Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Har en gutt som har feber(siste måling var 39 grader....)og han nekter helt å ta noe tabletter. Vi har prøvd både flytende, stikkpille(fikk til i går kveld med ramaskrik da..) også prøvd noe pulver som bare skal spises.... nå nekter han helt....skal jeg tvinge han eller se det an?:S Noen tips? Anonymous poster hash: 370ac...b1f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Jeg ville sett det an, ikke tvunget i han stikkpiller ihvertfall.. Anonymous poster hash: 13691...a5f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Vi knuser i morter og blander med syltetøy. Og er veldig tydelige på at dette er noe man MÅ ta. Anonymous poster hash: 25402...f8c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Må man ha medisiner, så MÅ man ha medisiner... Må jo selvsagt prøve alt før det blir tvang, men må man så må man... Anonymous poster hash: 115d1...9e2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Men må man ha febernedsettende når temp kun er på 39? Anonymous poster hash: e21ed...e9d
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Så lenge han er i fin form og ikke sliter med feberkramper så er det vel ikke nødvendig å gi han noe?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Jeg gir ikke paracet før feberen bikker over 40. Det er først da allmenntilstanden blir redusert hos min gutt. Så hvis feberen ikke stiger, og han virker i ok form, ville jeg ikke stresset noe mer. Du kan eventuelt legge kalde omslag i pannen hans eller på magen. Det har jeg gjort og det er ganske effektivt. Anonymous poster hash: f2a80...d41
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 vi slet med det samme. endte flere ganger med å gi is. men plutselig løsnet det og nå tar hun flytende ibux eller paracet. Anonymous poster hash: 5f7fc...317
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 På legevakten ga de sønnen min saftis når temperaturen ikke gikk ned. Det funket 😊
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Sliter med det samme selv... Men gir ikke medisin før feberen bikker 40. Da blir det stikkpille engen barna vil eller ikke. Dette har kun hendt to ganger, hul og skrik og alt det der, men lilla ble satt. Anonymous poster hash: 01ffe...9f4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Når det gjelder febernedsettende så kan du jo vurdere om du må gi eller ikke. Men generelt når det gjelder medisiner så bestemmer foreldrene. Må man ta medisin så MÅ man. Vi bruker flytende paracet eller ibux. Frister med god drikke etterpå. Og den må ned ellers må jeg bruke medisinsprøyte! Anonymous poster hash: bd820...923
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Min elsker alt av flytende medisiner, han har dessverre måttet fått en del forskjellig. Ga han antibiotika for ikke så lenge siden som jeg vet smaker pyton men de 4 dosene var dagenes høydepunketer, og han ble lei seg når han ikke fikk lenger. Eller rasende kan man si. Han er 1,5 år. Men hadde det ikke gått og heller ikke stikkpille så hadde jeg prøvd å knuse tabletten og gitt med syltetøy eller yoghurt. Han blir slapp og veldig klagete når febern stiger over 39, får ei sove da. Selv føler jeg meg nesten dau når min temp stiger over 38, passerer jeg 39 så får jeg gøyale feberfantasier. Ser nisser, sånne små fjøsnisser som er på julekort Så folk er forskjellige ang feber. Andre klarer seg fint frem til 40 mens andre kollapser nesten av 38. Man må se an ungen. Anonymous poster hash: cd5c3...b4b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Paracet finnes som tyggetabletter med gotterismak. De er populære her.. Anonymous poster hash: 5f69b...351
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Regelen her i huset, (før vi bytta til flytende) var at dersom de nekta så slapp de. Dersom de var syke og slappe nok så nekta de heller ikke. Kan nevne at begge barna bar tålt feber greit og ikke opplevd feber kramper. Blir sikkert annerledes for de som er plaget med det. Etter vi begynte med flytende så vil de helst ha mer.. :/ men de får de jo ikke. De er nå 2 og 3 år Anonymous poster hash: 321f3...dbd
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Jeg har aldri gikk febernedsettende midler, gutten tåler feber greit og har aldri feberkramper. Smertestillende i form av flytende Ibux har han fått med jevne mellrom (ørebarn), samt skikkelig ekkel antibiotikagugge. Ibux glir greit ned i flytende form, dessuten tok det ikke lang tid før han skjønte sammenhengen mellom inntak og mindre smerter. Antibiotika måtte vi tvinge gjennom, men der også skjønte han etterhvert at vi ikke ga den for å plage han men at det måtte til for å bli frisk. Er det medisin som må inntas, nøler jeg ikke med å bruke tvang. Men er det ikke påkrevd får han bestemme (og leve med valget). Den dagen han fikk satt inn dren og ikke ville ha codein stikkpillen vi fikk av legen, fikk han velge selv. Det var tydeligvis ikke så vondt at han trengte den. Anonymous poster hash: f85f7...c61
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Jeg har aldri gikk febernedsettende midler, gutten tåler feber greit og har aldri feberkramper. Smertestillende i form av flytende Ibux har han fått med jevne mellrom (ørebarn), samt skikkelig ekkel antibiotikagugge. Ibux glir greit ned i flytende form, dessuten tok det ikke lang tid før han skjønte sammenhengen mellom inntak og mindre smerter. Antibiotika måtte vi tvinge gjennom, men der også skjønte han etterhvert at vi ikke ga den for å plage han men at det måtte til for å bli frisk. Er det medisin som må inntas, nøler jeg ikke med å bruke tvang. Men er det ikke påkrevd får han bestemme (og leve med valget). Den dagen han fikk satt inn dren og ikke ville ha codein stikkpillen vi fikk av legen, fikk han velge selv. Det var tydeligvis ikke så vondt at han trengte den.Anonymous poster hash: f85f7...c61 Gitt, ikke gikk...sorry! Anonymous poster hash: f85f7...c61
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Paracet sugetabletter med banansmak går til en viss grad her... Anonymous poster hash: 059c7...ecf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 Om du skal gi stikkpiller så er det mye mer behagelig for barnet om du setter den med den butte enden først, gjerne med litt vaselin på. Jeg bruker selv stikkpiller og det er STOR forskjell. Setter du den med den butte enden først forsvinner den nesten inn av seg selv. Om du setter spissen først så må en jo nesten putte fingeren inn også før den blir værende der inne. Anonymous poster hash: f4e3f...343
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #20 Skrevet 21. mars 2015 Anbefaler deg å dra på apoteket og kjøpe smelte tabletter av Paracet med banan smak Funker i allefall her i huset. Anonymous poster hash: 21f2a...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå