Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Kjenner et par som begge jobber i Oslo. En tar buss og den andre kjører privat bil. Hvert år får de tilbake i skatt. Begge betaler ekstra i skatt så de ikke får baksmell. I fjor fikk de 80.000 tilbake til sammen og i år fikk de 70.000. Pluss når de skriver på kilometer osv...får de mer. Hvordan er det mulig å få så mye, Pluss at de jubler som om det er penger de har vunnet. Anonymous poster hash: 630bc...14c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Det er da ikke vanskelig å få tilbake på skatten, uansett om du jobber i Oslo eller i Kristiansand. Jeg f.eks tjener ikke så veldig mye og har en del å trekke fra, skatteetaten mener jeg skal betale 26% skatt. Jeg har selv vært inne å forandret det til 28% for å være sikker på at jeg betaler inn nok. Det gjør at jeg får tilbake på skatten. Jeg kunne i tillegg bedt lønningskontoret trekke meg 500 eller 1000 kr ekstra hver måned i skatt, da ville jeg jo fått enda mer igjen. Jo mer du betaler, jo ber får du igjen. Men paret du sikter til må jo tjene ganske godt i utgangspunktet da, når de har råd til å betale inn 6000 kr for mye i skatt hver måned..... Søsteren min gjør forresten på samme måte, hun tjener bra men bruker penger over en lav sko og klarer aldri spare. Lønnen som kommer inn brukes opp før neste lønn kommer inn uansett. Hun velger å be lønningskontoret trekke 1500 kr ekstra i skatt hver måned, det er hennes sparekonto som hun ikke kan ta penger ut av igjen selv om hun kommer over noen lekre sko eller har lyst på ny jakke. Skatteetaten passer på pengene hennes siden hun ikke klarer det selv, og hver vår får hun da igjen minst 16000 kroner som hun har spart gjennom året ved å betale for mye skatt. Anonymous poster hash: ed0d7...000
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Skrevet 20. mars 2015 Det vil jo si at de betaler ca.3500kr ekstra for mye i skatt hver i mnd. (Tror jeg, uten at jeg kan så mye om skatt) Hørtes mye ut for min del, men det kommer jo helt ann på lønningsnivået dems. Jeg hadde betalt 1000kr for mye i skatt hver mnd. forige år, så jeg fikk at 12000 på skatten ....etter tre år med baksmell var det ufattelig digg egentlig! (Jeg har ikke så godt lønningsnivå.) Så at de er glade for å få tilbake skjønner jeg godt. Bedre det enn baksmell. Men synes kanskje de har sikra seg for baksmell litt vel godt. Å få igjen på skatten er som en liten ekstrabonus til seg selv. Det er penger du har "spart" uten og egentlig være klar over det, også får man det igjen på sommeren da man kanskje trenger det litt ekstra i forhold til ferie og slik ....blir litt som å vinne i lotto Hadde jubla jeg å hadde jeg "plutselig" stått der med 70.000kr ekstra å rutte med. Anonymous poster hash: c9d83...8e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Vi får igjen til sammen 75 000 Jeg skal betale lite skatt pga mye lån Anonymous poster hash: 9fc5e...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå