Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Hva skjer om man tar blodprøve og svaret viser en hb på 2? Blod overføring? Anonymous poster hash: d266d...99d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Sannsyneligvis - det er 100% dødelighet ved så lav hemoglobin... Eller 54% ved hb mellom 2 og 3... http://www.scancrit.com/2012/09/23/go/ Anonymous poster hash: 79719...b49
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Skrevet 20. mars 2015 2 er alvorlig, og noen ganger blir de som har lavere enn 7 lagt inn på sykehus. Anonymous poster hash: f7793...db5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 mente 4.. ei venninne var på inne til kontroll etter slanke operasjon på sykehuset. hb på 4 og ferretin på 2 og ble sendt hjem med beskjed om å ta mer jern. Anonymous poster hash: d266d...99d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Far min hadde på 4 og ble lagt inn med en gang. De var overraska over at han kunne gå. Anonymous poster hash: 8d3fb...f65
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Det høres veldig rart ut. Sikker på at hun ikke ble sendt hjem i påvente av at de skulle forlike blod? Hvis hun har lite symptomer? Det er jo ikke noen varig løsning at hun får blodoverføring, hun må ha et skikkelig opplegg. Anonymous poster hash: 8bd63...353
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 mente 4.. ei venninne var på inne til kontroll etter slanke operasjon på sykehuset. hb på 4 og ferretin på 2 og ble sendt hjem med beskjed om å ta mer jern. Anonymous poster hash: d266d...99d Hun må ha oppgitt feil tall, man legges inn med en hb på 4. Selv om blodbadet har pågått over tid og hun ikke besvimer av det, er det transfusjonskrevende lavt! Anonymous poster hash: 26757...234
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 mente 4.. ei venninne var på inne til kontroll etter slanke operasjon på sykehuset. hb på 4 og ferretin på 2 og ble sendt hjem med beskjed om å ta mer jern. Anonymous poster hash: d266d...99d Høres veldig rart ut, sjelden pasienter med Hb under 7 ikke får blodoverføring. Og pasienter med hb under 5 går som regel rett på intensiv for overvåkning og stabilisering. Jeg hadde ikke akseptert å bli sendt hjem med Hb på 4 hvis det stemmer! Anonymous poster hash: d1d63...5fc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Her er det en feil. Hadde hun hatt hb på 4, ville hun ikke blitt sendt hjem. Da ville hun blitt lagt inn. Anonymous poster hash: 51490...a80
SuperFries Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Jeg er enig med de andre. Ingen blir sendt hjem med Hb på 4.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 2 er alvorlig, og noen ganger blir de som har lavere enn 7 lagt inn på sykehus. Anonymous poster hash: f7793...db5 De har stort sett en grense på 8, mtp blodoverføring Anonymous poster hash: 903f0...3bf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Hb på fire er indikasjon for innleggelse. Anonymous poster hash: 9a989...406
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Jeg ble sendt hjem med hb på 6. Fortsatte å blø jeg da, så måtte tilbake dagen etter. Da hadde jeg hb på 5, og fikk blodoverføring. Grensa er ikke på 8, som en over her skriver. Men at noen blir sendt hjem med hb på 4, - det tviler jeg på! Jeg kunne nesten ikke stå oppreist ved hb på 5.. Anonymous poster hash: afc34...d1b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 En pasient hos oss hadde nettopp HB på 6. Ble da lagt inn på sykehuset og fikk blodtilførsel. Det viste seg å være blødende magesår. Jeg hadde en MA med store blødninger, og da ville de gi meg blodoverføring fordi HB var 6. Jeg ville ikke ha. Ble dermed satt på jern på resept. Anonymous poster hash: 21fd9...a5c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Hb på 4 uten å bli innlagt er feil!! For det første blir hun transfunderes, for det andre skL hun utredes hvorfor hun har så lav Hb! Er ingen absolutt grense for når man transfunderes, det blir avgjort i hvert enkelt tilfelle. Det tas hensyn til alder, sykdom om det er en pågående blødning etc. Nye studier viser at vi kan tolerere lavere Hb enn det vi tidligere gjorde, uten at det får konsekvenser for pasienten, så trenden er lavere Hb før de transfunderes. Eldre hjertesyke, dårlige pasienter transfunderes ofte hvis Hb er under 8, andre pasienter tolererer de ofte enda lavere Hb. Anonymous poster hash: 04373...78f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Man blir ikke sendt hjem med en hb på 4 nei. Men man kan tåle ganske lav hb, om hb synker sakte over lang tid. Anonymous poster hash: 6c941...ac0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Jeg hadde hb på 7 etter fødsel , og fikk ikke blodoverførsel, men ble passa på på sykehuset . Jobber i helsevesenet, og de med svært lav hb ( som 4 faktisk er ) skal på sykehus for oppfølging og vil nok med sikkerhet nesten si at man ved 4 skal ha blod ja.. Anonymous poster hash: 60889...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå