Gå til innhold

Æsj..skattedritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang i livet fikk jeg en bedriten baksmell.

Møkk!

Anonymous poster hash: 558b8...be5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk baksmell andre året på rad, halvparten av i fjor da, men savner 50000 i pluss...

Anonymous poster hash: a80c3...799

Skrevet

Samme her. Baksmell for første gang og den var litt større enn jeg hadde sett for meg ... Heldigvis får mannen såpass mye igjen at vi går i null +-

Anonymous poster hash: c8324...9a3
Skrevet

Lo litt da jeg leste de første innlegg, til jeg kom på at jeg skal sjekke selv.

Jeg har tabelltrekk, det samme har min mann. Ut fra lønn, rentekostnader og -inntekter og eiendeler og gjeld har vi fått skattekort med tabelltrekk. Jeg har valgt et strenger tabelltrekk som gi meg nesten 2000 mer i skatt enn beregnet i måneden, og mannen trekker 500 kr ekstra ut over det tabelltrekk han har.

Mannen har ikke kommet inn og fått sjekket sitt, men jeg fikk drøye 15 000 igjen på skatten. Vi har fastrentelån, så renter har IKKE endret seg nevneverdig, og lønna har ikke endret seg annen enn med normalt lønnsoppgang, begge disse endringene er dessuten hensyntatt og lagt inn i skatteberegningen når skattekort kommer....

Jeg skulle ut fra de ned ekstra innbetaling altså ha nesten 24 000 igjen på skatten, mannen 6000. Men om jeg ikke hadde tatt dette "grepet" hadde jeg faktisk fått en baksmell på mellom 8 og 9000 kr!!! Det er merkelig. Etter og ha lagt inne de endringer som skal inn har vi til sammen brukt og få mellom 35 000 og 40 000 tilbake.. I år ser det ut til og bli med mine 15 000, og frykter mannen får baksmell, til tross for 6000 ekstra innbetalt ut fra beregnet.....

Hva skjer, lurer jeg på. Kan ikke finne noe feil heller..

Anonymous poster hash: 32001...145
Skrevet

Har ikke sjekket ligningen enda, og kjenner jeg gruer meg når jeg leser hvor mange som får uventet smell her, eller mindre igjen enn de hadde trodd..

Anonymous poster hash: 70dd9...a6f
Skrevet

Lo litt da jeg leste de første innlegg, til jeg kom på at jeg skal sjekke selv.

Jeg har tabelltrekk, det samme har min mann. Ut fra lønn, rentekostnader og -inntekter og eiendeler og gjeld har vi fått skattekort med tabelltrekk. Jeg har valgt et strenger tabelltrekk som gi meg nesten 2000 mer i skatt enn beregnet i måneden, og mannen trekker 500 kr ekstra ut over det tabelltrekk han har.

Mannen har ikke kommet inn og fått sjekket sitt, men jeg fikk drøye 15 000 igjen på skatten. Vi har fastrentelån, så renter har IKKE endret seg nevneverdig, og lønna har ikke endret seg annen enn med normalt lønnsoppgang, begge disse endringene er dessuten hensyntatt og lagt inn i skatteberegningen når skattekort kommer....

Jeg skulle ut fra de ned ekstra innbetaling altså ha nesten 24 000 igjen på skatten, mannen 6000. Men om jeg ikke hadde tatt dette "grepet" hadde jeg faktisk fått en baksmell på mellom 8 og 9000 kr!!! Det er merkelig. Etter og ha lagt inne de endringer som skal inn har vi til sammen brukt og få mellom 35 000 og 40 000 tilbake.. I år ser det ut til og bli med mine 15 000, og frykter mannen får baksmell, til tross for 6000 ekstra innbetalt ut fra beregnet.....

Hva skjer, lurer jeg på. Kan ikke finne noe feil heller..

Anonymous poster hash: 32001...145

Du skal jo ikke ha igjen nesten 24000. Jeg skjønner ikke.. Tror du forslaget som kommer til skattekort er riktig? Det er jo brreg et på 2012. Mye kan ha endret seg siden den gang.

Anonymous poster hash: 4a92f...291

Skrevet

Jeg fikk tilbake 10000, hadde håpet på det dobbelte da men....

Anonymous poster hash: 49506...38d

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan ha feilberegnet så innmari, fikk baksmell i år som var halvparten av hva jeg fikk igjen i fjor, enda jeg har gått ned i  inntekt?

Anonymous poster hash: 558b8...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...