Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har jobbet 20% siden januar (etter mammapermisjon). Jobbedagen min er tirsdag. Det er meningen at jeg skal begynne fullt fra mandag 30. mars. Men nå så jeg at jeg hadde fått betalt for 20% for hele mars. Da skal jeg vel egentlig bare jobbe tirsdagen den uka (og onsdag, men det er jo april). Jeg hadde ventet å få litt mer i lønn siden jeg skal jobbe fullt fra den 30., det blir jo en ekstra dag. Tenker jeg rett om dette? Jeg har lite lyst å jobbe mandag 30. dersom jeg ikke får betalt, men det er også kjipt å begynne tilbake i full jobb, og måtte ta opp dette med manglende lønn. Jeg skal jo søke ammefri også. Så vil bare sjekke her at jeg tenker rett, at jeg enten skulle ha betalt for en ekstra dag, alternativt bare jobber tirsdagen. Anonymous poster hash: fb3a4...fc3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Snakk om arbeidsmoral du.. :-/ Anonymous poster hash: b862f...49a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Snakk om arbeidsmoral du.. :-/ Anonymous poster hash: b862f...49a Så du jobber gratis? Ja hi du skulle hatt betalt for en dag til. Anonymous poster hash: d7111...8cb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Du skulle hatt betalt for mandagen også ja. Dvs en ekstra dag, så da må du ta opp at det mangler en dags betaling. Du må holde din del av avtalen ved å stille på jobb den dagen. De plikter å betale deg for den Anonymous poster hash: c9a8f...c08
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Nei, du kan ikke tenke på den måten når du får månedslønn! Måneden er ikke 4 uker. Måneden går ikke fra mandag til fredag. I en 20% stilling vil du enkelte måneder kunne jobbe 4 tirsdager, andre måneder 5 tirsdager, mens andre igjen 3 tirsdager pga helligdager. Usnsett antall jobbedager i en måned får du den samme lønna pr måned fordi du har månedslønn og ikke timelønn! Månedslønna di igjen er beregnet utfra en gitt årslønn. Årslønna er lik 11 måneder pr år uavhengig av antall ukedagee/arbeidsdager i en måned! Anonymous poster hash: f2ae5...59a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Nei, du kan ikke tenke på den måten når du får månedslønn! Måneden er ikke 4 uker. Måneden går ikke fra mandag til fredag. I en 20% stilling vil du enkelte måneder kunne jobbe 4 tirsdager, andre måneder 5 tirsdager, mens andre igjen 3 tirsdager pga helligdager. Usnsett antall jobbedager i en måned får du den samme lønna pr måned fordi du har månedslønn og ikke timelønn! Månedslønna di igjen er beregnet utfra en gitt årslønn. Årslønna er lik 11 måneder pr år uavhengig av antall ukedagee/arbeidsdager i en måned! Anonymous poster hash: f2ae5...59a Signerer denne. Hva hadde skjedd om arbeidsdagen din var onsdag? Da hadde det blitt en dag for lite siden onsdagen er 1.april. Skulle du da hatt trekk i lønn? Anonymous poster hash: b862f...49a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Nei, du kan ikke tenke på den måten når du får månedslønn! Måneden er ikke 4 uker. Måneden går ikke fra mandag til fredag. I en 20% stilling vil du enkelte måneder kunne jobbe 4 tirsdager, andre måneder 5 tirsdager, mens andre igjen 3 tirsdager pga helligdager. Usnsett antall jobbedager i en måned får du den samme lønna pr måned fordi du har månedslønn og ikke timelønn! Månedslønna di igjen er beregnet utfra en gitt årslønn. Årslønna er lik 11 måneder pr år uavhengig av antall ukedagee/arbeidsdager i en måned! Anonymous poster hash: f2ae5...59a Men dette er ikke en tirsdag, men en mandag hun ikke har fått betalt for. Anonymous poster hash: d7111...8cb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Nei, du kan ikke tenke på den måten når du får månedslønn! Måneden er ikke 4 uker. Måneden går ikke fra mandag til fredag. I en 20% stilling vil du enkelte måneder kunne jobbe 4 tirsdager, andre måneder 5 tirsdager, mens andre igjen 3 tirsdager pga helligdager. Usnsett antall jobbedager i en måned får du den samme lønna pr måned fordi du har månedslønn og ikke timelønn! Månedslønna di igjen er beregnet utfra en gitt årslønn. Årslønna er lik 11 måneder pr år uavhengig av antall ukedagee/arbeidsdager i en måned! Anonymous poster hash: f2ae5...59a Men dette er ikke en tirsdag, men en mandag hun ikke har fått betalt for. Anonymous poster hash: d7111...8cb Og om du ser på kalendere vil hun jobbe 5 tirsdager i mars som er max antall. Anonymous poster hash: d7111...8cb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Nei, du kan ikke tenke på den måten når du får månedslønn! Måneden er ikke 4 uker. Måneden går ikke fra mandag til fredag. I en 20% stilling vil du enkelte måneder kunne jobbe 4 tirsdager, andre måneder 5 tirsdager, mens andre igjen 3 tirsdager pga helligdager. Usnsett antall jobbedager i en måned får du den samme lønna pr måned fordi du har månedslønn og ikke timelønn! Månedslønna di igjen er beregnet utfra en gitt årslønn. Årslønna er lik 11 måneder pr år uavhengig av antall ukedagee/arbeidsdager i en måned! Anonymous poster hash: f2ae5...59a Men dette er ikke en tirsdag, men en mandag hun ikke har fått betalt for. Anonymous poster hash: d7111...8cb Og om du ser på kalendere vil hun jobbe 5 tirsdager i mars som er max antall. Anonymous poster hash: d7111...8cb Så hun blir trukket i lønn om en helligdag faller på jobbdagen hennes? Anonymous poster hash: b862f...49a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Du har vel fastlønn pr mnd? Slik at en mnd vil du jobbe en dag mindre enn neste mnd. Men du får samme lønna hver mnd. Dette er vel regnet ut av en turnus eller en arbeidsplan? Anonymous poster hash: 3287f...fb3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Jeg lurer på om jeg har forklart meg dårlig. Jeg skal jobbe alle de 5 tirsdagene denne måneden, dvs de 20 % jeg er betalt for. I tillegg skal jeg begynne tilbake i 100%, fra mandag 30. Jeg skal jo da jobbe en dag utover de 20% jeg har blitt betalt for, og det var denne dagen jeg også hadde ventet å få lønn for. Jeg trodde egentlig det var ganske likefrem, men med de forskjellige svarene jeg har fått lurer jeg på om sjefen ikke helt vil se hva jeg mener. Hun er veldig hyggelig, det er ikke det, eller kanskje nettopp derfor liker jeg ikke å "mase" . Samtidig har jeg jo ikke lyst å jobbe en dag gratis. HI Anonymous poster hash: fb3a4...fc3
skjotta Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Du skriver timer for den ekstra dagen og leverer timeliste som utbetales på neste lønn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Jeg lurer på om jeg har forklart meg dårlig. Jeg skal jobbe alle de 5 tirsdagene denne måneden, dvs de 20 % jeg er betalt for. I tillegg skal jeg begynne tilbake i 100%, fra mandag 30. Jeg skal jo da jobbe en dag utover de 20% jeg har blitt betalt for, og det var denne dagen jeg også hadde ventet å få lønn for. Jeg trodde egentlig det var ganske likefrem, men med de forskjellige svarene jeg har fått lurer jeg på om sjefen ikke helt vil se hva jeg mener. Hun er veldig hyggelig, det er ikke det, eller kanskje nettopp derfor liker jeg ikke å "mase" . Samtidig har jeg jo ikke lyst å jobbe en dag gratis. HI Anonymous poster hash: fb3a4...fc3 Du må bare spørre om du får pengene for den mandagen på neste lønning, siden de ikke kom på denne. Så svarer hun deg helt sikkert:) Anonymous poster hash: 3287f...fb3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Det er ikke vanlig å få utbetalingene for de ekstra timene når du øker i %, før etter at du faktisk har begynt å jobbe mer. Sansynlig vis får du det som tillegg på neste lønn. Anonymous poster hash: f165c...15c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 på min arbeidsplass er det sånn at all ekstra tid - vakt, overtid, etc kommer på neste lønn. avtalt månedslønn er jo default, mens ekstra tid må behandles i lønnsystemet før utbetaling. Anonymous poster hash: 4f03d...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå