Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har en mann som elsker Playstation sin! Er nesten utenkelig å gå en dag uten å spille. Hadde det vært opp til han hadde han spillt nesten hele døgnet. Vi har to små barn under tre år, så vi har ganske vanlig og hektisk hverdag. Vi er en god familie sammen. Så fort barna er i seng hver eneste kveld, så setter han seg ned for å spille. Jeg er lei, og etter en uke med Playstation hver kveld, så sa jeg ifra at jeg syns det var nok. At hvis det er det eneste behovet han har, så vet jeg ikke om jeg gidder mer. Jeg prøvde å fortelle han at vi aldri har tid med hverandre vi to. Han svarer at vi er jo med hverandre hver dag, og at vi har det koselig når vi legger oss om kvelden. Han har jo rett i at vi er sammen i hverdagen hele tiden, men det er jo som foreldre og en familie. Vi er jo ikke kjærester om han aldri skal bruke en kveld med meg etter barna er i seng. Jeg vet at hvis jeg foreslår å finne på noe, så er han med, men problemet mitt er at jeg vet at hvis han kunne velge, så ville han heller spillt. Jeg føler meg så lite viktig. Jeg sa til han at jeg skulle ønske han hadde lyst å bare tilbringe en kveld med meg. At han selv hadde behov for det innimellom. Da sa han at det kommer aldri til å skje at han spør meg om å finne på noe. Vi har en ordning på at vi hver uke har to kvelder hver hvor han kan reise ut å finne på det han måtte ha lyst til, og det samme med meg. Jeg bruker som regel mine kvelder med venniner, og han bruker sine på en fest eller med kompiser. Jeg sa at jeg syns de tre siste kveldene burde vi bruke på hverandre (da kan han jo spille de to kveldene jeg er ute). Da svarte han "Hæ? Skal jeg være med deg tre dager i uka? Skal jeg kjede meg såå mye? Nei, det gidder jeg ikke." Jeg vet at dette ble et veldig rotete innlegg. Er bare utrolig lei meg og såra. Finner meg ikke i det han sier, men vi er en fin familie sammen og jeg vil ikke ofre det vi har. Hva skal jeg gjøre? Jeg er forresten ikke en kjedelig jente heller. Er bare slik at ingenting slår Playstation i hans verden. Anonymous poster hash: faec2...bf6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Vi er forresten i begynnelsen av trettiårene begge to, selv om hans interesser viser tegn til å være en umoden attenåring. Anonymous poster hash: faec2...bf6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Hvis han ikke vil endre på noe på du jo nesten bare vurdere om dette er noe du kan leve med eller ikke :/ Anonymous poster hash: d285a...0f0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Uff, dette høres vanskelig ut, men hvis han ikke er interessert i å gjøre noe med det så er det vel ikke så mye du kan gjøre heller? For meg hadde dette vært helt uholdbart, og det høres ut som om det er det for deg også. Jeg tenker du/ dere har tre valg: 1. Parterapi og håpe på at det kan hjelpe 2. Du må akseptere at han ikke er interessert i å tilbringe denne tiden med deg 3. Du aksepterer det ikke, og går til mer drastiske skritt ( går fra han) Jeg synes han oppfører seg som en liten drittunge, og jeg hadde aldri akseptert å ha det sånn. Anonymous poster hash: fc98f...e0d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tror at du ikke må ta det så personlig at han vil spille ps istede for å være sammen med deg.. Når du tenker sammen, hva gjør dere da? Er det sånn at du vil se jentefilmer og masse ting på tv? Tror dere må snakke sammen. Han ser nok ikke det at du tenker at han kan spille når du er ute, samtidig er det nok dette han slapper av med.. Jeg skjønner godt at du føler deg mindre viktig, men jeg tenker at du kanskje legger for mye i det, enn hva han gjør og kanskje mener innerst inne.. Vi har nå helt forskjellige interresser.. Har på en måte blitt sånn over årene.. Jeg har mine faste ting jeg ser på tv, og nåde han om han heller vil se fotball eller filmer under favorittprogrammene mine.. Vi ser aldri filmer sammen lengre da jeg helst vil se en avslappende tanketom komedie, mens han vil "kose" seg med en film om andre verdenskrig.. Det er hans måte å slappe av på.. Jeg syns det er kjedelig og sovner fortere enn første skyting. Han spiller mye data med kompisene på kveldene, mens jeg har tvn eller er ute med egne venner.. Dette er da eget valg. Det høres jo ut som vi aldri finner på noe kjæresteting, eller ikek vil tilbringe tid sammen, men vi er mye sammen, men samtidig så trenger begge å slappe av i en hektisk hverdag.. Og vi slapper av med forskjellige ting. Lørdagene er hellige her i huset da. Da er vi sammen, lager noe god kosemat, setter oss på kjøkken uten tv, data eller støy, og deler en flaske vin sammen. Prater om ungene, uka og alt. Her trenger vi ikke hver kveld sammen.. Anonymous poster hash: ce910...4be
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Det verste er kanskje hvordan han rett og slett sier så slemme ting. At det er utenkelig å tilbringe tid med meg fordi da kjeder han seg. Jeg føler ikke det er riktig hvis jeg må konkurerre med Playstation hans eller hva jeg skal si. Føler at jeg må foreslå å dra å hoppe i fallskjerm eller helt ekstremt spennede ting for at han skal gidde å finne på noe med meg. Hvordan skal jeg få han til å skjønne at det kan være hyggelig å bare være kjærester innimellom? Å gjøre vanlige ting som andre par. For det er vel vanlig å bruke noen kvelder sammen med mannen sin. Åååå, jeg er så frustrert:( Anonymous poster hash: faec2...bf6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Hva vil du at dere skal gjøre sammen da? Det er relevant for å kunne svare deg. Anonymous poster hash: 0eafb...49b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Slutt å ha sex med ham. Anonymous poster hash: e2121...aae
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Slutt å ha sex med ham. Anonymous poster hash: e2121...aae Haha, skulle til å skrive det samme. Det er veldig sjeldent jeg råder noen til å "hevne" eller "straffe" mannen med sex, men her hadde vært på sin plass. Si at neida, du kjeder deg sånn når dere gjør ting sammen (som sex altså), at du heller vil lese bok/begynne på språkkurs/strikkeprosjekt/hjemmetrening osv. Så kan han jo se om han kan kjøpe noen sexspill til Playstation i stedet?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 her hadde mannen kommet hjem fra jobb en dag & ikke funnet kontrollene til ps´n gitt.. har selv en mann som er veldig gald i pc spill å jeg har sakt tydlig ifra om at jeg ikke stiller som nr 2 til en PC! han kan godt få spille på kvelden om han vil men da kan han i det minste spørre om jeg vil gjøre noe sammen først. vi hadde en stor krangel om dette for et år siden å jeg ble ordentlig sur på han. sa i fra at viss han bare skulle bruke fri tiden sin på pcn så kunne vi like godt bo hver for oss sån at han kunne komme til meg når han ville bruke tid på/med meg. det hjalp veldig, han spiller fortsatt masse men vi er mye mer sammen nå enn i fjor. har du prøvd å gi han et ultimatum? Anonymous poster hash: 794d7...c77
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 her hadde mannen kommet hjem fra jobb en dag & ikke funnet kontrollene til ps´n gitt.. har selv en mann som er veldig gald i pc spill å jeg har sakt tydlig ifra om at jeg ikke stiller som nr 2 til en PC! han kan godt få spille på kvelden om han vil men da kan han i det minste spørre om jeg vil gjøre noe sammen først. vi hadde en stor krangel om dette for et år siden å jeg ble ordentlig sur på han. sa i fra at viss han bare skulle bruke fri tiden sin på pcn så kunne vi like godt bo hver for oss sån at han kunne komme til meg når han ville bruke tid på/med meg. det hjalp veldig, han spiller fortsatt masse men vi er mye mer sammen nå enn i fjor. har du prøvd å gi han et ultimatum? Anonymous poster hash: 794d7...c77 Kanskje du burde bruke fritiden din på rettskriving? Gjør vondt i øynene å lese innlegget... Anonymous poster hash: ec5e6...506
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Hei HI Mannen din er junkie. Han kan avvennes fra det, men da må han jo skjønne det sjøl. Det blir som alkoholisme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå