Gå til innhold

Scampi


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det frister sånn, men jeg har aldri laget det.

 

Hvordan tilbereder dere de og hvilket tilbehør har dere?

 

Anonymous poster hash: 05060...8ec

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Ååå, scampi er en av mine favoritter!! :D

Kan jo brukes til det meste..

 

Tapas f.eks, da surrer jeg først olje, hvitløk og chilipaste i ei panne, når det har blitt varmt og godt hiver jeg i scampien, den skal ikke ligge i for lenge (ca 3 min) ellers blir den seig.

Ved siden av er disse et must for meg:

Serranoskinke, manchego, stekt sopp, godt brød og aioli..patatas bravas er også godt om du er like glad i karbohydrater og stivelse som meg ;)

 

Så kan man ha scampi pasta. Da gjør jeg som over men har også mye kruspersille i panna, før jeg har i scampien har jeg i litt hvitvin i panna (1-2dl), så scampiene, skrur ned varmen til laveste styrke og så har jeg i vanlig kremfølte, ca 1,5-2dl.. Kok opp pasta ved siden av.. Nommenom!! :D

Endret av Syltebærtyttetøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...