Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Begynte for et par mnd siden på medisiner som gjorde at jeg gikk opp 7 kg, på litt over en mnd Etter mange år som sofasliter, har jeg endelig tatt opp "kampen". Er på 3. uka nå hvor jeg går tur hver dag på ca 40 min, veldig fort, har i tillegg en bratt oppoverbakke. Så jeg har pulsen opp hele tida. Spiser mellom 1300 og 1500 kalorier om dagen. Er dette nok trening og lite nok kalorier til at jeg vil gå ned? Den første uka gikk jeg ned 1,5 kg. Men det er rundt magen jeg har lagt på meg, å det er vanskelig å få bort har jeg hørt. Har lyst å prøve å jogge litt også, gjorde det i går og i dag. Men jeg klarer maks kaaaaanskje 1 min av gangen. Føler meg så dum når jeg jogger også, vet liksom ikke hvor jeg skal ha armene? Føler meg som den gjeita der jeg løper. Noen tips?? Vil jogging gjøre at feks rumpa blir strammere? Eller må jeg på treningssenter? Må ærlig innrømme at den er prega etter nesten 28 år uten noe særlig trening hehe Anonymous poster hash: 9085b...648
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Last ned en app som heter C25K (finnes flere på markedet). Det er et 12 ukers program som skal få deg fra sofaen (couch) til å løpe fem km/30min sammenhengende i løpet av de tolv ukene. Første ukene er av type jogg ett minutt og gå i tre. Veldig gradvis oppbygging og synes man det går for fort så tar man en uke om igjen. Man kan løpe med øretelefoner og appen på og da sier den når du skal gå og når du skal løpe. Jeg gikk fra utrent til å løpe 5km sammenhende (dog ikke fort) på 14 uker Lykke til! Anonymous poster hash: 6f41c...ebe
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Begynte for et par mnd siden på medisiner som gjorde at jeg gikk opp 7 kg, på litt over en mnd Etter mange år som sofasliter, har jeg endelig tatt opp "kampen". Er på 3. uka nå hvor jeg går tur hver dag på ca 40 min, veldig fort, har i tillegg en bratt oppoverbakke. Så jeg har pulsen opp hele tida. Spiser mellom 1300 og 1500 kalorier om dagen. Er dette nok trening og lite nok kalorier til at jeg vil gå ned? Den første uka gikk jeg ned 1,5 kg. Men det er rundt magen jeg har lagt på meg, å det er vanskelig å få bort har jeg hørt. Har lyst å prøve å jogge litt også, gjorde det i går og i dag. Men jeg klarer maks kaaaaanskje 1 min av gangen. Føler meg så dum når jeg jogger også, vet liksom ikke hvor jeg skal ha armene? Føler meg som den gjeita der jeg løper. Noen tips?? Vil jogging gjøre at feks rumpa blir strammere? Eller må jeg på treningssenter? Må ærlig innrømme at den er prega etter nesten 28 år uten noe særlig trening hehe Anonymous poster hash: 9085b...648 Jeg er forresten 173 cm og veide når jeg starte 71 kg. Jeg vil ned på normalen min som er mellom 62-65 kg. Anonymous poster hash: 9085b...648
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Last ned en app som heter C25K (finnes flere på markedet). Det er et 12 ukers program som skal få deg fra sofaen (couch) til å løpe fem km/30min sammenhengende i løpet av de tolv ukene. Første ukene er av type jogg ett minutt og gå i tre. Veldig gradvis oppbygging og synes man det går for fort så tar man en uke om igjen. Man kan løpe med øretelefoner og appen på og da sier den når du skal gå og når du skal løpe. Jeg gikk fra utrent til å løpe 5km sammenhende (dog ikke fort) på 14 uker Lykke til! Anonymous poster hash: 6f41c...ebe Oi, takk for tipset! Skal sjekke det ut :) Anonymous poster hash: 9085b...648
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Hvis du forbrenner såpass mye så er nok 1300 kalorier for lite. prøv å last ned den appen som er foreslått (genial app!) og øk litt på inntaket av mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå