Gå til innhold

Solformørkelse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Informer meg :) hvorfor er der farligere å se på sola i morgen enn andre dager ? Å ja jeg er sikkert dum nå ....

Anonymous poster hash: d9a73...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farligere i morgen, men det er mange fler som blir fristet til å forsøke når det skjer noe slikt spessielt. Man går jo ikke rundt og ser direkte på sola til vanlig.

Anonymous poster hash: a23b9...d9e
Skrevet

Og når solen blir delvis dekket kan d være "lettere" å se på den, men like farlig...

Anonymous poster hash: 0bb53...43e

Skrevet

Man står kanskje ikke å stirrer på sola til vanlig men man ser da ofte opp o himmelen på den fine solen på sommeren....

Anonymous poster hash: 732ba...bb5

Skrevet

Det er ikke farligere, men når sola skinner med full styrke blir det ubehagelig og vondt før det blir farlig.

Når sola blir delvis dekket av månen blir det farlig før det blir ubehagelig eller vondt. Fordi sola ikke skinner med full styrke blir det ikke så ubehagelig å se rett på den, men det er like farlig som om den skulle gjort det.

Anonymous poster hash: 8d3d0...f90
Skrevet

Ok . Men hender jo vi ser opp på sola ellers også og hvertall med solbriller. Men skjønner jo at vi ikke står å glor opp ellers.

Anonymous poster hash: d9a73...a53

Skrevet

Hø??? Jeg mener å ha hørt at strålene blir mye sterkere under solformørkelse. Dette tror jeg jeg leste i en astronomibok når jeg var liten. Med tegning av hvordan strålene blir mer "konsentrert"

Anonymous poster hash: 8e028...052

Skrevet

Aha.... Problemet er at det er like sterkt lys som vanlig, MEN det er lettere å se på solen under formørkelsen...

Anonymous poster hash: 8e028...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...