Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Nå snakker jeg om barn i alderen der de enda ikke har begynt på aktiviteter. Vi jobber begge 100% og har to barn. Er hjemme 16.00 og tar da noen skiver eller tar med noe frukt, så går vi en tur, sykler, drar på lekeplassen evt på besøk. Helst er vi ute. Koser oss masse helt til vi går inn et par timer senere og lager middag. Middagen spises. Vi slapper av med barne TV, og så steller og legger vi barna. Herlig Gruer meg til aktiviteter og lekser kommer og ødelegger hverdagsidyllen 😨 Anonymous poster hash: 131bc...596
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Så fint, da. Tidsklemmen er ellers høyst reell for mange i tilsvarende situasjon. Det har gjerne med arbeidstider, barnehagebeliggenhet, arbeidsstedbeliggenhet og barns leggetider å gjøre. (Hvordan får dere forresten til å gå inn et par timer etter klokken fire for så å lage og spise middag før barne-tv?) Anonymous poster hash: aa2a5...af4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Når spiser dere middag, og når legger barna seg? Hvor gamle er barna? Anonymous poster hash: 42d23...796
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Her jeg hjemme ca 15.00,henter småen i barnehagen å er kanskje hjemme 15.30. Begynner på middagen som gjerne ikke er ferdig før 16.30 å er kanskje ferdig med middagen ca 17.00 Så går vi ut å leker til 18.30 også er det inn å spise kvelds å i seng til 19.00. Hverdagene går altfor fort! De få gangene vi er på besøk etter barnehagen har jo vært en vits,for vi må jo så tidlig hjem pga han må legge seg tidlig ettersom vi er så tidlig oppe om morgenen. Dessuten er vennene hans som vi besøker like liten som han så de legger seg like tidlig. Anonymous poster hash: a1419...b0f
DaenerysStorm Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er fortsatt hjemme med ungen og syns døgnet har for få timer Men så har jeg en hest + en til å trene feks da så... Må være litt stusselig å ikke ha noen hobby? Selv om det tar mye tid ville jeg ikke bytta det ut
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Så fint, da. Tidsklemmen er ellers høyst reell for mange i tilsvarende situasjon. Det har gjerne med arbeidstider, barnehagebeliggenhet, arbeidsstedbeliggenhet og barns leggetider å gjøre. (Hvordan får dere forresten til å gå inn et par timer etter klokken fire for så å lage og spise middag før barne-tv?) Anonymous poster hash: aa2a5...af4 Anonymous poster hash: 131bc...596
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er fortsatt hjemme med ungen og syns døgnet har for få timer Men så har jeg en hest + en til å trene feks da så... Må være litt stusselig å ikke ha noen hobby? Selv om det tar mye tid ville jeg ikke bytta det ut Wow, du var bare fæl... Må være stusselig å ikke ha en hobby? Hvor leser du at jeg ikke har hobbyer? Wow.... Anonymous poster hash: 131bc...596
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Så fint, da. Tidsklemmen er ellers høyst reell for mange i tilsvarende situasjon. Det har gjerne med arbeidstider, barnehagebeliggenhet, arbeidsstedbeliggenhet og barns leggetider å gjøre. (Hvordan får dere forresten til å gå inn et par timer etter klokken fire for så å lage og spise middag før barne-tv?) Anonymous poster hash: aa2a5...af4 Ute fra 16-18. Spiser middag som er forberedt dagen før. Hjemmelaget lasagne feks tar lang tid, lager så klart ikke dette etter 18 hvis det skal spises samme dag. Barne TV ser vi 18.30 eller 19, alt etter. Barna er i seng 19.30. Anonymous poster hash: 131bc...596
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er fortsatt hjemme med ungen og syns døgnet har for få timer Men så har jeg en hest + en til å trene feks da så... Må være litt stusselig å ikke ha noen hobby? Selv om det tar mye tid ville jeg ikke bytta det ut Hvorfior drar du inn høbby? Anonymous poster hash: b4df4...16f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Fint for dere at tidsklemma ikke finnes, da! Dere har kort reisevei og en barnehage som åpner tidlig, skjønner jeg, siden dere begge er hjemme kl 16.00 etter en full arbeidsdag? Vår barnehage er åpen fra 8-16.15, og med 8 timers arbeidsdag og en halvtimes reisevei hver vei, går det ikke helt opp ... Den som leverer i barnehagen er ikke på jobb før nærmere 9, og må da være på jobb til 17. Anonymous poster hash: bfb95...1c0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Jeg antar at du kanskje ønsker å provosere litt med utsagnet? Nå er barna litt større. Men da de var små hentet jeg i 16-tiden, så var vi kanskje hjemme 16.30. Og vi kunne fint få en halvtime ute, før jeg måtte begynne på middagen klokken 17. Da kom mannen min hjem. Og så middag, barne-tv, litt frukt, legging og rydding.. Klokken var 20.30. Så var det innkjøp, betale regninger, jobbe ferdig det jeg ikke hadde rukket på dagen og egentlig burde jeg være i seng kl 22 fordi jeg måtte ut døra 06 for å kunne hente klokken 16 neste dag. Fra denne tiden husker jeg spesielt handleturene om kvelden godt, jeg var så sliten at jeg kunne grine.. Hobby - glem det! Nå har jeg litt større barn. Kjøre hit og dit på fritidsaktiviteter er bare hyggelig. Jeg får ryddet, betalt regninger, handlet og lest avisen mens barna er våkne, og er på utkikk etter en hobby siden jeg har plenty av tid. Anonymous poster hash: e36f4...151
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Fint for dere at tidsklemma ikke finnes, da! Dere har kort reisevei og en barnehage som åpner tidlig, skjønner jeg, siden dere begge er hjemme kl 16.00 etter en full arbeidsdag? Vår barnehage er åpen fra 8-16.15, og med 8 timers arbeidsdag og en halvtimes reisevei hver vei, går det ikke helt opp ... Den som leverer i barnehagen er ikke på jobb før nærmere 9, og må da være på jobb til 17. Anonymous poster hash: bfb95...1c0 Så sur da 😱 barnehagen åpner 07.30, da leveres barna og jeg kjører til jobb (halvtime). Jobber til 15.30 begge to, han henter så jeg kan kjøre det hjem og er hjemme 16 siden det tar 30 min å kjøre. Anonymous poster hash: 131bc...596
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Jeg antar at du kanskje ønsker å provosere litt med utsagnet? Nå er barna litt større. Men da de var små hentet jeg i 16-tiden, så var vi kanskje hjemme 16.30. Og vi kunne fint få en halvtime ute, før jeg måtte begynne på middagen klokken 17. Da kom mannen min hjem. Og så middag, barne-tv, litt frukt, legging og rydding.. Klokken var 20.30. Så var det innkjøp, betale regninger, jobbe ferdig det jeg ikke hadde rukket på dagen og egentlig burde jeg være i seng kl 22 fordi jeg måtte ut døra 06 for å kunne hente klokken 16 neste dag. Fra denne tiden husker jeg spesielt handleturene om kvelden godt, jeg var så sliten at jeg kunne grine.. Hobby - glem det! Nå har jeg litt større barn. Kjøre hit og dit på fritidsaktiviteter er bare hyggelig. Jeg får ryddet, betalt regninger, handlet og lest avisen mens barna er våkne, og er på utkikk etter en hobby siden jeg har plenty av tid. Anonymous poster hash: e36f4...151 Absolutt ikke ute etter å provosere. Er en grunn til at jeg skrev at dette gjelder oss uten aktiviteter og lekser. Har begynt å lage middag til kvelds, og forberede mat kvelden før, og det vinner vi utrolig mye tid på. Utrolig mange sure kjerringer her inne, tåler ikke å høre at andre er fornøyde med ting. Anonymous poster hash: 131bc...596
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Ikke noe stress å ha barnehagebarn. når jeg bare hadde det syntes jeg hverdagen var utrolig travel! Ikke noe som skjedde på ettermiddagen men likevel var det fullt kjør. Nå har jeg to på skolen, en i bhg og en mann som sjeldent er hjemme. Hadde det vært mulig ville jeg vært i seng kl 21 hver dag, så sliten er jeg. Men, de blir større!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Ikke noe stress å ha barnehagebarn. når jeg bare hadde det syntes jeg hverdagen var utrolig travel! Ikke noe som skjedde på ettermiddagen men likevel var det fullt kjør. Nå har jeg to på skolen, en i bhg og en mann som sjeldent er hjemme. Hadde det vært mulig ville jeg vært i seng kl 21 hver dag, så sliten er jeg. Men, de blir større! Ja er det jeg mener, så klart er det forskjell på meg og deg. Jeg har to barnehagebarn og du har to skolebarn og et barnehagebarn. Jeg har ingen å gjøre lekser med, det har du. Jeg har en mann som ALDRI forlater hjemmet (topp for meg som må ut av huset), mens du har en mann som sjelden er hjemme. Klart det er forskjell på hvordan hverdagen oppleves. Jeg vil nok si noe annet når mine to begynner på skole og en tredjemann melder sin ankomst 😉 Anonymous poster hash: 131bc...596
DaenerysStorm Skrevet 26. mars 2015 #16 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er fortsatt hjemme med ungen og syns døgnet har for få timer Men så har jeg en hest + en til å trene feks da så... Må være litt stusselig å ikke ha noen hobby? Selv om det tar mye tid ville jeg ikke bytta det ut Wow, du var bare fæl... Må være stusselig å ikke ha en hobby? Hvor leser du at jeg ikke har hobbyer? Wow.... Anonymous poster hash: 131bc...596 Du beskriver jo dagene dine da Har bare godt av å få igjen når du prøver å provosere
DaenerysStorm Skrevet 26. mars 2015 #17 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er fortsatt hjemme med ungen og syns døgnet har for få timer Men så har jeg en hest + en til å trene feks da så... Må være litt stusselig å ikke ha noen hobby? Selv om det tar mye tid ville jeg ikke bytta det ut Hvorfior drar du inn høbby? Anonymous poster hash: b4df4...16f Fordi en hobby er noe man gjør som tar tid?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #18 Skrevet 26. mars 2015 Ja, så man må ha en hobby, ellers er man ikke et skikkelig menneske? Har aldri hatt noen hobby, kommer aldri til å savne det heller. Jeg er glad i dyr og bøker, om det kan kalles hobby, ikke mye stress å sitte med en bok i fanget når barna har lagt seg vel? Forstår hva du mener Hi, jeg så absolutt ikke det den gangen jeg hadde kun barnehagebarn. Skulle ønske jeg hadde visst å sette pris på øyeblikkene den gangen, roen og freden som senket seg over ettermiddagen... Nå går det i lekser, venner som strømmer inn og ut, kjøring til og fra aktiviteter. Nyt det, HI. Nyt det:) Anonymous poster hash: d416f...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå