Gå til innhold

Hvordan dele opp huslånet utifra hva dere tjener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens dårlig forklart, men!

Samboeren min tjener 1 million, mens jeg tjener 450 000. Vi jobber 100% begge to. 

Hva er "rett" å gjøre når det gjelder med egenkapitalen`? Vi skal flytte inn i en leilighet som er superbillig slik at vi kan spare "fort". Det sier jo seg selv at han blir å klare å spare en mye større sum enn det jeg vil og utifra hvilken lånesum vi kan ta så vil jo også han ta den største delen av sin lønn inn i lånet.

Hvordan gjør dere det der dere tjener ganske så forskjellig? Har dere 50/50?

Anonymous poster hash: 91fb5...da3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens dårlig forklart, men!

Samboeren min tjener 1 million, mens jeg tjener 450 000. Vi jobber 100% begge to. 

Hva er "rett" å gjøre når det gjelder med egenkapitalen`? Vi skal flytte inn i en leilighet som er superbillig slik at vi kan spare "fort". Det sier jo seg selv at han blir å klare å spare en mye større sum enn det jeg vil og utifra hvilken lånesum vi kan ta så vil jo også han ta den største delen av sin lønn inn i lånet.

Hvordan gjør dere det der dere tjener ganske så forskjellig? Har dere 50/50?

Anonymous poster hash: 91fb5...da3

Nå tjener vi forholdsvis likt, men tenker at 50/50 uansett er lurt.

Anonymous poster hash: a078d...ae7

Skrevet

Ville betalt 50/50 på lånet om dere ikke har felles økonomi, for da har du mulighet til å spare i bolig på samme måte som han. For når leiligheten er nedbetalt så får du jo ikke gjort så mye for å eie mer. Så får han heller spare det han tjener ,er enn deg i en annen type spareform, eller kjøpe et utlieobjekt i tillegg om han vil spare i bolig

Anonymous poster hash: bb54e...ab8
Skrevet

Eier dere 50/50 på leiligheten ville jeg betalt 50/50. Skulle dere en dag ha skilt lag og han har betalt mer, kan han kreve skjevdeling!

Anonymous poster hash: 0e3d1...12c

Skrevet

50/50, ellers eier du kun en liten del. 

Anonymous poster hash: 85882...45d
Skrevet

Dette må dere finne ut av selv; her er det mange ulike løsninger. Vi hadde delt eierskap 35/65 %, jeg fant ut hvor stor utgift jeg kunne betale utfra min egenkapital og lønn, og han tok resten. Da vi giftet oss gjorde vi om brøken til 50/50, men beholdt nedbetalingsplanen slik den hadde vært.

Anonymous poster hash: 6cd88...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...