Gå til innhold

Jeg vil bare ha et normalt liv... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk, min mann er ufør og behandler meg dårlig i dine dårlige perioder.. Han trykker meg ned psykisk...

Jeg var ferdig med utdannelse for et år siden, men får ikke jobb, til tross for at da jeg begynte på utdannelsen og praksisen fikk jeg beskjed om at det var ca 99% sjanse for å få fast jobb der..

Får ikke til skole.. sliter noe enormt.. vil helst bare bli ferdig med livet.. vil ikke mer, orker ikke mer.. er sliten og lei..

Er overvektig, men klarer ikke ta tak i det.. Klarer ikke mer.. lyst til å bare avslutte alt, men vet jeg ikke kan pga barna og øvrig familie..

Føler meg totalt mislykket i forhold til vennene mine og folk flest... føler jeg mislykkes på alle plan.. får ikke til noe..

Forstår ikke hvorfor mitt liv skulle bli sånn...

Anonymous poster hash: 1adb0...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skaffe deg hjelp. Sånn kan du ikke ha det. Høres ut som da har mye (familie, barn, utdannelse) men du trenger å få øynene opp for å få det bedre og øke selvtilliten din. Du er jo overhodet ikke mislykket!

Hva med å ta kontakt med en psykolog?

Anonymous poster hash: 6cf15...d93
Skrevet

Du må skaffe deg hjelp. Sånn kan du ikke ha det. Høres ut som da har mye (familie, barn, utdannelse) men du trenger å få øynene opp for å få det bedre og øke selvtilliten din. Du er jo overhodet ikke mislykket! Hva med å ta kontakt med en psykolog? Anonymous poster hash: 6cf15...d93

Eller en bioenergiker som er flink?

Anonymous poster hash: a5d7c...a91

Skrevet

Jeg går til psykolog en gang i uka og det er jo godt å snakke med noen.. men det er begrenset hvor mye det hjelper.. går på antidepressiva også, og har selvfølgelig gode perioder.. men ting er som de er likevel..

Jeg er syk og arbeidsledig og må mest sannsynligvis begynne på ny utdanning..

Skulle bare ønske jeg kunne skru tida 50-60 år frem sånn at jeg ble ferdig med livet.. virker uutholdelig å skulle leve dette livet så lenge til...

Skrevet

Jeg går til psykolog en gang i uka og det er jo godt å snakke med noen.. men det er begrenset hvor mye det hjelper.. går på antidepressiva også, og har selvfølgelig gode perioder.. men ting er som de er likevel..

Jeg er syk og arbeidsledig og må mest sannsynligvis begynne på ny utdanning..

Skulle bare ønske jeg kunne skru tida 50-60 år frem sånn at jeg ble ferdig med livet.. virker uutholdelig å skulle leve dette livet så lenge til... Anonymous poster hash: 1adb0...e0d

Huff, dette var trist å lese..jeg føler med deg og har det på samme måte..går også til psykiater, men ingen fremgang :(

Skrevet

Trist å høre at flere har det sånn.. må vel bare fortsette å eksistere for barna våre..

Prøvde å google bioenergiker men fikk ikke opp noen her rundt om. Har uansett dårlig økonomi og tror jeg må prioritere psykolog først og fremst. Får se om jeg skal prøve noe alternativt når jeg får frikort :)

Skrevet

Trist å høre at flere har det sånn.. må vel bare fortsette å eksistere for barna våre..

Prøvde å google bioenergiker men fikk ikke opp noen her rundt om. Har uansett dårlig økonomi og tror jeg må prioritere psykolog først og fremst. Får se om jeg skal prøve noe alternativt når jeg får frikort :)Anonymous poster hash: 1adb0...e0d

Forstår...jeg er usikker på hva det kalles på norsk derfor jeg skrev bioenergiker men det er nok ikke rette navnet..? har bestillt meg time for å prøve det også ettersom jeg har hørt om gode resultater, koste hva det koster, det er verdt å prøve tenker jeg.

Skrevet

Prøvde å google bioenergiker men fikk ikke opp noen her rundt om. Har uansett dårlig økonomi og tror jeg må prioritere psykolog først og fremst. Får se om jeg skal prøve noe alternativt når jeg får frikort :)

Du bør bytte psykolog hvis du ikke føler at det er noen fremgang. En psykolog skal ikke bare" være god å snakke med".

Anonymous poster hash: 6cf15...d93

Skrevet

Er nok ikke bare å velge og vrake her i psykologer her jeg bor.. 4 mnds ventetid bare for å få en fot innenfor.. Hadde ei jeg gikk hos først som var flink men så bytta hu jobb, så da var det over på en ny.. hun nye er vel egentlig sosionom.

Den dårlige økonomien gjør at jeg rett og slett ikke kan ta meg råd til noe ekstra nå. Jeg kjøper aldri nye klær eller unner meg noe utenom det vanlige. Rett og slett fordi barna kommer først. Denne helgen måtte det ene barnet takke nei til bursdag pga vi ikke hadde råd til gave. Har mat til neste uke da jeg får lønn igjen. Mer har vi ikke å rutte med dessverre.

HI

Skrevet

Det første du bør ta tak i er vel det at du lever sammen med en mann som driver og psyker deg ned! Det at han gjør det i dårlige perioder påvirker deg ikke bare i disse periodene, du får en permanent nedpsyking, for du går og venter på neste gang, og litt etter litt så begynner du å tro at det er deg det er noe galt med.

Tar du ikke tak i dette, da tror jeg ikke det hjelper deg hva annet du gjør.

Vil du beholde mannen så må dere til fvk og ha familieterapi, og han må endre seg. Ikke bare litt og en periode, han må forstå hva han gjør med deg og at han må endre dette. Vil han ikke, eller om han faktisk ikke er i stand til det pga. sin sykdom, da må du vurdere hva du gjør videre. Hverken du eller barna har det bra med at du blir psyket ned i eget hjem, og det er et forferdelig dårlig eksempel for barna dine. De lærer at det er greit å drive med psykisk mishandling...

Om du fortsetter i et forhold som psyker deg ned uten å enten få endring på det eller gå ut av det, da vil du ikke ha energi til å ta tak i de andre delene av livet ditt heller.

Men mannen er ikke skyld i alt - du må ta tak i ting, du må ta kontroll over det du kan ta kontroll over. Og første sted der tror jeg er familievernkontoret, så tar du ting derfra. Du kan ha timer både med og uten mannen din der.

Eneste måten du kan få det bedre på er å begynne å gjøre noe med det du kan gjøre noe med.

Så bestem deg - mandag ringer du familievernkontoret, og så krever du at mannen blir med dit. Nekter han, da viser han at han ikke er villig til å jobbe med forholdet. Da drar du til fvk selv og får snakket om hvordan forholdet fungerer og ikke fungerer, spesielt det at han stadig driver og psyker deg ned.

Anonymous poster hash: 943c0...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...