Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Ja, hva synes dere om å la 14 åringen, få piercing i navlen? Og dere som mener nei, hva mener dere om hull i ørene på barn? Anonymous poster hash: 50324...167
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Nei!! Det er en grunn til at det er 18 års aldersgrense!! Anonymous poster hash: 2b398...a28
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Selvsagt ikke. Ingen burde ha det. Hull i ørene på barn er sykt Anonymous poster hash: 43896...dd0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Ikke lurt du. De vokser enda i den alderen, og tar hu piercing i navlen, vil piercingen etterhvert "henge" nedover, pga. hun vokser. Ikke pent. Tok selv som 16-åring, fin er den ennå! Anonymous poster hash: 4d9ff...982
DramaMama Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Helt ok, synes jeg. Navlen er nå ganske uskyldig. Synes det er verre med ansikt/tunge. Synes ikke barn bør få hull i ørene før de ønsker det selv, og forstår fullt ut hva det innebærer. Og det er ikke 18-årsgrense på piercing. Her er det iallefall 16 år, og 14 år med foreldrenes samtykke.
Giss Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Datteren min får ikke hull i ørene før hun er gammel nok til å skjønne konsekvensene og stelle dem selv - hun er syv og foreløpig kommer det ikke på tale. Piercingerer ikke aktuelt før ved 18 år på linje med tatoveringer. Da er de voksne og forventes å kunne overskue konsekvensene - selv om de selvfølgelig ikke alltid kan det likevell...
Giss Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Datteren min får ikke hull i ørene før hun er gammel nok til å skjønne konsekvensene og stelle dem selv - hun er syv og foreløpig kommer det ikke på tale. Piercingerer ikke aktuelt før ved 18 år på linje med tatoveringer. Da er de voksne og forventes å kunne overskue konsekvensene - selv om de selvfølgelig ikke alltid kan det likevell... Ser nå at aldersgrensen er 16 år. Da får det bli grensen selv om jeg egentlig tenker at det er lurt å vente til 18 år.
MarianeA Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Ja det er greit synes jeg. Min datter tok hull i navlen i den alderen og jeg hadde ingen betenkeligheter med det.
mamma_bergen Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg syns det er helt greit og helt uskyldig. Jeg er forøvrig i mot piercing av ørene på barn. Min datter på 9 år har ikke fått hull i ørene ennå
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 HI her. Min datter er 14 år, og skal få ring i navlen nå. Hun har ikke hull i ørene. Skulle hun hatt hull i ørene, måtte hun tatt det som piercing. Tatovering får hun ikke før hun er 18 år. Og selvfølgelig skal vi ta piercingen et sted de er dyktige. Anonymous poster hash: 50324...167
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 HI her. Min datter er 14 år, og skal få ring i navlen nå. Hun har ikke hull i ørene. Skulle hun hatt hull i ørene, måtte hun tatt det som piercing. Tatovering får hun ikke før hun er 18 år. Og selvfølgelig skal vi ta piercingen et sted de er dyktige. Anonymous poster hash: 50324...167 Hvorfor spør du når du allerede HAR bestemt deg da?? Anonymous poster hash: 2b398...a28
HvittHus Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Nei det synes jeg hun er for ung til å ta et valg om. Rett og slett fordi det ikke nødvendigvis gror pent sammen igjen hvis hun skulle angre seg. Be henne vente til hun er myndig og så kan hun evnt ta piercingen da. Og så vil jeg foreslå at du viser henne et par bilder av gravidmager med piercinger. Det er ikke alltid et vakkert syn.
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tok i navelen når jeg var 14 år og vil ikke anbefale det. Jeg har jo vokst å lagt meg litt ut på de åra så det ser ikke bra ut. Men hvis min datter absolutt vil ha det selv som 14 åring så kommer jeg nok ikke til å nekte hun det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tok min da jeg var 18,5 år. Nå nærmer jeg meg midten av 30 årene og angrer. Fortsatt så gror "bunnhullet" igjen hvis jeg går for lenge uten piercingen. Sist der skjedde var i forbindelse med en kikkhullsoperasjon. Gikk betennelse i der for såpe kom jo ikke gjennom siden det grodde igjen i bunnen. Og operasjonssåra var ikke i nærheten av navlepiercinga. Jeg har tydeligvis ganske godt grokjøtt. Anonymous poster hash: 9781d...e89
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tok da jeg var 14 år og nå er jeg 32 år. Har den fortsatt og angrer ikke, men er litt forbausa over at en fjortis i dag vil ta en. Trodde piercinger var litt avleggs, rett og slett. Tok hull i tunga da jeg var 15, den hadde jeg til jeg var 25. Da måtte jeg ta den ut, men jeg savner den fortsatt. Har totalt 11 piercinger i ørene og hatt en i hver nesevinge, samt i brystvortene. De forsvant av åpenbare årsaker (amming). Har aldri angret på en eneste piercing, men så har mine vært relativt trygge også. Ingen synlige i ansikt, feks. Anonymous poster hash: f3260...3e4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #16 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tok min når jeg var gammel nok til det, altså 16 år. Har aldri angret på den. Tok den på et profesjonelt studio, den er like fin i dag. Har tatt den ut nå pga. svangerskap nr. 2. Men usikker på om jeg kommer til og sette den inn igjen. Begynner å føle at jeg er for gammel for den.. Men jeg hadde mange venninner som valgte å ta dem selv. Det er skummelt! De kan jo i værste fall bli sterile. Så jeg ville nok heller at tenåringen min hadde tatt den på en proff plass enn hjemme hos ei venninne. Anonymous poster hash: 6a60c...63e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #17 Skrevet 18. mars 2015 Her får de bli myndige først. Ikke like pent om de vokser mye etter de har tatt en piercing. Ei jeg gikk i klasse med tok hull i navlen nårhun var 15år, den er ikke pen lenger for å si det slik. Når hun var 18år var det ett stort hull der, hun angrer som en hund på at hun trosset foreldrene. Hull i ører syns jeg er helt greit. Steder der det ikke er fare for at det blir store stygge hull er igrunn greit, noe det er veldig få av på kroppen. Har ei som snart er 18år i hus, der kommre det piercinger og tattoveringer så fort hun har bursdag sier hun. Greit for meg, da er hun voksen. Anonymous poster hash: 705e8...dea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå