Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Har hatt spiralen i 3 år. I begynnelsen hadde jeg småblødninger og graviditetsymptomer. Ikke hatt dette på 2 år.. Nå har jeg ømme bryster, murring i magen, kvalme om morgenen og trøtt. Lurer på om kroppen driver "H#€$%" med meg! Bestilt test på nett... Så den skal tas om noen dager. Andre med erfaringer? Anonymous poster hash: 8dc4b...d4f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Har hormonspiral og hadde for en tid tilbake mange symptomer på graviditet. Hadde da hatt spiralen ca 1,5 år. Var ikke gravid, men lurt å ta en test Anonymous poster hash: 2b99e...027
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Skrevet 20. mars 2015 Jepp, sitter her med stor mage! Ble gravid med hormonspiral! Kjøp deg en test med én gang, og hvis du vil beholde barnet, så bør du få tatt ut spiralen. Man kan la den sitte inne, men da er det økt risk for spontanabort. Lykke til! Anonymous poster hash: 61e8b...831
Tired mama Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Det er så skummelt å lese at folk blir gravide på spiral! Jeg fikk satt dette inn i går, og da fortalte legen meg at denne var like sikker som om jeg var steril! Hun sjekket også med UL etterpå om den satt riktig og det gjorde den. Dere som er blitt gravide på spiral; sjekket legen dere med UL at den satt helt riktig?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Det er så skummelt å lese at folk blir gravide på spiral! Jeg fikk satt dette inn i går, og da fortalte legen meg at denne var like sikker som om jeg var steril! Hun sjekket også med UL etterpå om den satt riktig og det gjorde den. Dere som er blitt gravide på spiral; sjekket legen dere med UL at den satt helt riktig? Mamma ble gravid 8 år etter at hun ble sterilisert. Kroppen hadde fikset seg selv... Ingen prevensjon er 100% sikker, men sterilisering og hormonspiral er det sikreste vi har. Anonymous poster hash: 7fce1...e19
Tired mama Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Det er så skummelt å lese at folk blir gravide på spiral! Jeg fikk satt dette inn i går, og da fortalte legen meg at denne var like sikker som om jeg var steril! Hun sjekket også med UL etterpå om den satt riktig og det gjorde den. Dere som er blitt gravide på spiral; sjekket legen dere med UL at den satt helt riktig? Mamma ble gravid 8 år etter at hun ble sterilisert. Kroppen hadde fikset seg selv... Ingen prevensjon er 100% sikker, men sterilisering og hormonspiral er det sikreste vi har. Anonymous poster hash: 7fce1...e19 Oj! Hvordan er det mulig da? Trodde de opererte ut hele livmoren når kvinner steriliserer seg?? 😁
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 Hehe, nei da er du litt på bærtur Livmoren og eggstokkene står urørt, de bare kutter over og svir igjen egglederne så det ikke lenger er noen vei mellom dem. Anonymous poster hash: 7fce1...e19
Tired mama Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 Hehe, nei da er du litt på bærtur Livmoren og eggstokkene står urørt, de bare kutter over og svir igjen egglederne så det ikke lenger er noen vei mellom dem. Anonymous poster hash: 7fce1...e19 Oj... Hehe. Ok, jeg er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen. 😁 Måtte google, for å se om jeg hadde rett. Men fant bare artikler om metoden du forteller om. Da må jeg ha drømt eller noe altså, for jeg trodde virkelig at de opererte ut hele livmoren. Jaja. Takk for svar i hvert fall, og for at du lærte meg noe nytt i dag! 😉
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Det er så skummelt å lese at folk blir gravide på spiral! Jeg fikk satt dette inn i går, og da fortalte legen meg at denne var like sikker som om jeg var steril! Hun sjekket også med UL etterpå om den satt riktig og det gjorde den. Dere som er blitt gravide på spiral; sjekket legen dere med UL at den satt helt riktig? Nei, hun tok ikke ultralyd. Men jeg hadde den inne i 3 1/2 år, så den satt nok riktig. I starten ihvertfall.. Spiraler kan flytte på seg, og noen må få den operert ut. Dette er jo unntakene, selvsagt! Jeg googlet mye da mensen var forsinket, og fant maange som var blitt gravide med spiral. Vet ikke hva slags prevensjonsmiddel jeg skal bruke etter denne babyen.. Anonymous poster hash: 61e8b...831
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Jeg kjenner flere som er unnfanget selv om moren hadde spiral, så det er ikke noe jeg vurderer å få Anonymous poster hash: 00795...8f3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Jeg kjenner flere som er unnfanget selv om moren hadde spiral, så det er ikke noe jeg vurderer å få Anonymous poster hash: 00795...8f3 Men om det er folk på din egen alder hadde antagelig mammaene kobberspiral? Hormonspiral er ganske nytt, og veldig mye sikrere... Anonymous poster hash: 7fce1...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå