Gå til innhold

Hva ville du gjort? (prøving og pergo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på fire og et halvt år. Han tok det 7 måneder å bli gravid med.

Vi begynte å prøve på nr. 2 august 2013 og ble gravid på første forsøk. Mistet dessverre i sen SA uke 14.

Etter det har jeg prøvd å blitt gravid igjen, og har 11 pp etterpå der jeg er ganske sikker jeg har truffet godt på el nesten hver gang. Var hos privat gyn for noen måneder siden, og hun sjekket meg og sa at alt så bra ut. Fikk tre kurer pergotime (en enkel, to doble). Har tatt to av disse, uten resultat. Like etter var jeg hos legen. Hun sa at de pleide å vente to år før folk med barn fra før fikk henvisning. Hun sa det var bare å prøve videre. Pergotime kunne hun ikke så mye om.

Hva hadde dere gjort i fht pergotimekuren..? Prøvd videre uten pergotime? Tatt den siste pergotimekuren?

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 2aca3...b01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ha en pausemnd mellom hver pergo kur. så jeg tok første kur(neg resultat), pausemnd å andre kur. Fikk positivt på andre kur så nå venter vi en liten.

Kjøpte eggløsningstester på billigetester.no eller no sånt så starta dagen før forventa eggløsning å testa frem til jeg fikk positiv eggløsningstest.

Jeg ville tatt testene som du har fått beskjed om, du kan jo få noe annet sammen med pergo feks....lykke til😊

Anonymous poster hash: 5f413...e8a

Skrevet

Har du brukt eggløsningstester? Jeg fikk sen eggløsning med pergo, fikk den 4-5 dager senere oppdaget jeg etter å ha brukt tester. Tok også slimløsende hostesaft den måneden jeg ble gravid, et tips hvis du ikke har prøvd det. Og har du hatt pausemnd mellom kurene? Jeg fikk beskjed om at kuren også ville virke i pausemnd.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6117e...3a1
Skrevet

Har tatt eggløsningstester begge pp med pergo :) Men den ene gangen ble jeg syk, så da fikk vi bare lagt inn aksjer første dag med utslag på el-test. Pausemånedene har vi dessverre ikke fått benyttet oss av, da jeg har vært bortreist begge gangene :/ 

Har fått eggløsning tidlig morgen dag 15 i syklus begge gangene (omtrent det samme som i vanlig syklus)

Om jeg tar pergo neste måned, vurderer jeg å vente med samleie til dag 12, for så hver dag fram til dag 14 eller 15. Har fått beskjed om annenhver dag fra dag 10 egentlig, men har kanskje vært en ide å prøvd litt annerledes i og med at el kommer til et fast tidspunkt :)

Skrevet

:)

Skrevet

flere erfaringer?:D

Skrevet

Hadde teke siste pergo kuren og, eg vart gravid på 3. kuren.  Vi fekk og råd om samleie annankvar dag, fordi ein då får ein større "dose" med sæd om gangen.  

Anonymous poster hash: 01196...0e4
Skrevet

Hadde teke siste pergo kuren og, eg vart gravid på 3. kuren.  Vi fekk og råd om samleie annankvar dag, fordi ein då får ein større "dose" med sæd om gangen.  

Anonymous poster hash: 01196...0e4

Takk for svar =) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...