Gå til innhold

Lærer barneskole/ungdomsskole ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere ?

Hva vil dere anbefale ?:)

 

Anonymous poster hash: 33c28...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barneskolen og trives med det. Du er veldig mye mamma på jobb. I 1. klasse må du regne med å hjelpe elever på do, skifte på de som ikke rakk på do og skifte på de som leker i sølepytter. Du må åpne matbokser og melkekartonger, lese høyt, tørke snørr og tårer, sette på plaster og vaske spy. Men ingenting kan slå den følelsen når en elev plutselig knekker lesekoden og du ser at øynene hans/hennes blir store av overraskelse og glede. Ingenting er bedre enn når den eleven da griper nærmeste bok og begynner å lese høyt for deg. Litt stotrende og usikkert, men eleven leser.

 

Jeg har jobbet i ungdomstrinnet. Det er noen år siden, og jeg trivdes forsåvidt. Men jeg liker ikke å gi karakterer, spesielt ikke dårlige karakterer. Greit nok med de som gir blaffen og får en dårlig karakter fordi de ikke gidder å anstre ge seg. Men det er vondt med de elevene som jobber og jobber og likevel ikke får det til. Jeg er heller ikke spesielt god på å takle udetonerte pubertetsbomber med alt styret det bringer med seg. Så jeg holder meg på barnetrinnet.

 

Anonymous poster hash: 15a63...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...