Gå til innhold

Økonomisk utroskap...eller noe slikt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj. Føler meg helt drit i dag.. Det var ikke slik keg ville starte helga.

I gårkveld fortalte mannen min at han hadde tatt opp lån, på 60 000, for ca 1år siden. Vi drev på å pusset opp et hus for 1år siden, jeg mente da at vi skulle ta opp et lite lån slik at vi ble ferdig med det. Men han ønsket ikke det da, han mente han kunne låne litt av familie og jobbe litt overtid, så skulle det hå bra.. Men han har følt at han ikke fikk endene til å møtes, jeg og barna gledet oss til å flytte inn i huset, så han tok opp lånet, uten å snakke med meg, selv om jeg faktisk hadde foreslått at vi skulle ta opp lån..

Nå skal vi kjøpe hus, selvangivelsen kommer og vi skal ha felles økonomi nå når vi tar opp et millionlån sammen, så han måtte jo nesten fortelle det, jeg har jo fått vite deg uansett.

OK, det er ikke den største summen, ingen betalingsannmerkninger, han gjorde det av god vilje og vi har ingen problem meg å betale det ut snart. Men jeg er så lei meg, at han holdte det for meg.. Tenk hvor mye bedre det har vært om vi begge hadde betalt ned på det. Faen assa...idioti... Og siden vi er midt i en boligkjøpsprosess så må vi nå i banken å si at.. "Joo forresten, i tillegg til billån og studielån, så har vi et lån på 60 000"

DRITT!!

Jeg har rett til å være lei meg ja??

Anonymous poster hash: 4c7f5...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette var storm i et vannglass altså.

Anonymous poster hash: 2275a...3bf

Skrevet

Nope. Det var jo ditt forslag.

Dumt at han ikke fortalte det til deg, men siden det var ditt forslag å ta opp lånet så ser jeg ingen grunn til at du skal være sur.

Anonymous poster hash: fa2a2...870
Skrevet

Nei du har ikke det. Slutt å lag storm i vannglass...

Skrevet

Nei dette blir vås av deg. Mannen har jo vært snill? Ok han holdt det fra deg, men var jo i beste mening uansett. Ta det med som en god egenskap, denne mannen kan overraske deg på andre måter senere i livet. 

Anonymous poster hash: f31d4...99f
Skrevet

Hum.. Altså, jeg er ikke sur for at han hat tatt opp lån, for som sakt det var jo noe jeg ønsket. Men, jeg må ærlig innrømme at jeg er lei meg for at han ikke sa noe, før han følte han MÅTTE. Vi har jo tross alt vært sammen i snart 10år, og vi har 2 barn sammen, jeg føler at dette er noe han burde ha fortalt meg...

Skrevet

Jo, du har grunn til å bli lei deg. Men ingen grunn til å bli skikkelig sint. Det var jo ditt forslag og, han har gjort dette for dere.

Jeg gikk fra min mann grunnet økonomisk utroskap. Jeg fant det ut, da det kom brev fra namsmannen, om at huset våres skulle på tvangssalg. Jeg måtte selge så mye av mine ting, kamera med tilbehør, vesker og klær. Han nektet og selge noe av sine dyre ting. Så fant jeg og ut at han lå bak med alt av regninger. Han var økonom, og den som tok seg av alt av regninger. Og det hadde fungert fint i 10 år. Vi startet med familierådgivning. Han lovet og ordne opp i alt. Men han var spilleavhengig, og fortsatte og spille bort alle pengene våres. Vi hadde og 2 kredittkort med maks grense 100 000 på hver. Det ene var ikke engang i bruk, og det andre hadde vi brukt 15 000 kr av. Disse fant jeg lenge etter at han hadde tømt. Jeg arvet 250 000, alt ble brukt på regninger, og fortsatt var det mye igjen. Og han fortsatte og spille bort pengene, og nektet meg og overta kontroll, og nektet for at han var spilleavhengig.

Og jeg slet i 4 år etterpå, med å betale hans gjeld. Sånn er det da man er gift, og har navnet sitt på ting. Han tømte barna sine kontoer og alt. Han nekter jo og betale noe, og har nok gjeld med det som bare var i hans nav, og som han har pådratt seg i ettertid.

Det kostet meg så utrolig mye penger, tipper jeg har måtte ut med minst 400 000. Og barna mistet sin far, da han nektet kontakt med de etterpå for å straffe meg. Som ikke jeg var straffet nok. Og den straffen gikk jo utover barna, og ikke meg.

Anonymous poster hash: e6123...927
Skrevet

Det er 60 000, ikke 600 000. Tror dette går bra. Siden at det går bra siden det er en så liten sum, men at han skal vite at han kan fortelle deg alt. Så legger du dette bak deg.

Anonymous poster hash: 91a63...26a

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke sa det

Skjønner at du ble litt snurt, han må ha følt det samme siden han nå sier det...

Men syns ikke det var alvorlig nok til å kalle det økonomisk utroskap

Anonymous poster hash: 1c16c...0c5

Skrevet

Ikke kall dette økonomisk utroskap. Ja han burde sagt det, men det var godt ment. Ditt forslag. Og han har jo betjent lånet og ikke satt dere i noen fare ved dette. Bli heller enige om å ikke ha flere hemmeligheter. Legg dette bak deg og gå videre.

Skrevet

Oi du blåser virkelig ting ut av proporsjoner. Er dette det verste du har opplevd og kanskje??

Anonymous poster hash: 654dc...8ee

Skrevet

Det er så respektløst at det hadde blitt månelyst her i huset. Handler ikke om summen, men om å holde tilbake opplysninger han veit utmerket godt han ikke skal holde hemmelig. Kunne gitt han en ny sjanse hvis jeg oppfatta han som genuint angrende, men da med forbehold om at han ikke behandlet meg slik igjen. Ved et nytt overtramp hadde jeg ikke giddet høre på forklaring engang.

Men uten felles økonomi er private økonomiske disponeringer helt greit, da trenger en ikke involvere hverandre i "bagateller". Bare de tingene som har konsekvenser for den andres økonomi.

Anonymous poster hash: f1b51...888

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Dumt av mannen, hadde burde ha snakket med deg om det. Jeg hadde muligens blitt sur noen minutter, men så hadde vi snakket om at neste gang tar vi en prat før noen av oss gjør sånne ting.  Så hadde livet gått videre uten å dra denne saken med.

Skrevet

Hvorfor pusset dere opp ett hus for 1 år siden som dere gledet dere til å flytte inn i og nå skal dere kjøpe nytt? Den forstår jeg ikke. Hva var vitsen med det?

Uansett om han skulle sagt det til deg er dette ikke det som kalles økonomisk utroskap.

Anonymous poster hash: ee624...bc4
Skrevet

Hvorfor pusset dere opp ett hus for 1 år siden som dere gledet dere til å flytte inn i og nå skal dere kjøpe nytt? Den forstår jeg ikke. Hva var vitsen med det?

Uansett om han skulle sagt det til deg er dette ikke det som kalles økonomisk utroskap.

Nå er jeg ikke like sur og lei lengre 🙈

Ble bare veldig skuffet.

Når det kommer til huset, så er det samme huset det er snakk om, vi har leid det et år, og nå får vi kjøpe det 😊

Skrevet

Nå er jeg ikke like sur og lei lengre

Ble bare veldig skuffet.

Når det kommer til huset, så er det samme huset det er snakk om, vi har leid det et år, og nå får vi kjøpe det

Lurt å kjøpe det om dere allerede har lgt penger i oppussing av et hus som ikke var deres.

Håper dere får det.

Skrevet

Jeg synes du har rett til å være lei deg.

Nå fikk jeg skikkelig flashback til 4,5 år tilbake. Da det kom frem at mannen hadde tatt opp kredittkortlån på nærmere 1 million kroner bak min rygg.

Så ble egentlig bare kvalm på dine vegne nå... :-(

Anonymous poster hash: eec5e...2a1

Skrevet

Jeg synes du har rett til å være lei deg.

Nå fikk jeg skikkelig flashback til 4,5 år tilbake. Da det kom frem at mannen hadde tatt opp kredittkortlån på nærmere 1 million kroner bak min rygg.

Så ble egentlig bare kvalm på dine vegne nå... :-(

Anonymous poster hash: eec5e...2a1

I ditt tilfelle var det virkelig økonomisk utroskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...