følelse av låsning) når man reiser seg opp! Anonymous poster hash: ddb0a...592
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk det noen mnd etter fødsel. Kunne ikke gå på det verste. Gikk til kiropraktor i mange mnd og så ble det bra. Spennende å se hvordan det blir nå som jeg er gravid igjen. Anonymous poster hash: bc83a...293 Gratulerer med graviditet Håper du slipper bekkenproblem denne gangen her. Krysser fingrer og alt som kan krysses for deg. Og lykke til i svangerskapet. Her blir det i alle fall ingen planer om å få flere barn. Anonymous poster hash: 3881a...fac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har det helt likt som deg. Merket lite i første svangerskap, men fikk tidlig store problemer i andre. Yngstemann er nå 3 år, og jeg har fortsatt store problemer. Har vært sykemeldt siden desember. Først 100%, nå 50%. Hverken fysio eller naprapat har hjulpet, og er nå villig til å teste alt. Derfor går jeg til alternativ behandling hvor han fokuserer på hormonene i kroppen. Er også i kontakt med Kysthospitalet i Stavern. De er eksperter på rygg og bekken, og skal skal inn der på noen dager rehabilitering snart. Ikke ta dette feil, men det er nesten litt godt å se andre som også sliter etter fødsel. Føler meg litt alene, og som du sier tar det på. Man vil så gjerne ha sin gamle hverdag tilbake, men orker ikke halvparten av det jeg klarte før. Det verste er at det går utover barna, og det var det som fikk meg til å ta det store skrittet å kontakte legen. Anonymous poster hash: 4d08e...87f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Du sier at det låser seg ekstra når du reiser deg opp etter sittende eller liggende? I så fall er jeg villig til å vedde på at du har store spenninger i hoftebøyermuskulaturen, og ev. også fremside lår. I tilegg vil jeg tro at setemuskulaturen din også er stram. Hoftebøyeren kan ta lang tid å tøye opp, men tøyning flere ganger om dagen hjelper. Hvis naprapaten eller fysio bruker nåler så kan de løsne på spenningene med nåler (men dessverre ikke så mange som gjør det på hoftebøyeren). Jeg er helt bra så lenge jeg tøyer nok, og også trener nok stabilitet. Man må finne balansegangen. Det er erke-typisk for stram hofteleddsbøyer å få låsninger bekken/rygg (eller følelse av låsning) når man reiser seg opp! Anonymous poster hash: ddb0a...592 Jeg trenger ikke å sitte eller ligge i ro lenge før jeg merker at jeg blir helt "låst" der nede. Har prøvd å bøye og tøye titt og ofte etter anbefaling fra fysio, problemet er bare at låsingen og stivheten forekommer med en gang jeg er i ro omså en kort periode. Jeg sliter dermed også med nattesøvnen for tida, og på jobb fungerer jeg ikke optimalt. Flere ganger må jeg støtte meg til kollegaer når jeg skal gå opp og ned i trappene. Vi har heis, men jeg prøver å bevege meg mest mulig for å unngå stivheten og låsing. Til tider er det så ille at jeg nesten faller meg om, føttene mine vil liksom ikke bevege seg, og smertene er utholdende. Den siste tiden har jeg merket at det har begynt å gå utover korsryggen og nakken min også, sikkert pga måten jeg går på for tida. Forresten hvordan bøye og tøye du? Når det gjelder akupunktur, så prøvde en annen fysio det på meg, men jeg ble dessverre ikke bedre Anonymous poster hash: 3881a...fac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har det helt likt som deg. Merket lite i første svangerskap, men fikk tidlig store problemer i andre. Yngstemann er nå 3 år, og jeg har fortsatt store problemer. Har vært sykemeldt siden desember. Først 100%, nå 50%. Hverken fysio eller naprapat har hjulpet, og er nå villig til å teste alt. Derfor går jeg til alternativ behandling hvor han fokuserer på hormonene i kroppen. Er også i kontakt med Kysthospitalet i Stavern. De er eksperter på rygg og bekken, og skal skal inn der på noen dager rehabilitering snart. Ikke ta dette feil, men det er nesten litt godt å se andre som også sliter etter fødsel. Føler meg litt alene, og som du sier tar det på. Man vil så gjerne ha sin gamle hverdag tilbake, men orker ikke halvparten av det jeg klarte før. Det verste er at det går utover barna, og det var det som fikk meg til å ta det store skrittet å kontakte legen. Anonymous poster hash: 4d08e...87f Huff, utrolig leit å høre at du sliter det samme som meg, men samtidig som du sier er det godt å vite at man er i samme båt med flere Kjekt å kunne snakke om det med noen som sliter med det samme. Her var det også ungene som gjorde at jeg tok et grep og kontaktet med flere naprapat og fysio, men hittil har jeg dessverre ikke noe hell med meg. Som jeg skrev i innlegget så ble jeg først verre i noen dager etter behandlingen, så bedre i maks 3 dager, så er det på`n igjen. Nå er det blitt bare verre og verre, merker at det går også utover korsryggen og nakken min. Jeg skal til kiropraktor i neste uke, om jeg ikke blir noe bedre etter påske, får jeg bare hive inn håndklær og trappe ned med fulltidsjobbing. Hvor lenge har du gått til alternativ behandling? Merker du noe forbedring? Ang. Kysthospital i Stavern, det høres interessant ut. Hadde likt å vite hvordan det går med deg etter hvert. Jeg ønsker også å prøve ut det meste, men dessverre bor jeg et stykke fra Stavern Det er tre år siden siste fødselen din fant sted, hvordan var bekkenlåsing da kontra nå? God bedring, og sender samtidig en god klem til deg. Håper inderlig du blir frisk og rask snart Anonymous poster hash: 3881a...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå