Gå til innhold

Termin i mai, begynne på utdanning til høsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har begynt på utdanning så tidlig etter fødsel? 
Hvordan gikk det - og hvilke utfordringer møtte dere på? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare at jeg hadde aldri greid det.....

Skrevet

Jeg gjorde det, og angrer på valget. Jeg klarte meg gjennom studiet og fikk bra karakterer, men dessverre husker jeg småbarntiden med nummer to som slitsom og fylt med dårlig samvittighet. Fikk ikke til å nyte tiden med babyen min og angrer :( Skulle ønske jeg hadde ventet et par år.

Skrevet

Hva tenker du, å reise fra den 3 mnd gamle babyen din???

Anonymous poster hash: 20491...e48

Skrevet

Jeg gikk på skolen 2 dager i uken når baby var 8 mnd. 4 timer på skolen. Hadde aldri klart mer enn det

Anonymous poster hash: 21893...464

Skrevet

Jeg skal det, men kun et deltidsstudium. Videreutdanning.

Er nettbasert og med få samlinger.

Tror det skal gå fint.

Anonymous poster hash: ce43a...8e6

Skrevet

Ei i klassen min for mange år siden begynte på skolen 3 uker etter fødsel. Aner ikke hvordan hun klarte det, men skolen gikk iallefall bra.

Anonymous poster hash: 67100...8b2
Skrevet

Med mitt første barn var jeg tilbake på skolenbenken to uker etter fødsel. Hadde skole to dager i uka, og resten hjemmestudier. Det var tomt, men det gikk! Med tredjemann studerer jeg faktisk fremdeles, master denne gangen. Har termin i april, og skal levere eksamen i mai. Men har allerede fått oppgaven, og skriver ferdig eksamen før barnet kommer. Tilbake på skolebenken i august, en dag i uka, resten hjemmestudier. Min mann får byttet og ordnet litt på vaktene sine, slik at vi får det til at jeg drar på skolen. Økonomisk, veldig gunstig å studere. Ja, det koster å studere med baby (ikke i kroner og øre), men det har også holdt meg oppe fra å gli helt ned i babykrisa ;-D

Anonymous poster hash: 13368...27b
Skrevet

Hadde utsatt skolestart et år.

Anonymous poster hash: 66892...d13

Skrevet

Jeg begynte på studier da førstemann var to måneder. Med en mann i permisjon som kom til meg så jeg fikk amme i pausene, lesing hjemme heller enn på lesesal og en god dose ståpåmot så gikk det helt fint. Jeg føler at jeg fikk en veldig fin tid hvor jeg i stor grad disponerte tiden min selv når jeg ikke hadde forelseninger og hvor vi fikk være mye sammoen som famile selv om jeg satt mye og leste.

Det kan være tøft å lære nytt når hodet er fullt av ammetåke og du ikke har sovet mer enn tre timer sammenhengende på måneder, men er man motivert er studier med spebarn en fin kombinasjon.

Anonymous poster hash: 11c3f...126

Skrevet

Jeg studerte fulltid gjennom hele permisjonen med nr 1. Lite obligatorisk. Toppkarakterer.

Med nr 2 var jeg midt i et semester, og tok eksamen i begge emnene jeg var i gang med da baby var 5-6 uker. Fikk gode karakterer. Deretter valgte jeg å ta permisjon for å nyte resten av babytiden! :)

For meg gikk det greit å kombinere, men jeg vil tro det avhenger av type studium, studieteknikk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...