Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Hvordan gjør man det med fragmin og fødsel? Jeg går på terapeutisk dose fragmin (dvs veldig høy dose... 17500ie) fordi jeg etter forrige fødsel fikk blodpropper i legger, lysken og lunger, og har faktor V leiden mutasjon. Jeg går på fragmin f.o.m oppdaget graviditet, t.o.m? Hva da? Har ikke fått beskjed om noenting i forb. med fødsel... Slutter jeg på fragmin før fødsel? Hvordan vet jeg at fødselen faktisk er i gang? (Forrige fødsel hadde jeg vonde maserier en halv uke før fødsel - og kom inn på sykehuset med 5 cm åpning, ville da trodd jeg ikke hadde åpning hvis de ikke sjekket meg...) Tar de hensyn, dvs vil de ha meg inn så fort jeg merker rielignende aktivitet ved termin? Blir det en planlagt og igangsatt fødsel, eller får jeg muligheten til en spontan fødsel denne gangen også? Jeg ønsker mulighet til å velge epidural, blir det tatt hensyn til? Anonymous poster hash: 3d918...816
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Får du ikke ekstra oppfølging under svangerskapet? Dette er jo kjempeviktige spørsmål som du må ta opp med legen din, og som sykehus/føden må informeres om. Jeg har brukt fragmin i mine svangerskap, men av andre grunner og lavere dose. Jeg skulle slutte i uke 34. Ring legen din i morgen, du. Anonymous poster hash: 00eeb...e96
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Får du ikke ekstra oppfølging under svangerskapet? Dette er jo kjempeviktige spørsmål som du må ta opp med legen din, og som sykehus/føden må informeres om. Jeg har brukt fragmin i mine svangerskap, men av andre grunner og lavere dose. Jeg skulle slutte i uke 34. Ring legen din i morgen, du.Anonymous poster hash: 00eeb...e96 Tjo, er hos legen ca hver 3. uke. Men han kan ingenting om sånt, han har nesten ikke hatt gravide pasienter som har gått på fragmin før, men kan jo ringe sykehuset og høre i morgen ja... Men vurderer de det ikke fra sak til sak? Hadde vært interessant å lese andres erfaringer. Anonymous poster hash: 3d918...816
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Du får ikke epidural om du har tatt fragmin den dagen du føder.
Birben Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Altså jeg tok dobbel dose framin da fødsel endte med keisersnitt. Inne noe problem det, blødde ikke mer enn normalt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Eg gikk på Abyl-e i svangerskapet, men det får man ikkje ta de siste ukene før fødsel pga blødninger. Så de siste 4 ukene før termin brukte jeg Fragmin. Satte det hver kveld frem til jeg dro til sykehuset. Anonymous poster hash: 8125c...e18
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Eg gikk på Abyl-e i svangerskapet, men det får man ikkje ta de siste ukene før fødsel pga blødninger. Så de siste 4 ukene før termin brukte jeg Fragmin. Satte det hver kveld frem til jeg dro til sykehuset.Anonymous poster hash: 8125c...e18 Dvs at man stopper injiseringen når man får rier? Fikk jo rier hver kveld i 4 dager før fødsel, mon tro hvordan det blir denne gang Anonymous poster hash: 3d918...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå