Gå til innhold

Rullgardin på barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du rullgardin på barnerommet? Ja? Nei? Vi har skikkelig diskusjon her. Mannen mener det ødelegger en naturlig døgnrytme, jeg vil sove lenge...

Anonymous poster hash: 00914...6c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har det. Jeg forstår ikke helt hva mannen din mener med at det ødelegger en naturlig døgnrytme. Hva er en naturlig døgnrytme? Og finnes det noen som kan leve etter sin naturlige døgnrytme sånn til hverdags?

Her i huset er vi avhengige av å komme oss opp om morgenen, og for å greie det er vi avhengige av å få ungene i seng og at de sovner i rimelig tid om kvelden. Spesielt i sommerhalvåret kan dette være en utfordring. De har problemer med å ovne når det er fullt dagslys ute, selv om det for lengst er leggetid. Får de da følge sin naturlige døgnrytme vil det være bortimot umulig å få dem opp om morgenen og dermed blir det vanskelig for oss voksne å rekke jobben.

Min naturlige døgnrytme er forresten å sove til ni eller ti på formiddagen. Jeg ødelegger den naturlige døgnrytmen hver eneste dag med vekkerklokka. Det må jeg bare, for sånn er livet.

Skrevet

Så lenge det er mørkt på rommene våres så er det akkurat samme hva som dekker for vinduene.

Må ha det mørkt for å sove. Barna er like.

Anonymous poster hash: a499e...d41

Skrevet

Han mener at de skal legge seg til samme tid, også om sommeren, og at de blir vant til å sovne selvom det er lyst, og at de ikke vil våkne av lyset når de venner seg til det. Er enig i at en naturlig døgnrytme fra naturens side vel så gjerne kan være å sove fra kl 23-10,00. Men de må jo opp kl 6.45, noen ganger tidligere, og kan jo ikke si det er noe mer naturlig med vekkerklokke enn rullgardin nei. HI

Anonymous poster hash: 00914...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...