Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Som er av nyere dato, relevant eller passe de. Hva skal jeg gjøre? 1. Si at jeg ikke har 2. Oppgi ni år gammel praksisplass ser jeg ikke vet oM de husker meg engang eller 3. Oppgi min nåvænåværende sjef, som kanskje skal si meg opp om en stund.. hjelp! hilsen ung hibbsæker Anonymous poster hash: 1e587...a94
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Hibbsæker = jobbsøker Anonymous poster hash: 1e587...a94
Mamma_til_2 Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Har du noen kolegaer som kan være? Det trenger ikke bare være sjefer som er referanse se gjennom nettverket ditt så finner du ett par stk, men snakk med de før du setter de opp slik at de vet hva de skal si om noen ringer og prat med sjefen din angående ref fra han ( om du ønsker at han skal vite du søker jobb.)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Det er ikke en gang sikkert du trenger referanser. Og uansett ringer de ikke referanser før de så og si har bestemt seg for deg, så ville ikke bekymret meg så veldig enda. Og som hun over sier; du kan bruke kolleger. Anonymous poster hash: 9cbc4...b19
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Som nevnt kan du oppgi kolleger som referanse. Det trenger absolutt ikke være sjefen. Du kan også oppgi en venn som referanse, men da må du gi beskjed om at det er en venn så klart. Anonymous poster hash: cfe91...150
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har hatt telefonintervju, og siste spørsmål var om referanse. sa at jeg skulle ringe inn en i Morgenn da jeg ikke er hjemme. Har nesten ingen kolleger heller, andre enn de jeg jobber med Nå. hva er det de spør om fra referansen? Anonymous poster hash: 1e587...a94
soleia Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Kva er grunnen til at du ikkje vil oppgje din noverande leiar som referanse? Om årsaka er at du ikkje trur vedkommande vil gje deg ein god referanse kan du spørje ein kollega du jobbar med no. Om du ikkje vil at noverande leiar skal vite at du søkjer anna arbeid, så bør du opplyse om årsaka til dei du søkjer jobb hos. Det er heilt klart forventa at ein brukar leiar som referanse, men er forståeleg om ein ikkje ynskjer at vedkommande skal vite at ein søkjer ny jobb. Vener er ikkje særleg truverdige som referanse. Ein referanse får gjerne spørsmål om gode og dårlege eigenskapar til søkjaren, om det har vore stort fråver, og ein spør gjerne om dei ville tilsett vedkommande på nytt. Spørsmåla kjem sjølvsagt litt an på kva jobb ein har hatt, og kva jobb ein søkjer.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Jeg oppga to tidligere kollegaer som referanser. Det gikk helt fint. Ville ikje oppgi min sjef fordi hun og jeg gikk ikke sammen+ hun visste ikke at jeg søkte andre jobber. Anonymous poster hash: 9eb38...55f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Nåværende leder har jeg ikke hatt noe fravær hos, men så har jeg bare jobbet hos henne i 2 uker på en korttidskontrajt. skal jeg oppgi henne da? Anonymous poster hash: 1e587...a94
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Nåværende leder har jeg ikke hatt noe fravær hos, men så har jeg bare jobbet hos henne i 2 uker på en korttidskontrajt. skal jeg oppgi henne da? Anonymous poster hash: 1e587...a94 2 uker?? Har du ikke jobbet i det hele tatt de siste 9 årene? Anonymous poster hash: 75a24...a44
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Nei det har ikke funket for meg i arbeidslivet. Nå er jeg frisk, utdannet og tidlig i tjueårene, men mangler rEferanse. Skal jeg bare gi opp å få en jobb med en gang? Anonymous poster hash: 1e587...a94
Mamma_til_2 Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Nei det har ikke funket for meg i arbeidslivet. Nå er jeg frisk, utdannet og tidlig i tjueårene, men mangler rEferanse. Skal jeg bare gi opp å få en jobb med en gang? Anonymous poster hash: 1e587...a94 Nei kjære deg, du skal finne 2 stk som du vill ha som ref snakke med de, ikke bry deg med de som lurer på om du ikke har jobet på 9 år, det er ikke det som er hovedsaken.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Så hva tror dere, er det helt bak mål å oppgi hun jeg har jobbet fir i 2 uker da? Føler det er den jobben som best representerer hvordan jeg er som arbeidstaker nå, og jar fått positive kommentarer fra henne fra før..takk for alle svar! Anonymous poster hash: 1e587...a94
Mamma_til_2 Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Så hva tror dere, er det helt bak mål å oppgi hun jeg har jobbet fir i 2 uker da? Føler det er den jobben som best representerer hvordan jeg er som arbeidstaker nå, og jar fått positive kommentarer fra henne fra før..takk for alle svar! Anonymous poster hash: 1e587...a94 Oppgi henne du!
Iiiiik Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Når du ikke har noen andre nyere referanser, bør du helt klart oppgi den du har jobbet for kortvarig nå. CVen din viser jo at du ikke har all verdens arbeidserfaring, det er tydeligvis ikke så viktig for din potensielt nye arbeidsgiver siden de orker å ta jobben med å innhente referanser.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Det går jo også an å tenke litt alternativt. Noen lærere du fikk god kontakt med, har du gjort noe for andre (gamlehjem, loppemarked, foreldrekontakt for bhg/idrett)? Trenger ikke å være jobb. Hvis du oppgir sjefen, må du fortelle at de ringer hvis de gjør det slik at hun ikke blir tatt på senga.. Gir ikke så bra inntrykk av deg.. Anonymous poster hash: 7690f...7c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå