Gå til innhold

overvekt og svangerskap.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen overvektige som har hatt et fint svangerskap og fødsel her?

 

Anonymous poster hash: 15b04...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide 92 og på slutten 120.

 

Litt vondt i bekkenet, vanskelig for å puste om natten på slutten, bortsett fra det så gikk det veldig bra. Rask fødsel uten smertelindring :)

 

Anonymous poster hash: a45a0...b39

Skrevet

Jeg er overvektig å har et helt strålende svangerskap, jeg sleit veldig i begynnelsen men det hadde ikke noe med vekta mi å gjøre. Har ingen plager i det hele tatt, jeg har vært utrolig heldig :D blir spennende å se hvordan fødel blir :D

Skrevet

Veide 110 da jeg ble gravid, 116 da jeg fødte. Ingen plager i svangerskapet. Trente 3 dager i uken (dans, zumba) under svangerskapet. Fra første ri til han var ute brukte ca.11 timer:-)

Skrevet

Første svangerskap veide jeg ca 70 kg ved start (163 cm høy) og rundt 120 kg ved fødsel. Svangerskapet gikk helt fin, ingen uvanlige plager, ikke bekkenløsning engang. Kjapp og fin fødsel uten smertelindring :)

 

Denne gangen veide jeg 95 kg ved start og veier nå i uke 32 ca 106 kg. Bortsett fra bekkenløsning har både jeg og baby vært helt sunne og friske, noe som tydeligvis plager jordmoren min som leter etter feil med lupe fordi jeg er jo OVERVEKTIG må skjønne.

 

Moren min var også overvektig (hun er slank nå), var sunn og fin gjennom fire svangerskap og hadde fire fine fødsler uten smertestillende :)



Anonymous poster hash: ece43...889
Skrevet

Bmi 39-40 og har hatt to perfekte svangerskap og raske, lette fødsler :)

Skrevet

 

Første svangerskap veide jeg ca 70 kg ved start (163 cm høy) og rundt 120 kg ved fødsel. Svangerskapet gikk helt fin, ingen uvanlige plager, ikke bekkenløsning engang. Kjapp og fin fødsel uten smertelindring :)

 

Denne gangen veide jeg 95 kg ved start og veier nå i uke 32 ca 106 kg. Bortsett fra bekkenløsning har både jeg og baby vært helt sunne og friske, noe som tydeligvis plager jordmoren min som leter etter feil med lupe fordi jeg er jo OVERVEKTIG må skjønne.

 

Moren min var også overvektig (hun er slank nå), var sunn og fin gjennom fire svangerskap og hadde fire fine fødsler uten smertestillende :)

 

Anonymous poster hash: ece43...889

 

 

Akkurat som det plager røykere og de som drikker alkohol at helsepersonell leter med lupe etter skader som kan være påført barnet pga høyere risiko?

 

Nei, gud forby at helsevesenet tar økt risiko alvorlig!

 

Anonymous poster hash: 966dd...e1e

Skrevet

Veide 81 kg når jeg ble gravid, 102 ved fødsel. 161 cm høy.

Bekkenløsningshelvete fra uke 8, lik min mor og diverse tanter. Slapp heldigvis å sitte i rullestol etter fødsel, slik min mor måtte. 

Sure oppstøt ved slutten av svangerskapet og hovne ben (som stikker og gjør vondt). 

Fødsel gikk veldig bra! 7 timer fra første rie til baby var ute. Hadde lystgass (tror jeg, merket nemlig ingenting fra den, selv om det visstnok sto på fullt...).  Var hjemme de første 4 timene og småduppet mellom riene.



Anonymous poster hash: 46759...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...