Gå til innhold

Hva skal skattepengene brukes til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bugg.

Her heter det ett bugg :)

Anonymous poster hash: 81b14...6b4

Virkelig? Om tyggegummien, eller er det en annen betydning av ordet?

Tyggisen ja :)

Oj, hvorfor det, tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som btw ikke er noe god lenger :P

Tror jeg spiste min siste bugg en gang på tidlig åttitall, så jeg skal ikke uttale meg om akkurat det...

Skrevet

En bugg.

Oj, hvorfor det, tro?

Aner ikke. Det er i Bergen, og vi har jo aldri vært så veldig nøye på substantiv og kjønn og sånn. Vi sier jo en jente også :P

Skrevet

Sparing :) Har lyst til å kjøpe hus, men må ha omtrent 200 000 kr til for å dekke 15% egenkapital :P 

Anonymous poster hash: d1e44...b62
Skrevet

En bugg.

Oj, hvorfor det, tro?

Aner ikke. Det er i Bergen, og vi har jo aldri vært så veldig nøye på substantiv og kjønn og sånn. Vi sier jo en jente også :P

Jeg er bergenser og jeg sier ikke ett bugg, en bugg sier jeg. Du er en rar bergenser, ett bugg? Høres jo helt feil ut jo😂

Anonymous poster hash: fe1be...d23

Skrevet

Om jeg får igjen går det vel med til å betale huslån. Sexy stuff :P

Anonymous poster hash: 284e6...414

Skrevet

En bugg.

Oj, hvorfor det, tro?

Altså, det heter så alldeles ikke ET bugg i Bergen nei. Sier du virkelig det?

Jeg tror du må være den eneste, om ikke, så en av veldig veldig få..

Jeg har aldri i hele mitt levende liv hørt noe si et bugg, eller et tyggis for den del.

Anonymous poster hash: 6a496...de2

Gjest Zaria
Skrevet

Får igjen ca 600, så det blir vel en kino-og pizzatur for meg og datteren min😃

Skrevet

Til mat og husleie gjennom sommeren (siden vi ikke får lån og stipend da), men jeg skal jobbe også, så mulig det blir penger til en liten ferie også :).

Anonymous poster hash: 0a9fb...473
Skrevet

Får igjen 38.000 og alt går med på ferietur og shopping. Inkludert feriepenger og samboers ekstra-utbetalinger. :) :) :)

Alt dette er veldig planlagt. Vil mye heller ha stor utbetaling på juni enn et par tusen ekstra hver mnd.

Skrevet

Aner ikke.

Vi har det romslig økonomisk så hopper dessverre ikke i taket av å få igjen 25.000kr av mine egne tjente penger.

Skrevet

Spare til bolig. Liker å gå i null, men i fjor betalte vi ekstra fordi vi hadde fylt boligsparkontoene og visste at pengene ville forsvinne til tull hvis de ikke var sperret. Da blir det nærmere 27000 til boligspar når pengene kommer, i tillegg til de 20000 vi sparte i januar. Inntekten er litt usikker i år og jeg skal ut i permisjon så glad vi valgte å betale for mye skatt

Anonymous poster hash: e9311...5c0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Til å betale mannen sin smell ;)

Sånn har det vært her og de siste årene, men endelig fikk mannen også igjen :) Så pengene kan brukes til "ekstra ting"!

HI

Deilig :) han har trukket for lite skatt av overtid (og det er mye overtid) så vi så den komme! Neste år derimot;) Da kan kanskje pengene jeg får igjen brukes på gøy ;)

Skrevet

Får igjen 48 tusen går til tak over veranda. Gubben får 29 tusen da blir barne vogn til nr 6.

Får bonus på arbeid gubben og jeg tilsammen 34 tusen. Tja sparekontoen

Anonymous poster hash: 684d1...c45

Trekker dere så feil skatt med vilje? Det er selvsagt artig for dere nå, men det vitner jo ikke om god økonomisk sans, selvom det er det man skulle tro ut fra alle jublende innlegg om skatt til gode.

Anonymous poster hash: 65be4...ccf

Bare misunnelig du. Surpumpen.

Anonymous poster hash: caf5d...88a

Misunnelig? For at dere taper renter på å la staten sitte med pengene deres? Jeg tror du har misforstått begrepet "misunnelse". Du vil slite seriøst med å finne en økonomisk ekspert som sier at ikke lønner seg å få pengene utbetalt og spare dem på egen sparekonto. 

Skrevet

Får igjen 48 tusen går til tak over veranda. Gubben får 29 tusen da blir barne vogn til nr 6.

Trekker dere så feil skatt med vilje? Det er selvsagt artig for dere nå, men det vitner jo ikke om god økonomisk sans, selvom det er det man skulle tro ut fra alle jublende innlegg om skatt til gode.

Misunnelig? For at dere taper renter på å la staten sitte med pengene deres? Jeg tror du har misforstått begrepet "misunnelse". Du vil slite seriøst med å finne en økonomisk ekspert som sier at ikke lønner seg å få pengene utbetalt og spare dem på egen sparekonto. 

Men det er jo kjedelig.

Skrevet

En bugg.

Får man fremdeles kjøpt bugg? Uavhengig om det er en eller et:-)

Skrevet

En bugg.

Får man fremdeles kjøpt bugg? Uavhengig om det er en eller et:-)

Vet egentlig ikke, men den ble relansert for noen år siden.

Skrevet

Men nå har faktisk ikke alle like god økonomisk sans, så for dem som ikke klarer å spare hver måned, vil jo dette lønne seg økonomisk.

Verden er ikke svart hvitt.

Anonymous poster hash: 50e68...050

Skrevet

De skal brukes på ferie :)

Pleier aldri å få så mye igjen, men å fjor var det litt spesielt, så da ble det pluss konto. Faktisk veldig kjekt selv om det jo strengt tatt er mine egne surt opptjente penger :D

Skrevet

Usikker, det er så mye man gjerne skulle brukt pengene på. Men sånn ifht fornuft er rekkefølgen: gjeld, tannbehandling (egentlig burde den stå først, men gjeld er vel ansett som viktigst sånn samfunnsmessig), ferie.

Anonymous poster hash: 75635...5eb
Skrevet

Tror det meste går inn på sparekonto i år. Bufferkontoen vår har blitt brukt opp i vinter, og er redd vaskemaskin og tørketrommel ikke lever veldig lenge. Ingen planer om å kjøpe nye før vi må, jeg syns ikke de er gamle nok til det. De går nok litt mer her i huset enn gjennomsnittet i norske husholdninger, så kan ikek forvente de lever evig.

Har ikke sjekket mannens skatt enda, enten så blir han blir eller så blir han pottesur. Jeg håper på det første, for han er pottesur fra før omdagen. Han har oppdaget hvor skranten det er på kontoen vår nemlig, ikke min skyld han ikke har giddi å brydd seg før nå men.

Anonymous poster hash: c4e12...ebc

Skrevet

Oppussing. Har kjøpt oss hus denne uken faktisk 🎉✌️ Det er full uinredet kjeller som vi skal fikse. Får ca 35 000, så det hjelper jo litt på :)

Anonymous poster hash: d4de2...70d

Skrevet

Men nå har faktisk ikke alle like god økonomisk sans, så for dem som ikke klarer å spare hver måned, vil jo dette lønne seg økonomisk.

Verden er ikke svart hvitt.

Anonymous poster hash: 50e68...050

Helt greit at enkelte velger å spare på denne måten, men å stemple dem som justerer skattetrekket sitt som misunnelige blir for dumt.

Skrevet

Som en motvekt fikk jeg "baksmell" på 108.000, og jeg ler hele veien til banken :-) Dette er pga utbytte tatt ut i fjor og disse pengene har da stått på konto og godgjort seg (ikke så altfor høy rente nå om dagen, men bedre enn ingenting), og jeg skal betale dette 30.mai og slipper derfor alle renteutgifter. En vinn vinn situasjon for meg :-) 

Anonymous poster hash: f056d...3c1
Skrevet

Bugg kommer i pakker, så heter vel strengt tatt en pakke bugg. De har det på Kiwi her. Bare sånn for å ha orden på begrepene😂 Her går skattepengene til ferie og shopping!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...