Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Er dette normalt? Syns stadig at de er i tottene på hverandre og 8 åringen synker stadig vekk ned på 3 åringens nivå. Når jeg prøver å irettesette blir hun sint og mener jeg er urettferdig, syns jo at jeg må kunne forvente mer av henne? Sier ifra til 3 åringen også, men ofte så er det faktisk hun som tirrer han og når jeg "tar henne" så nekter hun for det. F.eks i dag så var de i stua, 3 åringen sier han skal til meg for å hente eple og at hun ikke må ta plassen hans imens han er borte, når han kommer inn i stua har storesøster tatt stolen, han sier ifra og hun blir sint. Når jeg kommer mot stua forter hun seg å flytte seg og nekter for at hun hadde tatt plassen, når jeg forteller at jeg vet så sier hun at han gikk jo bort. Dette er en av utallige hendelser. Jeg syns ikke hun oppfører seg bra rett og slett, hun klager på at lillebror bråker og syter samtidig som hun er fæl å plage han. Ond sirkel, hva skal jeg gjøre? Føler jeg megler og forklarer hele dagen! Anonymous poster hash: e9596...dea
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Er du flink å gi den største positiv oppmerksomhet på lik linje som minsten? Den eldste er ofte lett å "glemme" da de klarer seg mer selv og vi forventer mer av de. Endret 18. mars 2015 av Gulltopp med Knoll og Tott
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Det du i alle fall skal gjøre er å huske på at 8-åringen også fremdeles er et barn. Jeg fikk en søster da jeg var 6, og jeg blir fremdeles sint når jeg tenker tilbake på måten foreldrene mine håndterte konfliktene mellom oss på. Alt var alltid min feil, jeg var stor og burde vite bedre, det var alltid mitt ansvar at ting fungerte mellom oss osv. Om hun plaget meg fikk jeg aldri lov til å reagere, ikke ta tak hendene hennes for å stoppe henne engang, for da hylte hun så mamma trodde jeg mishandlet henne eller noe. Og ikke engang de fleste voksne klarer å opptre korrekt, rettferdig og tålmodig overfor en 3-åring til enhver tid, så man kan i alle fall ikke forvente at en 8-åring skal klare det. Anonymous poster hash: b57c1...f04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå