Gå til innhold

Hvorfor bli lærer/spesialpedagog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre deres erfaringer :)

Anonymous poster hash: a3fee...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil gjerne høre deres erfaringer :)

Dette lurer jeg også på :) håper noen har noe å dele.

Skrevet

Jeg er lærer. Anbefaler ingen å bli det. Arbeidsmiljø fra helvete, og dtitt fra politikere, offentlighet, elever og foreldre. 

Anonymous poster hash: 9fd37...d71
Skrevet

Å være lærer er verdens beste jobb, du får ta del i barns utvikling og oppvekst, men også utrolig slitsomt. Det beste ved å være lærer er tida i klasserommet, det dårligste er alt det urettmessige peset fra politikere, fra foreldre med uvettige forventninger og ikke minst fra alle som ikke har annen peiling på skole enn at de en gang har vært skoleelever selv.

Bli lærer! Det er utrolig gøy og givende, men svært slitsomt. Likevel; for meg oppveier moroa slitet.

Anonymous poster hash: 4a3ec...961

Skrevet

Å være lærer er verdens beste jobb, du får ta del i barns utvikling og oppvekst, men også utrolig slitsomt. Det beste ved å være lærer er tida i klasserommet, det dårligste er alt det urettmessige peset fra politikere, fra foreldre med uvettige forventninger og ikke minst fra alle som ikke har annen peiling på skole enn at de en gang har vært skoleelever selv.

Bli lærer! Det er utrolig gøy og givende, men svært slitsomt. Likevel; for meg oppveier moroa slitet.

Hvilke trinn jobber du på ? :)

Vet du noe om å være spesialpedsgog/sosiallærer også ?

Skrevet

Jeg er spesialpedagog og jobber i PPT. Hektisk hverdag, vi greier ikke å overholde lovgitte frister i den kommunen jeg jobber i. Det er visst ikke så uvanlig i andre kommuner heller, dessverre. Men jobben er super. Styrer mye av arbeidsdagen selv. Har fleksitid, fritt valg av ferie og jeg er veldig fornøyd med lønnen. Men du må tåle litt stress/press. Ikke alle gjør det, kjenner til flere som er sykemeldte i perioder.

Anonymous poster hash: 01778...ec1

Skrevet

Lang sommerferie. Ellers ser jeg ingen grunn, men det er meg. Og yrket interesserer meg overhode ikke, så da lar jeg de som ønsker ta seg av den jobben :) For all del - flott at vi har både spesped., barnehagelærere og lærere generelt, men hvis man ikke vet _hvorfor_ man skal velge et yrke så ser jeg ikke helt grunnen til å spørre her inne. Man må da vite selv hvorfor man vil bli det eller det! 

Skrevet

Fordi jeg er en av dem som har det såkalte "lærerkallet". Helt fra jeg var veldig liten har jeg visst at jeg skulle bli lærer. Jeg har et helt eget og naturlig talent for å omgås ungdommer og å lære fra meg, og er en veldig godt likt og dyktig lærer. Det å være lærer er det jeg kan, en arena jeg føler meg helt trygg på, og et sted jeg henter ny energi. Jeg elsker jobben min og våkner hver eneste dag med en sitrende glede i kroppen over en ny dag jeg kan tilbringe med mine fantastiske elever :)

Anonymous poster hash: d8e28...dbe
Skrevet

Hvilke trinn jobber du på ? :)

Vet du noe om å være spesialpedsgog/sosiallærer også ?

Jeg jobber i vgs, og har dessverre ingen ting å bidra med ang sosiallærer/spesialpedagog. Vet bare at sosiallærer skulle vi gjerne hatt på skolen hos oss.

Glemte ellers en ting: På skolen hos oss har vi et vanvittig godt sosialt miljø oss kolleger i mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...