Gå til innhold

Kjøpe/bestille ny ull bare pga fargene?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter 2.mann. Vet ikke kjønn enda. 1.mann er jente, og svigermor har strikket endel råååsa og jentete ullklær. Veldig fine plagg. Men om nestemann er gutt, blir det vel "feil" å bruke rosa ullklær på ham?

Anonymous poster hash: 159ec...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt rosa på en gutt😖

Anonymous poster hash: ca3a0...d9d

Skrevet

Vi hadde jente først.

Hadde nestemann blitt gutt hadde jeg helt klart kjøpt bytt. Jeg hadde ikke puttet rosa på en gutt. Nå fikk vi jente, så jenteklærne kunne fortsette ;)

Anonymous poster hash: 2147d...222

Skrevet

Jeg brukte rosa etter storesøster frem til lille ror var ca tre år. Det skal under vintersresser og sånt uansett, så jeg brydde meg lite om farge.

Anonymous poster hash: 71b53...338

Gjest Zaria
Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg om😃 fargen spiller ingen rolle!

Skrevet

Det har da ingenting å si. Har tilogmed kjøpt rødt, lilla og rosa ull til lillebror jeg. Koselig med annet enn kun blått og grått ull. Farger er gøy og det finnes ikke jente eller guttefarger i min verden 😉

Skrevet

Jeg hadde nok ikke brydd meg så mye, men kanskje unngått det mest dukkerosa. Det er lett å farge ull selv, så det ville nok vært min løsning.

Anonymous poster hash: b8e7a...4b8
Skrevet

Jeg tror ikke en baby bryr seg om hvilken farge han går med altså....

Hva andre synes spiller kanskje ikke noen rolle?

Dessuten er dette et godt eksempel på at det er litt upraktisk å kjøpe rosa tøy til småjentene, det er ikke så lett å bruke det på en eventuell lillebror.

Skrevet

Jeg tror ikke en baby bryr seg om hvilken farge han går med altså....

Hva andre synes spiller kanskje ikke noen rolle?

Dessuten er dette et godt eksempel på at det er litt upraktisk å kjøpe rosa tøy til småjentene, det er ikke så lett å bruke det på en eventuell lillebror.

Nei, det er sant, nøytrale farger hadde jo vært mest praktisk (men vi trodde egentlig hun skulle bli enebarn). Men svigermor har bestemt mesteparten av fargene, og da blir det jo typisk rosa, da.

Har noen få plagg i beige/hvitt/gult/brunt, som helt klart kan brukes. Kanskje jeg får bruke det rosa hjemme :P og på trilletur.

Skrevet

Hvordan farger man rosa ull hvit forresten? Kan jeg farge en "lyngfarget" ullfleecedrakt fra Nøstebarn hvit eller brun?

Skrevet

Jeg ville ikke brukt rosa på en gutt.. Vi fikk jente først så gutt. Lillebror har vel ikke arva så mye som en sokk....

Anonymous poster hash: f6a42...458

Skrevet

Jeg ville ikke brukt rosa på en gutt.. Vi fikk jente først så gutt. Lillebror har vel ikke arva så mye som en sokk....Anonymous poster hash: f6a42...458

Flaks for oss at vi også har kjøpt kjønnsnøytralt ellers :P vogna er grå/beige t.o.m. Vognposen og. Men ulla er ikke kjønnsnøytral.

Skrevet

Hvordan farger man rosa ull hvit forresten? Kan jeg farge en "lyngfarget" ullfleecedrakt fra Nøstebarn hvit eller brun?

Hvit går neppe, men å farge den brun eller mørkeblå bør gå greit.

Jeg bruker å kjøre på med Wilton kakefarge, det fungerer helt fint. Kok opp vann, hold det rett under kokepunktet, putt i farge og ullplagget. Beveg det svææært forsiktig rundt i vannet. Ta av gryten og la det ligge der til vannet er nedkjølt. Vask plagget for å fjerne overskuddsfarge.

Skrevet

Hvordan farger man rosa ull hvit forresten? Kan jeg farge en "lyngfarget" ullfleecedrakt fra Nøstebarn hvit eller brun?Anonymous poster hash: 159ec...b1a

Hvit går neppe, men å farge den brun eller mørkeblå bør gå greit. Jeg bruker å kjøre på med Wilton kakefarge, det fungerer helt fint. Kok opp vann, hold det rett under kokepunktet, putt i farge og ullplagget. Beveg det svææært forsiktig rundt i vannet. Ta av gryten og la det ligge der til vannet er nedkjølt. Vask plagget for å fjerne overskuddsfarge. Anonymous poster hash: b8e7a...4b8
sitter kakefarge vask etter vask?

Skrevet

Jeg hadde glatt kledd en lillebror i rosa arvetøy. I begynnelsen i hvert fall. Det stopper nok seg selv etterhvert. Min eldste jente har sterke fargepreferanser, og nekter å ha på seg blått eller svart. Hun er 4, og jeg synes det er greit at hun får velge farger selv. En baby har ikke så mange meninger rundt det :)

Anonymous poster hash: 170b7...643

Skrevet

Forresten, en gutt (4 år) på avd. til eldste går mye i rosa og lilla klær fordi han eeeelsker rosa og lilla :)

Anonymous poster hash: 170b7...643

Skrevet

villa aldri kledd rosa på gut eller lilla...andre farger går fint :) men eg bruker nesten kun blå gutte ull på jenta mi..for eg har så masse av det...men bruker andre jentette plagg itilegg så ho blir jentete :)  og eg kjøper stort sett nøytral farge på ulla så sleppe eg tenke på det om me får anna kjønn neste gong :)

Anonymous poster hash: 4ca7c...5c0
Skrevet

Hvordan farger man rosa ull hvit forresten? Kan jeg farge en "lyngfarget" ullfleecedrakt fra Nøstebarn hvit eller brun?Anonymous poster hash: 159ec...b1a

Hvit går neppe, men å farge den brun eller mørkeblå bør gå greit. Jeg bruker å kjøre på med Wilton kakefarge, det fungerer helt fint. Kok opp vann, hold det rett under kokepunktet, putt i farge og ullplagget. Beveg det svææært forsiktig rundt i vannet. Ta av gryten og la det ligge der til vannet er nedkjølt. Vask plagget for å fjerne overskuddsfarge. Anonymous poster hash: b8e7a...4b8
sitter kakefarge vask etter vask?

Wilton sin gjør, ja. Ikke vanlig konditorfarge (antar jeg, aldri forsøkt med det).

Skrevet

Kjøp tøyfarge og farg det blått, rødt eller lilla. Alle fargene bør gå greit med rosa utgangspunkt. Brunt kan også bli bra.

Personlig ville jeg gjort det samme hvis det ble jente. Rosa er ikke pent, uansett kjønn.

Anonymous poster hash: facfe...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...