Gå til innhold

Dere som jobber med mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

sykepleier, 10 års ansinitet 420 000 i året... stortrives=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sykepleier, 10 års ansinitet 420 000 i året... stortrives=) pluss tillegg da. Ender på ca 500 000

Endret av nasse nøffen
Skrevet

Helsesekretær, 10 års ansiennitet, tjener 382 000 kr i året. Ingen tillegg, men har fleksitid.

Jeg elsker jobben min, men har også vært svært heldig med de jobbene jeg har hatt til nå. Varierte fagområder, bra ledere og muligheter for morsomme og utfordrende oppgaver.

Anonymous poster hash: a3b3f...84f

Skrevet

Jeg har 6 år med høyere utdanning, men ikke master. Ulike grunnfag og mellomfag fra universitetet og PPU.

Nå jobber jeg som lærer i VGS og elsker yrket mitt. Jeg kan anbefale det for alle som trives med de eldste ungdommene og liker å utfordre seg selv faglig. Da jeg jobbet på ungdomsskolen var det lett faglig, mens nå må man ha ganske gode kunnskaper rundt det man underviser om. En del av 18-åringene jeg har i historie er så vitebegjærlige at jeg bruker timevis før hver time på å lese meg opp på alt mulig rundt dagens tema for å være sikker på at jeg kan "alt".

Årslønnen min nå er på ca 520 000 kr inkludert kontaktlærertillegget.

Anonymous poster hash: 6ed6b...e4e

Samme som anonym over, master + ppu og jobber på vgs.

Veldig greit! Er sykepleier i bunn..

Anonymous poster hash: 96751...3cb

Har du tatt undervisningsfag i tillegg til sykepleier ? :) I så fall hvilke fag ?

Nei, masteren er også innen helse.

Underviser i programfagene på helse i vgs

Kan man undervise på helse og sosial med barnevernspedsgog bakgrunn og ppu?:)

Anonymous poster hash: 459a1...b8e

Skrevet

Er sosionom og jobber med nyankomne flyktninger. Dvs at jeg tar i mot og bosetter flyktninger i kommunen, enten fra asylmottak eller de som kommer som overføringsflyktninger. Skal bistå dem med kvalifisering til arbeid eller utdanning samt være litt guide inn i den norske kulturen og samfunnet. Blir mye praktisk bistand rundt hvordan ting fungerer i huset , hvilke kontorer man skal henvende seg og div. Møter mange sjekker og mange med krigstraumer, mange med store sosiale problemer og mange som har enorme forventninger til hva de kan få /kreve.

Jeg begynner å bli utbrent og er defir i en jobbsøkerprosess og har begynt videreutdanning for å kvalifisere meg for andre typer jobber..

Anonymous poster hash: 18c05...ef8

Skrevet

Sjekker = skjebner.. Anonym over her

Anonymous poster hash: 18c05...ef8

Skrevet

Hvilken utdanning har dere og er dere fornøyd ? :)

Vil dere anbefale yrket deres ?

Hva har dere i lønn ?

Utdannet lege og ikke fornøyd.

Vil ikke anbefale yrket.

Tjener 760.000 årlig inkl tillegg

Anonymous poster hash: 03adc...153

Hvilken type jobb har du? Jeg er fastlege og sliten, hektiske dager, aldri tid nok til hver pasient, krav fra alle kanter, aldri ajour, alltid heseblesende henting på SFO og barnehage rett før stengetid, jobber veldig mye. Men faget er fantastisk, og man får møte mennesker i alle faser av livet deres og man får følge dem over år. Det er variert og aldri kjedelig, arbeidsdagen går altfor fort. Og haugen med papirarbeid vokser og vokser... Men lønna er god.

Anonymous poster hash: 2e299...906

Jobber med indremedisin. Faget er fantastisk, men betingelsene er ikke de beste.

Anonymous poster hash: 03adc...153

Skrevet

Jeg har 6 år med høyere utdanning, men ikke master. Ulike grunnfag og mellomfag fra universitetet og PPU.

Nå jobber jeg som lærer i VGS og elsker yrket mitt. Jeg kan anbefale det for alle som trives med de eldste ungdommene og liker å utfordre seg selv faglig. Da jeg jobbet på ungdomsskolen var det lett faglig, mens nå må man ha ganske gode kunnskaper rundt det man underviser om. En del av 18-åringene jeg har i historie er så vitebegjærlige at jeg bruker timevis før hver time på å lese meg opp på alt mulig rundt dagens tema for å være sikker på at jeg kan "alt".

Årslønnen min nå er på ca 520 000 kr inkludert kontaktlærertillegget.

Anonymous poster hash: 6ed6b...e4e

Samme som anonym over, master + ppu og jobber på vgs.

Veldig greit! Er sykepleier i bunn..

Har du tatt undervisningsfag i tillegg til sykepleier ? :) I så fall hvilke fag ?
Nei, masteren er også innen helse.

Underviser i programfagene på helse i vgs

Kan man undervise på helse og sosial med barnevernspedsgog bakgrunn og ppu? :)

Ja. helse og oppvekst fag og barn og ungdom 

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Barne-og ungdomsarbeider i skolen.  Ikke noe å bli rik av, men utdannelsen er jo ikke så høy heller.  Travel jobb, konstant underbemannet, altfor mange unger man gjerne skulle ha hjulpet og tatt vare på, men en utfordrende jobb med mange gleder og noe sorger.  Kunne ikke tenke meg noe annet å jobbe med.

Skrevet

Er lærer og jobber med 2.klassinger. Det er i utgangspunktet en langt yngre elevgruppe enn drømmen er. Vil helst jobbe med ungdomsskoleelever. Trives likevel godt med klassen og vet at jeg gjør en god jobb. Trives med å være lærer i klasserommet, men all rapportering, dokumentasjon, møter, samarbeid med eksterne etater (barnevern, PPT, BUP, Helsevesen, Flyktningtjenesten, Barnehabilitering osv osv) kollegasamarbeid, pålagte krav fra ledelsen på skolen og fagseksjon i kommunen "spiser" vekk mye overskuddet og gleden ved å være lærer..

Tjener brutto 480k

Anonymous poster hash: 366bf...41b

Skrevet

Jobber som sykepleier og har rundt 430.000, men ender opp på nærmere 480-490.000 med tillegg og 5 års annsinnitet.

Anbefales på det varmeste! Jobber på en nyfødt intensivavdeling og stortrives! Kunne virkelig ikke fått en bedre jobb :)

Skulle ønske det var litt mer gunstige arbeidstider, lange vakter som varer til 23.30 og startet 07.00. Får aldri sen og dag etter hverandre da :)

Anonymous poster hash: 0d95c...59b

Skrevet

Snart ferdig kreftsykepleier. Elsker jobben min😊

Anonymous poster hash: 82aa6...274

Skrevet

Er lærer og jobber med 2.klassinger. Det er i utgangspunktet en langt yngre elevgruppe enn drømmen er. Vil helst jobbe med ungdomsskoleelever. Trives likevel godt med klassen og vet at jeg gjør en god jobb. Trives med å være lærer i klasserommet, men all rapportering, dokumentasjon, møter, samarbeid med eksterne etater (barnevern, PPT, BUP, Helsevesen, Flyktningtjenesten, Barnehabilitering osv osv) kollegasamarbeid, pålagte krav fra ledelsen på skolen og fagseksjon i kommunen "spiser" vekk mye overskuddet og gleden ved å være lærer..

Tjener brutto 480k

Har du grunnskolelærer utdanningen ?:) isåfall hvordan var det ?

Skrevet

Er utdannet sykepleier og jobber kun dagtid. Tjener 369 000 i året. Trives veldig godt men har ikke så god råd. Jobbet turnus Før og tjente da rundt 420 000 i året inkludert tillegg.

Anonymous poster hash: 7a3da...041

Skrevet

Jeg er førskolelærer og anbefaler det IKKE. Stadig flere arbeidsoppgaver og krav, og mindre ressurser til å gjennomføre dette. Kravstore foreldre som klager på den minste ting. Veldig liten fleksibel jobb! Tjener 380 000 og har ingen ansiennitet enda.

Anonymous poster hash: adfd0...462

Skrevet

Utdannet førskolelærer, og jobber som pedagogisk leder i barnehage. Tjener 450 000 i året med snart 9 år ans. Jeg vil ikke anbefale dette. Det er som skrevet over, mye press fra alle kanter, kravstore foreldre som man til en hver tid må tilfredstille, går alltid underbemannet. Mye utfordrende barn som man føler man ikke strekker nok til pga dårlig bemanning og andre ting som kreves av oss i løpet av dagen. Jeg får ikke vært den pedagogen jeg ønsker fordi jeg til en hver tid på sørge for at vi kommer oss igjennom dagen med alt for få voksne, uten at det rakner helt.. og da må man ofte ofre noe, og det går jo selvfølgelig ut over barna.

Anonymous poster hash: 62d74...874

Anonymous poster hash: 62d74...874
Skrevet

Tannlege, selvstendig næringsdrivende.

Jobber 9-14.

Tjener ca 750000.

Kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 557df...e68

Skrevet

Hjelpepleier , ca 400000 med 8 års ansiennitet . Går langtidssykemeldt om dagen , med fare for ikke komme tilbake til den type jobb . Det er tungt , psykisk og fysisk . Anbefales ikke dessverre ... Anonymous poster hash: d12b7...9ff

hm, privat sektor da? Like lang ansinitet som deg, men er sykepleier og tjener 380 000, kommunal sektor!

Anonymous poster hash: 34384...b00

Skrevet

Sykepleier, 75% fast, tjener 340 000kr i året. Ikke å anbefale, upraktisk arbeidstid, og tungt arbeid. 

Anonymous poster hash: 155b6...975

Anonymous poster hash: 155b6...975
Skrevet

Tjener brutto 480k

Jeg tok "gammeldags" allmennlærerutdanning + 1 år på universitet så er adjunkt. Kan da jobbe med elever opp til 10.trinn (og vgs. elever i årsstudiet jeg tok på universitet). Jeg synes lærerutdanningen dessverre er altfor teoretisk i forhold til hva som faktisk møter en ute i skolen. Det brukes veldig mye tid på teorien bak pedagogikk, pedagogisk historie, didaktikk, skolehistorie osv. Det har meget lite med hverdagen som møter en i klasserommet synes jeg. Jeg skulle så uendelig gjerne HELLER ha lært mer om klasseledelse, adferdsvansker, hatt mer kurs om f.eks ADHD, autisme, barnevernets rolle i skolen, PPT-samarbeid, hvordan IOP'er skrives og hvordan man følger disse, hvordan få til godt kollegasamarbeid, skole-hjem-samarbeid, caserwd ulike utfordringer en kan møte osv. Det er det kommende lærere møter og derfor trenger å øve seg på, ikke hvilken form for skole man hadde på 1800-tallet eller om ulike pedagogiske teorier...

Skrevet

Tjener brutto 480k

Jeg tok "gammeldags" allmennlærerutdanning + 1 år på universitet så er adjunkt. Kan da jobbe med elever opp til 10.trinn (og vgs. elever i årsstudiet jeg tok på universitet). Jeg synes lærerutdanningen dessverre er altfor teoretisk i forhold til hva som faktisk møter en ute i skolen. Det brukes veldig mye tid på teorien bak pedagogikk, pedagogisk historie, didaktikk, skolehistorie osv. Det har meget lite med hverdagen som møter en i klasserommet synes jeg. Jeg skulle så uendelig gjerne HELLER ha lært mer om klasseledelse, adferdsvansker, hatt mer kurs om f.eks ADHD, autisme, barnevernets rolle i skolen, PPT-samarbeid, hvordan IOP'er skrives og hvordan man følger disse, hvordan få til godt kollegasamarbeid, skole-hjem-samarbeid, caserwd ulike utfordringer en kan møte osv. Det er det kommende lærere møter og derfor trenger å øve seg på, ikke hvilken form for skole man hadde på 1800-tallet eller om ulike pedagogiske teorier...

Hei. Tusen takk for svar. Det er akkurat pågrunn av det du sier at jeg er usikker på lærerutdanningen. Har tenkt på velge barnevernspedagogikk og ta master I spesialpedagogikk. Er det da mulig å få jobb i skolen eller burde man bare komme seg igjennom grunnskolelærer utdanningen hvis man ønsker å få jobb som spesialpedagog feks.

Skrevet

Tjener brutto 480k

Hei. Tusen takk for svar. Det er akkurat pågrunn av det du sier at jeg er usikker på lærerutdanningen. Har tenkt på velge barnevernspedagogikk og ta master I spesialpedagogikk. Er det da mulig å få jobb i skolen eller burde man bare komme seg igjennom grunnskolelærer utdanningen hvis man ønsker å få jobb som spesialpedagog feks.

Er litt usikker der...Men skolen har absolutt behov for spesialpedagoger, så jeg tror ikke det er noen ulempe å ha det. Vet om mange med "alternative" utdannelser som likevel ender opp med en stilling i skolen.

• 5 år senere...
Skrevet
På 20.3.2015 den 22.18, Anonym bruker skrev:

Utdannet ergoterapeut og jobber på rehabiliteringssenter. Har 8 års ansiennitet og tjener 399000kr. Er fornøyd med utdannelsen da vi kan jobbe med veldig mye forskjellig:) Alt fra utforming av bygging, barn, psykisk helse, folkehelse, arbeidshelse og somatisk helse som jeg jobber med.

Jobber stort sett bare dagtid med arbeid hver 4 helg. Passer meg perfekt:)

Anonymous poster hash: 4060e...0aa

Er det vanskelig å få jobb som ergoterapeut?

Anonymkode: 0e98f...a96

Skrevet
På 20.3.2015 den 20.37, Anonym bruker skrev:

Hva må til for å undervise på universitet ? Master i faget ditt ? :)

Mer sannsynlig doktorgrad...

Anonymkode: c3522...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...