Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Og hvordan er ritualet? Anonymous poster hash: dc771...c1a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Tannkrem. Pusser tre minutter morgen og kveld. Null hull. Har nok sterke tenner. Anonymous poster hash: 49c90...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Pusser tenner morgen og kveld med fluortannkrem. Bruker tanntråd hver kveld. Har ikke hatt hull siden 6 års alder (fy slemme 40 talls foreldre mot meg født på 70 tallet) Anonymous poster hash: e7b81...e88
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Tanntråd, tannbørste og flourskyll. Anonymous poster hash: 68d30...48a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Elektrisk tannbørste og tannkrem morgen og kveld. Har ikke hatt hull siden andre klasse på barneskolen. Barnet (1 år) pusses foreløpig med barnetannbørste og Solidox barnetannkrem hver kveld, mens vi synger "puss så får du en suss"-sangen tre ganger. Vi skal nå begynne å pussse tenner også om morgenen på henne, siden hun nå er helt vant med tannbørste og tannkrem og liker rutialet. Anonymous poster hash: 5a487...931
Mrs. Kaizer Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Tannkost, tanntrådholder(miracle?), tannkrem og flourskyll. Pusser tenner morgen og kveld, av og til oftere hvis jeg skal ut på noe. Tanntråd og flourskyll om kvelden. Har hatt 1 hull i mitt 37 år lange liv, det var når jeg var 17.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Pusse tenner morgen og kveld. Tanntråd på kveld. Har munnen stapp full av hull + noen kroner og rotfyllinger (Spiser lite sukker, småspiser lite, drikker aldri juice/brus osv) Svake tenner... Anonymous poster hash: 754f2...850
NettoppJa Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Hver morgen (før frokost!) og kveld: Tanntråd (jordan miracle) + systematisk runde på alle overflater med elektrisk tannbørste og fluortannkrem. Hender seg at jeg stjeler noen fluortabletter fra lille. Kan også finne på å pusse tennene en gang til etter lunsj hvis det passer seg sånn. Ingen hull og sunt tannkjøtt etter at jeg begynte med dette.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Hver morgen (før frokost!) og kveld: Tanntråd (jordan miracle) + systematisk runde på alle overflater med elektrisk tannbørste og fluortannkrem. Hender seg at jeg stjeler noen fluortabletter fra lille. Kan også finne på å pusse tennene en gang til etter lunsj hvis det passer seg sånn. Ingen hull og sunt tannkjøtt etter at jeg begynte med dette. Hvorfor skal tennene pusses før frokost? Har alltid pusset etterpå siden maten ikke smaker godt med tannkrem;) men er det en grunn til å pusse før en spiser altså? Anonymous poster hash: 7e689...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Hver morgen (før frokost!) og kveld: Tanntråd (jordan miracle) + systematisk runde på alle overflater med elektrisk tannbørste og fluortannkrem. Hender seg at jeg stjeler noen fluortabletter fra lille. Kan også finne på å pusse tennene en gang til etter lunsj hvis det passer seg sånn. Ingen hull og sunt tannkjøtt etter at jeg begynte med dette. Hvorfor skal tennene pusses før frokost? Har alltid pusset etterpå siden maten ikke smaker godt med tannkrem;) men er det en grunn til å pusse før en spiser altså? Anonymous poster hash: 7e689...ea2 Ja, det er absolutt en grunn for å pusse tennene før frokost. Her er et par artikler som forteller det hvorfor: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/tannhygiene/article864195.ece http://www.dinside.no/842254/puss-tennene-for-frokost Anonymous poster hash: 5a487...931
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Bruker dere fluortabelletter til barn? Sønnen min er 3.5 år å hører så mye forskjellig.. Anonymous poster hash: f5a02...5a3
NettoppJa Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Hver morgen (før frokost!) og kveld: Tanntråd (jordan miracle) + systematisk runde på alle overflater med elektrisk tannbørste og fluortannkrem. Hender seg at jeg stjeler noen fluortabletter fra lille. Kan også finne på å pusse tennene en gang til etter lunsj hvis det passer seg sånn. Ingen hull og sunt tannkjøtt etter at jeg begynte med dette. Hvorfor skal tennene pusses før frokost? Har alltid pusset etterpå siden maten ikke smaker godt med tannkrem;) men er det en grunn til å pusse før en spiser altså? Anonymous poster hash: 7e689...ea2 Ja, det er absolutt en grunn for å pusse tennene før frokost. Her er et par artikler som forteller det hvorfor: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/tannhygiene/article864195.ece http://www.dinside.no/842254/puss-tennene-for-frokost Anonymous poster hash: 5a487...931 Jupp! Jeg har endel pusse- og syreskader på tennene fra tidligere. I tillegg er det "nattbelegget" som skal bort, ikke bare maten man spiser. Jeg skyller heller munnen litt, tar en tyggis el.l etter at jeg har spist.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Morgen så en mykbørste for å varme opp 1 min Så en runde med listerine 30 sek For så å ta frem grovtannkosten med ny tannkrem mot dårlig ånde. Polerer fint over med elektrisk tannkost med slik blå-tannkrem til slutt (pesodent) Pusser de lett etter middag eller om jeg skal ut på kvelden. Kveld samme rituale som morgen, itilegg tar jeg en klut/handuk å gnir over tennene/tungen/skinnene på innsiden. Da får jeg mindre belegg over natten Tanntråd 1 gang i uken ca, somregel på søndag. Hjelper lite, tennene mine ser slike ut http://no.images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=Az_6xdg4JwtVETEAAaItNAx.;_ylu=X3oDMTIzZWZxMXVqBHNlYwNzcgRzbGsDaW1nBG9pZAM4ODgzZTAxYWUzZmViZTFkNmEwMmJlNDhjYjQ0MzRiNgRncG9zAzI5BGl0A2Jpbmc-?.origin=&back=http%3A%2F%2Fno.images.search.yahoo.com%2Fsearch%2Fimages%3Fp%3Dd%25C3%25A5rlige%2Btenner%26fr%3Diphone%26fr2%3Dpiv-web%26tab%3Dorganic%26ri%3D29&w=700&h=405&imgurl=www.tannlegerommen.no%2Fpasientinfo-hos-tannlege%2Ftannhelseinfo%2Festetisk-tannbehandling%2Fimages%2Fgallery%2FUtskifting-av-synlige-fyllinger%2Futskifting-7_Large.jpg&rurl=http%3A%2F%2Fwww.tannlegerommen.no%2Fpasientinfo-hos-tannlege%2Ftannhelseinfo%2Festetisk-tannbehandling%2Futskifting-av-synlige-fyllinger%2F&size=156.2KB&name=Utskifting+av+synlige+fyllinger&p=dårlige+tenner&oid=8883e01ae3febe1d6a02be48cb4434b6&fr2=piv-web&fr=iphone&tt=Utskifting+av+synlige+fyllinger&b=0∋=21&no=29&ts=&tab=organic&sigr=13sfbquat&sigb=13d8dgo3c&sigi=14qmmoke0&sigt=10vpmjngl&sign=10vpmjngl&.crumb=ML4PmKoGUTV&fr=iphone&fr2=piv-web Så jeg støtter alle tannleger å kontakte bv. Skulle ønske noen lærte foreldrene mine det.... Jeg har aldri fått hjelp til å pusse tenner... Selvlært... Skal fikse tennene perfekt snart Anonymous poster hash: 795f0...a44
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Pusser tenner og tunge hver kveld, vekselsvis med elektrisk- og manuell tannbørste. Bruker tanntråd og tannpirkere, og bleker tennene til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå