Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Har gått over tidligere, og orker ikke å gå 10 dager over igjen, så denne gangen skal jeg hi akupunktur en sjangse. Anonymous poster hash: 60a2e...884
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Aldri, siden det bare er tull at det fungerer. Anonymous poster hash: 9ab48...f0d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 De fleste som setter akupunktur har en regel på uke 37, det er fordi du kan gå i fødsel og da skal det jo ikke skje mer enn 3 uker før termin. Jeg fikk nåler i uke 37, da var babyen målt til 4,5 kg og legene var usikre på om de skulle sette meg igang eller vente til nærmere termin og ta keisersnitt. Jordmor satte modnings- og riestimulerende akupunktur i håp om å få meg i fødsel. Kvelden og natta etter første runde med nåler hadde jeg veldig med modningsrier. Lå flere timer på natta med vonde kynnere hvert tiende minutt og tenkte at fødselen var rett rundt hjørnet, men så dabbet det av igjen... 2 dager senere var jeg hos jordmor igjen og fortalte da at jeg hadde hatt disse maseriene etter forrige behandling, hun ville da sjekke om de hadde hatt noen effekt og sjekket modning. Jeg var helt moden og avflatet, med 2-3 cm åpning, så de hadde jo hatt effekt. Hun satte en ny runde med nåler... Dagen etter fødte jeg, ungen veide 4858g Anonymous poster hash: fa5a8...e6e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Du kan jo sette nåler i deg selv, har antageligvis akkurat like stor virkning. Ville heller brukt pengene på en ekstra jordmortime og blitt strippet. Anonymous poster hash: 9fa0d...084
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Jeg fikk en uke på overtid på sykehuset før første fødsel. Spurte jm om jeg kunne få det før andre gangen fordi jeg ikke hadde lyst til å gå på overtid igjen og da fikk jeg beskjed om at de ikke ville sette akupunktur før på termindatoen. Fikk ta akupunktur noen dager før termin privat. Begge gangene startet fødsel forresten innen 12 timer. Anonymous poster hash: 222f5...e90
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Og det skremmer meg at jordmødre med 5 års (!) utdannelse gjør noe (og tar betalt for det!) som er ren placebo/svindel. Skulle tro de viste bedre! Anonymous poster hash: 9fa0d...084
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Aldri, siden det bare er tull at det fungerer. Anonymous poster hash: 9ab48...f0d Du kan jo sette nåler i deg selv, har antageligvis akkurat like stor virkning. Ville heller brukt pengene på en ekstra jordmortime og blitt strippet. Anonymous poster hash: 9fa0d...084 Og det skremmer meg at jordmødre med 5 års (!) utdannelse gjør noe (og tar betalt for det!) som er ren placebo/svindel. Skulle tro de viste bedre! Anonymous poster hash: 9fa0d...084 Godt jordmødre og andre er mer opplyste enn det dere er! Hi - modningsakupunktur er ment for å gjøre mors kropss mer klar for fødselen, styrke den før fødselen og det påvirker også hormonstatus. Dette gjør at de fleste ikke får lenge på overtid, nettopp fordi kroppen (og baby) er klar for det. Så man går til modningsakupunktur som en forberedelse. Fra termindato kan man sette igangsettende akupunktur. WHO anerkjenner og viser til forskning at akupunktur har beviselig virkning ved f.eks.: - morgenkvalme - igangsetting av fødsel. Effekten av akupunktur for igangsetting av fødsel sammenlignes med samme effekt som man har ved å få oxytocin intravenøst - korrigering av baby som ligger i seteleie, til normalt leie før fødsel - mer virkningsfullt enn andre teknikker, og mindre risiko enn f.eks. snuforsøk på sykehus. - akupunktur øker blodets nivå av prolaktin hos kvinner med liten melkeproduksjon og setter ved på den måte i gang melkeproduksjon etter fødsel for de som sliter. - akupunktur har vist bedre resultater ved eggstokker som er tett pga. infeksjon enn det injiseringer av medikamenter har gjort og annen behandling. Kilde: WHO http://apps.who.int/medicinedocs/pdf/s4926e/s4926e.pdf Og dette er bare noe av det akupunktur er bevist å ha effekt på. Anonymous poster hash: 8aea0...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå