Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hvorfor sluttet du? Gikk du noen gang tilbake? Hva jobber du med i dag? Anonymous poster hash: 52a8f...083
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Var skolelei. Er bioingeniør Anonymous poster hash: 9bd48...237
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Fordi jeg hadde angst og ble mobbet. Gikk på voksenopplæring. Nei, har ptsd, men ønsker å bli frisk snart Anonymous poster hash: 2cbae...3a0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde en helt jævlig barndom, grovt seksuelt misbruk, vold og psykisk terror. Jeg kom på ungdomshjem 16 år gammel, startet på videregående og trivdes, helt til læreren startet å tafse på meg. Jeg avviste han ganske mange ganger, han ble sur. Og siden jeg var barnevernsbarn, sa han at jeg skulket alle timene hans, så jeg kunne ikke få karakter. Dette var i 3 fag, så dermed fikk jeg ikke starte på det siste året. Og han hadde rett, siden jeg var barnevernsbarn, var det ingen som trodde på meg, da jeg sa at jeg ikke skulket. Har nå tatt videregående i voksen alder, og går på høyskole nå. Anonymous poster hash: d8876...bde
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Jeg ble seksuelt missbrukt av en lærer som jeg hadde både på barne- og ungdomsskolen. Etter ungdomsskolen gikk jeg et år på folkehøyskole. Der var det meste av undervisningen praktisk, og teoriundervisningen foregikk i et allrom som ikke var innredet som klasserom. Året etter begynte jeg på videregående, og slet voldsomt med å være tilbake i en vanlig skole. Jeg klarte ikke konsentrere meg,og hadde angst for å gå inn på skolen, særlig i klasserommene. Droppet ut etter få mnd. Som helt ung hadde jeg en del forskjellige jobber, i butikk, som telefonselger og lignende. Da jeg var ca 20 fikk jeg jobb som assistent i på et sykehjem, og siden det har jeg jobbet på sykehjem, i bofellesskap og i hjemmesykepleie. Etterhvert tok jeg studiekompetanse som voksenopplæring (ved siden av jobb), nå holder jeg på å skrive bacheloroppgaven min, og kommer til å søke meg inn på master til høsten. Anonymous poster hash: 773c9...c19
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Jeg var skolelei og deprimert. Jeg var nesten ferdig med siste året da jeg opplevde selvmord i nær familie og det ble dråpen. En tilfeldighet gjorde at jeg tok det siste året om igjen et annet sted to år senere. veldig glad for det i dag, da jeg i år har begynt på høgskole. Ti år siden jeg droppet ut av vgs nå. Studerer til siviløkonom. Anonymous poster hash: ec2df...944
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Jeg sluttet fordi jeg var lei, og ville jobbe. Flyttet for meg selv når jeg var 16, og brukte 1,5 år når jeg var ca 20 på å ta opp fagene jeg manglet. Det var en mye bedre måte for meg å gå på skole. Da kunne jeg lese det som var nødvendig, og ikke kaste bort masse tid på surr. I dag jobber jeg med HR og personal, og er leder for ca 130 ansatte. Anonymous poster hash: f725b...fd7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Jeg klarte ikke fullføre pga alvorlig sykdom. I dag er jeg på aap. Men håpet er å få omskolering og en rolig kontor som passer til sykdommen min. Anonymous poster hash: 14e6b...d90
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Jeg greie aldri å bli god selv om jeg brukte timevis på skolearbeid hver dag. Foreldre og lærere maset på meg "du må jobbe hardere!" Til slutt gav jeg opp. Fant ut i en alder av 30 at jeg hadde add. Anonymous poster hash: 37de5...ea8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Synes det var lite utfordrende. Reiste rundt i verden i noen år og lærte mer enn noen skole kunne lære meg. Fant ut hva jeg ville bli, tok eksamener som privatist og fullførte masterutdanning. Aldri angret på at jeg sluttet. Anonymous poster hash: 645dd...8c7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Dårlig periode i livet. Samboerskap som endte vondt + at jeg var skolelei. Er i dag butikksjef med ansvar for 8 ansatte og en omsetning på 19 mill. Fornøyd med å ha jobbet meg oppover. God lønn og ingen studielån. Anonymous poster hash: 11a70...1f3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Psykisk sykdom. Prøvde å fullføre et par ganger, men jeg klarte det ikke. Fremdeles ikke, ti år senere, utdannet eller i jobb. Tanken er å forsøke voksenopplæring når jeg er ferdig med permisjonen for denne gang (halvannet år til). Anonymous poster hash: 37345...fa1
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Droppa ut og droppa ut. Jeg skulle ha 2 år lærlingtid, men tok aldri det, så jeg fullførte sånn sett ikke. Hadde vel egentlig lyst, men kjærsten min var ikke av samme oppfatning. Nå er jeg utdanna helsesekretær og har tatt et år med lønn og personal ved siden av. Begynte på skolen igjen når jeg var 22 og hadde 2 unger. Så det er aldri for sent!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Psykisk sykdom. Er i dag uføretrygdet, men lever i håpet om at jeg en vakker dag kan få delta i felleskapet med en deltidsjobb. Anonymous poster hash: 20d6c...9d4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Psykisk syk. Ble mamma et par år senere og innså etterhvert at jeg måtte ta meg selv i nakken og tok det som privatist mens jeg jobbet deltid i barnehage. Begynner på lærerstudier i høst, tolv år etter at jeg burde bli ferdig med vgs. Anonymous poster hash: ffae4...a18
me_87 Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har droppet ut to ganger fra VGS,en gang når jeg var 16 år og en gang når jeg var 18 år. Begge gangene var jeg ekstremt skolelei å dermed sluttet jeg. Nå er jeg 27 år å har endelig begynt på vidergående igjen å er overhodet ikke skolei
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Fikk ikke lærlingplass, så jeg begynte å jobbe i stedet. Var i tillegg veldig skolelei! Har drevet eget firma siste 8 årene og tar nå de fagene jeg mangler for å få studiekompetanse. Planen er å begynne på høyskolen til neste år og få meg en utdannelse. Jeg er 30, og det er flere i klassen min på voksenopplæringen som er rundt 40, så det er aldri for sent Anonymous poster hash: 30ed5...22a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå