Gå til innhold

Har barna deres mye klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både uteklær og inneklær? Og sko?

Mine barn har så mye klær. Av alt. Mer enn de trenger. Så nå har jeg begynt å gi bort det som ikke blir brukt til noen som trenger det.

Anonymous poster hash: 63484...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for mye. Jeg har litt lett for å bare dra med meg ting når jeg kommer over noe jeg liker.

Jeg satt meg selv i skammekroken når jeg fant ut at hun nå har 17 ullsett som alle passer nå...

Så jeg prøver å ta meg sammen og kutte ned på shopping 😊

Skrevet

Har kanskje skkurat litt lite... Eldste trenger mye nytt såg jeg sist jeg sjekka... Er student, så kjøper kun det mest nødvendige! Fotballsko og vårjakke til eldste er det som trengst nå!

Anonymous poster hash: a0424...da2

Skrevet

Har ikkje meir kvardagsklede enn at det nesten ikkje er noko brukande att før eg set på ny vaskemaskin, så eg gjev ikkje vekk noko før det er for lite.  Finkleda vert ikkje akkurat utslitne, så dei kunne nok klart seg med mindre.  

Har stor pakke på veg frå zalando med vår/sommar klede, så må rydde i klesskapa i helga :)  Sko er såpass dyrt at eg kjøper ikkje meir enn nødvendig.  To par til vinterbruk, joggesko og sandalar til sommaren, og eit par finsko og gummistøvlar.

Skrevet

Nei, de har veldig lite klær. Jeg må vaske klær hele tiden for de har ikke nok klær til en ukes bruk engang.

De har et par vintersko og et par støvler hver. Nå må vi ut å handle joggesko for fjorårets er for små.

Anonymous poster hash: 027ce...9be

Skrevet

Har en baby og en tiåring, de har ikke for mye klær. Egentlig passe, men det er stadig noe jeg føler de burde hatt da. Må vaske ganske ofte. Sko er fryktelig dyrt så det har de heller ikke mer enn det de må ha av.

Anonymous poster hash: c4288...3f4

Skrevet

Sannsynligvis kunne jeg kledd henne i et par måneder uten å vaske klær...Mao, enorme mengder. I tillegg så har hun overflod av sko og dresser, jakker utebukser osv. Det meste et Skogstad, stormberg, Bergans og reima. Jeg kjøper ikke så mye, men hun er eneste barn i familien så besteforeldre, tanter til og med onkler handler til henne.

Anonymous poster hash: 7f2b7...a4f

Skrevet

De har mye klær,men bare 3 ullsett hver,et par jakker og dresser for sesongen.1 par vintersko,sherrox,gummistøvler,joggesko,overgangssko,bunadssko og sandaler.

Anonymous poster hash: 1941b...ebc

Skrevet

Var å kjøpte 3 gensre + 2 t-shorter i går. Så nå tror jeg det kommer seg. Hun hadde litt lite gensre. Har fått nye goretex joggesko + støvler nettopp.

Anonymous poster hash: 04b42...505

Skrevet

Har akkurat passe, syns jeg. Litt å velge i, men ikke uanstendige mengder.

Skrevet

De har akkurat passe :) Kjøper ved behov. Liker ikke å bruke unødvendig med penger på ting som bare blir liggende som skapfyll. Har 2 barn.

Anonymous poster hash: db969...7ff

Skrevet

Eldste har det hun trenger, selvom hun sikkert hadde ønsket seg flere kjoler. Mellomste har alt for mye akkurat nå, men han er midt mellom 2 str så jeg har handlet en del på vintersalget i neste str. Regner med at hans garderobe normaliserer seg i løpet av våren. Yngste har mye, men det er fordi vi har arvet myyyyyye. Så jeg har sendt en del av hennes klær til besteforeldre så de har ekstra skift liggende der.

De trenger ingenting annet nytt enn joggesko og sandaler fremover, og jeg kan fint vente på at skittentøyskorgene fylles opp før jeg vasker klær uten at de da mangler klær å ha på.

Skrevet

Jeg får litt panikk hvis vi bare har akkurat nok til jeg får vasket, og samtidig liker jeg ikke å bruke mye penger på klær som ikke blir brukt. Løsningen er å kjøpe billige brukte klær på finn som reserveklær. :P

Anonymous poster hash: 80124...bf6
Skrevet

Ungene har rikelig med klær, men det er fordi de arver mye av søskenbarn og av hverandre, ikke fordi vi kjøper nytt hele tiden. Det er greit å ha mye ekstra syns jeg, spesielt eldste bruker mange skift for dagen (det er ikke ideelt, men hun har en diagnose som gjør at dette rett og slett er minste kampen vi har med henne, og derfor lar vi det gå).

Anonymous poster hash: 8a2be...757

Skrevet

Altfor mye :) har en oldemor som kjøper hele tiden selvom vi har masse + at hun strikker, veldig takknemlig,men er noen ganger at for eksempel busker og gensere ikke blir brukt og det er jo dumt, har masse sko også. så ingen fare med det her i alle fall

Skrevet

Egentlig ikke, utenom de periodene der vi har overgang fra en størrelse til en annen og jeg faser ut plagg gradvis.

Sko er et følsomt tema, han svetter mye og må ha to par slik at de kan luftes mellom bruk, og skoene som går i skolen blir så fort stygge at jeg peier å ha et eget par til helgebruk. På sommerstid blir det fort 2 par skolesko, 1 par helgesko, 1-2 par sandaler og fjellsko...dyrt i lengden!

Vinteren er enklere, de bruker innesko på skolen så jeg nøyer meg med 2 par støvler (kaldt og veldig kaldt) samt gummistøvler.

Anonymous poster hash: 5b9e5...ea8

Skrevet

Altfor mye!! Kommer over så mye fint som jeg bare "må" kjøpe. Dessuten finner jeg fryktelig mange gide tilbud som jeg bare må benytte meg av... :P

Sikker på minste kunne gått i 1-1,5 mnd uten at jeg måtte vaske...

Anonymous poster hash: 8c2b1...9d0

Skrevet

Så mye at vi ikke trenger vaske på flere måneder. Gjør jo Selvfølgelig det så sloss med alle de klærne hele tiden . Jobber som besatt på å ta meg sammen. Minstemor hadde på det meste 63 kjoler. Det er halvert nå håper jeg.... Ikke turt å telle igjen . Skal ned på et normalt antall på sikt. Største man har ikke Fullt så my, for han er på vei ut av en str. Kjøpte foresten 5 vårjakker til dem i dag. Bare han eldste som må ha. Om noen har tips til hvordan ta Seg sammen så si fra !!!

Anonymous poster hash: 7447f...065

Skrevet

Glemte uteklær! Det har vi mer av enn vanlige klær, for vi driver med alpint og jeg vil ikke at han skal bruke alpinklærne på skolen.

Har: 2-delt regnsett, 2-delt skalljakke og -bukse, 2-delt vinterjakke og -bukse, 2-delt skijakke og -bukse og softshelljakke. Egentlig veldig mye for en 6-åring.

Men for klær ellers, må det vaskes jenvlig ellers går vi fort tomt. Utenom akkurat nå, holder på å skifte fra str 116 til 128 og har en del i skapene som skal brukes "én siste gang" (eller to).

Anonymous poster hash: 5b9e5...ea8

Skrevet

ungen er ikke født enda en gang å han har allerede et helt skap med klær liggende. har heldigvis arvet mye av det, resten er kjøpt på salg. tror jeg har brukt 2-3000 kr på klær så langt, å nå har vi nesten allt vi trenger.

Anonymous poster hash: 7870c...26b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...