Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 ble jeg fortalt her inne av en av de som hadde lest mye og skjønte sånne ting. Hun hadde ikke lest dette i alle fall. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/australiaandthepacific/australia/11482704/Parents-of-baby-who-died-from-whooping-cough-urge-anti-vaccination-parents-to-look-at-my-son.html
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Ikke farlig for barn og voksne, kun babyer. Anonymous poster hash: 7aec4...e4e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2015 Ikke farlig for barn og voksne, kun babyer. Anonymous poster hash: 7aec4...e4e Nei, men da kan jo voksne og barn bare gå omkring å smitte babyer da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Ikke farlig for barn og voksne, kun babyer. Anonymous poster hash: 7aec4...e4e Mannen min hostet så voldsomt at han kastet opp og greide ikke å trekke pusten skikkelig Så han fikk panpanikk.tte faktisk ringe 113 og de kom og hentet han og fikk koblet han til ren oksygen. så at det ikke er farlig for voksne er jeg ikke enig i. Anonymous poster hash: 871da...2a9
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Barnet mitt hadde kikhoste da hun var 4-5 år. Fordi hun er vaksinert, var det ikke så ille, men herregud så slitsomt hun hadde det. Det var hosting døgnet rundt i flere uker. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært hvis hun ikke hadde hatt vaksinen. Anonymous poster hash: 3b3bc...c5b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Fikk kikhoste d jeg var 16 år. Gikk å hostet noe grusomt i flere åneder etterpå. Søskenbarnet til mannen min endte med å være borte fra skolen i en måned. Så hun som mente det må litt lengre ut på jordet med den. Tørr ikke tenke på hvordan jeg hadde hatt dersom jeg hadde dårlig imunforsvar i tillegg. Anonymous poster hash: 7cc98...4cb
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Selve kikhosten er kanskje ikke så farlig, men alt det andre det tar med seg er ikke kult. Vi har hatt det i hus, og vil aldri ha det igjen. 15åringen ble hardest rammet og siden hun fikk det først, fikk vi andre medisinerr ved første host slik at vi fikk bukt med det ganske greit. 15åringen klarte såvidt å spise, vi måtte presse i henne mat og drikke. Alt som kom i halsen utløste ett nytt hosteanfall. Tre uker gikk hun slik, og med hosting dag og natt med minimalt av næring innabord gjør det at kroppen sliter. Hadde ikke vi vært strenge med mat og drikke, så hadde hun nok måtte ta turen til sykehuset. For hun var i skikkelig elendig form. Hadde ikke mannen vært sykepleier, så hadde jeg reist med henne på sykehuset, han hadde merr is i magen enn meg da. Mannen fikk bristet ribbeinet når han fikk det, og selv med behandling første dag hostinga startet så lå han i to uker. Jeg kom heldigst ut med to uker hosting, men ikke like ille som de andre. Nabokona var sengeliggende i fire uke. Hun måtte ha hjelp til å komme seg på do, hun klarte ikke å stå på beina engang. Så der måtte mannen ta ut permisjon. Sønnen i huset måtte på sykehuset for å tilført næring, han var dehydrert. Han er like gammel som jenta vår. Så selv om ikke hosten er noe å dø av, så kan det gjøre skade. Hadde minsta her fått det så hadde dt vært en helt annen sak. Hun har ikke ett gram ekstra, og en dag med sykdom så er kroppen hennes totalt utslitt. Hun har ikke noe lager for sykdom, så hadde hun fått kikhosten så spørs det hvor enkelt det hadde blitt. Anonymous poster hash: 74743...ea1
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Jeg fikk kikhoste da jeg var 3 uker gammel, bare flaks jeg overlevde, slutta å puste samme natt jeg ble innlagt på sykehuset og fikk puste hjelp i mange dager etterpå, lå på sykehus i 2 uker. Så selv om sykdommen ikke er like farlig for voksne og store barn synes jeg det er en veldig skummel sykdom. Så lenge folk blir rammet av kikhoste er sjansen stor for at spedbarn / babyer blir smittet, og de kan i verste fall dø. Husker jeg var livredd gutten min skulle bli smitta før jeg rakk å vaksinere han for dette, men heldigvis skjedde ikke det. Anonymous poster hash: 75a7b...e20
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde kikhoste når jeg var 2 år gammel og gikk ned fra 11 kg til 7 kg. Hosta så jeg kastet opp i 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Kikhoste kan være dødelig både for babyer og uvaksinerte barn. Worldwide, 90 percent of the 30 to 50 million annual cases of pertussis occur in developing countries. About 300,000 cases result in death [37], with mortality occurring predominantly in infants (who are too young to have received vaccination) and unvaccinated or undervaccinated children. http://www.uptodate.com/contents/epidemiology-microbiology-and-pathogenesis-of-bordetella-pertussis-infection?source=search_result&search=pertussis&selectedTitle=5%7E150#H252274996 Anonymous poster hash: 7ef6c...9ea
Gjest thricane Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Mormor kjente til en familie som mistet barnet sitt pga kikhoste. Jeg fatter ikke at folk virkelig lar være å vaksinere barna sine. Om man virkelig vil holde seg unna kjemikalier, så er det så ufattelig mange andre ting vi kan unngå. Tipper flesteparten av vaksinemotstandere har plastbokser i skapet, bruker deodorant og smurte seg med bodylotion i svangerskapet. Eneste vaksinen jeg forstår skepsisen mot er svineinfluensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå