Gå til innhold

rådgiver/ samtaleterapi i skolen ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke utdanning er best for å få en slik jobb i skolen ? En som barna/ungdommene kan komme å snakke med om vanskelige ting.

 

Anonymous poster hash: 877a9...2b2

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Det finnes en rådgiverutdanning du kan ta hvis du er lærer. Men er du sikker på du har forstått yrkesbeskrivelsen helt? Rådgiver er ikke skolepsykolog. Og ungdommene går gjerne til helsesøster hvis det er noe.

Skrevet

Det finnes en rådgiverutdanning du kan ta hvis du er lærer. Men er du sikker på du har forstått yrkesbeskrivelsen helt? Rådgiver er ikke skolepsykolog. Og ungdommene går gjerne til helsesøster hvis det er noe.

Har ikke så lyst til å bli helsesøster. Tenker mer mot barnevernspedagog..kan man få jobb som feks sosiallærer med denne utdanningen eller det lærere med videreutdanning som tar disse ?

 

Anonymous poster hash: 877a9...2b2

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er nok mest lærere. Hva er du nå, da?

Skrevet

I skolen er det lærere som jobber som rådgivere. De fleste med videreutdanning i rådgivning, enkelte skoler uten fordi de ikke har personer med rett kompetanse fordi det er vikariat feks. De fleste jobber en viss stillingsprosent som rådgivere, men med undervisning de resterende prosentene. Helsesøster og sosiallærer blir også brukt som rådgivere i saker som er litt mer omfattende enn feks valg av videre skolegang.

 

Anonymous poster hash: f2bc9...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...