Gå til innhold

Mannen vil ikke være med i huslånet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet to voksne og to barn, som nå begynner å bli liten. Vi har snakket om å kjøpe større hus, og er begge enig i at det er nødvendig. Men mannen vil ikke ha navnet sitt på lånepapirene? Han mener jeg burde stå som låntaker og huseier og det som er, men han skal være med å betale. Jeg synes dette er en veldig merkelig holdning, og ikke minst bekymrer det meg ettersom jeg tviler på at jeg får lån på min lønn alene. Er det slik at vi kan søke lån der bare jeg er låntaker, så lenge han kan skrive under på at han er med på regninga?

Anonymous poster hash: b9749...ee4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så merkelig? Så han hjelper med å betale lånet... Men om huset blir solgt så får du alle pengene:-p

Anonymous poster hash: 12fbc...1de

Skrevet

Hvorfor vil han det? Har han skjult noe for deg og har betalingsanmerkninger sånn at han ikke får lån?

For deg kan det være en god plan. Jeg eide huset jeg, mannen og barna bodde i. Da han var utro kastet jeg ham ut og han har INGEN rettigheter i huset. For meg fungerte det perfekt ;)

Anonymous poster hash: bf1ac...342
Skrevet

Ja tipper han hR noen betlingsanmerkninger!

Skrevet

Ja han sier at det er jo en bra ting for meg, og det er det jo forsåvidt :) Grunnen bak vet jeg ikke, men for meg er det helt i orden at jeg står som låntaker og alt det. Jeg lurer bare på om det lar seg gjøre? Banken kommer jo til å heve ett øyenbryn eller to når vi legger fram saken:p

HI

Skrevet

Da må du i så fall sørge for at huset blir ditt særeie. Ta kontakt med advokat, det er nok litt spesielle regler ettersom dere er gift.

Anonymous poster hash: 6af87...bf4

Skrevet

Om du ikke får lån på din lønn alene må han også være medlånetaker og ha navnet sitt på lånepapirene. Banken aksepterer ikke at han bare sier han skal være med å betale, de krever sikkerhet. Så om du tjener for lite må dere låne sammen, med begges inntekt som sikkerhet på at dere klarer avdragene.

Men jeg aner ugler i mosen her, har du ikke innsyn i hans økonomi? Hva tjener han, hva slags utgifter har han som du ikke vet om siden han ikke vil at begges inntekt skal under lupen i banken? Har han kredittkortgjeld, spilleavhengig, barnabidrag for barn du ikke vet om?

Hadde ikke kjøpt noen ting med denne mannen før alle kortene var på bordet.

Anonymous poster hash: eafbc...7fe
Skrevet

Oj, jeg sier mannen men vi er bare samboere altså. Ja jeg skal sette meg ned med han og ta en skikkelig prat i ettermiddag, for jeg synes det er meget besynderlig at han absolutt ikke vil være under lupen som du sier. Tenker jo med en gang at det er noe han prøver å skjule, eller om han bare ikke vil binde seg til noe med meg. Begge deler er jo like galt. Vet at han har noe gjeld fra da han var ung, men dette har han fortalt meg om. Han har også sitt hus fra før vi møttes som han per dags dato leier ut med overskudd. Så jeg aner ikke hva det er som holder han tilbake...

HI

Skrevet

Og banken regner kun din lønn når du skal kjøpe hus. Han må være med i huslånet for at de regner han med

Skrevet

Her fikk jeg lån alene, fordi mannen hadde et hav med betalingsanmerkninger. kjøpte huset før vi giftet oss. Da han var utro visste jeg at jeg bare kunne kaste ham ut på dagen, men det ordnet seg heldigvis. Eneste forskjell fra HI sin situasjon er at jeg visste godt om betalingsanmerkningene hans før det ble snakk om huskjøp, så ingen lureri her. Hadde stusset VELDIG om en mann ville seg selv så vondt å betale på en annens huslån og ikke ha noen rettigheter i huset. Noe skurrer her.

Anonymous poster hash: 359da...690
Skrevet

Uten hans navn på papiret kan han bare slutte å betale, og du får ikke gjort noen verdens ting.

Skrevet

Høres merkelig ut. Han vet vel at ved et eventuelt brudd så har han ikke krav på noe? Når han likevel vil betale, hvorfor ikke ha navnet sitt på papirene?

Anonymous poster hash: 6250f...21c
Skrevet

Jeg ønsket lån alene. Jeg vet at mannen har en betalingsanmerkning. Jeg fikk ikke lån på grunnlag av min lønn, som ikke var høy nok. Banken var derimot villig til å hjelpe med å låne penger til hans gjeld om vi kunne bevise at vi klarte å spare penger hver mnd. Det har endt med at vi har prioritert gjelden, så ta vi lånet senere, da det ikke er så viktig akkurat nå. Kommer langt med ærlighet. 

Anonymous poster hash: 0ef68...bdf
Skrevet

Dette lukter! Det er garantert noe du ikke vet om, og han ikke vil du skal vite, som ligger bak. Jeg tipper gjeld/betalingsanmerkninger eller barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...