Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er i et miljø hvor det drikkes en god del alkohol med barn til stede. Ofte er vi samlet i helger, og spesielt på sommeren. Drikker en god del champagne og vin. Vi voksne synes det er veldig avslappende, men kan ikke si at vi IKKE blir påvirket... Barna leker mens vi voksne drikker. Det samme på dager som 17. mai, Halloween etc. Der barna leker og vi drikker. Vet mange har nulltoleranse for barn og alkohol, men i vårt miljø er dette altså veldig vanlig. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 5cfac...963
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Tenker dette var et skikkelig dårlig trolle forsøk. Anonymous poster hash: 87712...05b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Tenker dette var et skikkelig dårlig trolle forsøk. Anonymous poster hash: 87712...05b Det er det absolutt ikke. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Tenker dette var et skikkelig dårlig trolle forsøk. Anonymous poster hash: 87712...05b Det er det absolutt ikke. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963 Anette er det deg? Anonymous poster hash: 87712...05b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Tenker dette var et skikkelig dårlig trolle forsøk. Anonymous poster hash: 87712...05b Det er det absolutt ikke. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963 Anette er det deg? Anonymous poster hash: 87712...05b Nei. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963
mamma_bergen Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Om ikke dette er trolling, skal jeg prøve å la være å uttale meg. Men på en måte tviler jeg ikke, det er nok av folk som syns det er helt greit å drikke når de har ansvar for barn. At barna kan oppleve det ekkelt og utrygt er mindre viktig, så lenge de voksen kan slappe av.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Om ikke dette er trolling, skal jeg prøve å la være å uttale meg. Men på en måte tviler jeg ikke, det er nok av folk som syns det er helt greit å drikke når de har ansvar for barn. At barna kan oppleve det ekkelt og utrygt er mindre viktig, så lenge de voksen kan slappe av. Jeg har spurt eldstemann på 9 om han synes vi drikker for mye vin, men han sier nei. Jeg har faktisk stusset over at alkohol er så veldig vanlig her. Men det er det. Skal sies at vi bor i Bærum. Lurer på om folks som bor her har mer liberalt syn på alkohol enn mange andre. Jeg kommer selv fra et avholdshjem, derfor jeg tenker over hvor normalt dette egentlig er. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Det er greit hvis dere stopper i tide. Barn har godt av å se at alkohol ikke er fy fy. Jeg og min mann drikker sjeldent, vi er lite glad i alkohol. Den ene gangen drakk øl til middagen, syntes sønnen vår det var veldig spennende. Han spøkte med det under middagen og snakket om det i flere timer etterpå. Med snakk, mener jeg morsom snakk. Anonymous poster hash: dcd7f...004
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tenker at dere egoistiske og selvsentrerte og mer fokusert på egne behov enn barnas. Anonymous poster hash: 2ebc6...eec
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Jeg tenker at dere egoistiske og selvsentrerte og mer fokusert på egne behov enn barnas. Anonymous poster hash: 2ebc6...eec Jeg er forøvrig oppvokst i Bærum og bor i Bærum. Det du beskriver er IKKE vanlig blant mennesker jeg kjenner. Anonymous poster hash: 2ebc6...eec
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02
Sint naken biltyv Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Om ikke dette er trolling, skal jeg prøve å la være å uttale meg. Men på en måte tviler jeg ikke, det er nok av folk som syns det er helt greit å drikke når de har ansvar for barn. At barna kan oppleve det ekkelt og utrygt er mindre viktig, så lenge de voksen kan slappe av.Jeg har spurt eldstemann på 9 om han synes vi drikker for mye vin, men han sier nei. Jeg har faktisk stusset over at alkohol er så veldig vanlig her. Men det er det. Skal sies at vi bor i Bærum. Lurer på om folks som bor her har mer liberalt syn på alkohol enn mange andre. Jeg kommer selv fra et avholdshjem, derfor jeg tenker over hvor normalt dette egentlig er. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963 Du har spurt niåringen faktisk.... Jeg tenker at dere er uintelligente, lite opplyste, egoistiske og selvsentrerte. Dere bryr dere mer om egne behov enn barns. At du har spurt niåringen om dere drikker for mye vin gjør det bare enda verre. Endret 18. mars 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Du spør niåringen om dette? Herregud sier jeg bare... På mamma sin side av familien drikkes det mye med barn tilstede. Jeg er 25 år og syns det er direkte ubehagelig å være med de når de drikker. "De blir jo ikke fulle". Tanta mi ble skikkelig flau en gang kusina mi på 7 år fortalte om at mamma pleide å bli full i helgene. Tror nok dere blir mer fulle enn dere vil inrømme. Anonymous poster hash: c01fe...69a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02 La oss snu litt på det. Hvorfor er det farlig at barn ser mamma og pappa ta et glass vin? Jeg tror at folk flest har et fornuftig forhold til alkohol. Det er kun her inne og i avisene jeg hører at barn tar skade av at de voksne drikker et glass vin til maten. Anonymous poster hash: dcd7f...004
mamma_bergen Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02 La oss snu litt på det. Hvorfor er det farlig at barn ser mamma og pappa ta et glass vin? Jeg tror at folk flest har et fornuftig forhold til alkohol. Det er kun her inne og i avisene jeg hører at barn tar skade av at de voksne drikker et glass vin til maten. Anonymous poster hash: dcd7f...004 Hvorfor tror du avisene,og myndighetene for den saks skyld, bruker tid og plass til dette temaet? Og hvem har snakket om et glass?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #16 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02 La oss snu litt på det. Hvorfor er det farlig at barn ser mamma og pappa ta et glass vin? Jeg tror at folk flest har et fornuftig forhold til alkohol. Det er kun her inne og i avisene jeg hører at barn tar skade av at de voksne drikker et glass vin til maten. Anonymous poster hash: dcd7f...004 Hvorfor tror du avisene,og myndighetene for den saks skyld, bruker tid og plass til dette temaet? Og hvem har snakket om et glass?Ser nå at hi drikker betydelig mer enn et glass. Det hadde ikke jeg gjort. Diskusjonen om ett glass er annerledes og der står jeg på mitt. Som edru tilskuer rundt middagsbordet føler jeg at jeg kan uttale meg om farfars reaksjoner på at han drikker vin til maten. Jeg kan med hånden på hjertet si at han ikke blir påvirket. Anonymous poster hash: dcd7f...004
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #17 Skrevet 18. mars 2015 Om ikke dette er trolling, skal jeg prøve å la være å uttale meg. Men på en måte tviler jeg ikke, det er nok av folk som syns det er helt greit å drikke når de har ansvar for barn. At barna kan oppleve det ekkelt og utrygt er mindre viktig, så lenge de voksen kan slappe av.Jeg har spurt eldstemann på 9 om han synes vi drikker for mye vin, men han sier nei. Jeg har faktisk stusset over at alkohol er så veldig vanlig her. Men det er det. Skal sies at vi bor i Bærum. Lurer på om folks som bor her har mer liberalt syn på alkohol enn mange andre. Jeg kommer selv fra et avholdshjem, derfor jeg tenker over hvor normalt dette egentlig er. HI Anonymous poster hash: 5cfac...963 Du har spurt niåringen faktisk.... Jeg tenker at dere er uintelligente, lite opplyste, egoistiske og selvsentrerte. Dere bryr dere mer om egne behov enn barns. At du har spurt niåringen om dere drikker for mye vin gjør det bare enda verre.Ååå jeg er så enig!! HI, du burde skamme deg! Jeg er også fra Bærum og bor her enda. Du må være fra en helt annen kant enn meg for det er slett ikke vanlig! Anonymous poster hash: 40c25...429
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02 La oss snu litt på det. Hvorfor er det farlig at barn ser mamma og pappa ta et glass vin? Jeg tror at folk flest har et fornuftig forhold til alkohol. Det er kun her inne og i avisene jeg hører at barn tar skade av at de voksne drikker et glass vin til maten. Anonymous poster hash: dcd7f...004 Hvorfor tror du avisene,og myndighetene for den saks skyld, bruker tid og plass til dette temaet? Og hvem har snakket om et glass?Ser nå at hi drikker betydelig mer enn et glass. Det hadde ikke jeg gjort. Diskusjonen om ett glass er annerledes og der står jeg på mitt. Som edru tilskuer rundt middagsbordet føler jeg at jeg kan uttale meg om farfars reaksjoner på at han drikker vin til maten. Jeg kan med hånden på hjertet si at han ikke blir påvirket. Anonymous poster hash: dcd7f...004 Nå er det ikke snakk om ett glass, så slutt å kom med sånne argumenter er du grei Anonymous poster hash: 40c25...429
BareMas Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Men hvorfor må dere drikke? Er det slik at det ikke blir like hyggelig for dere om dere ikke drikker?? Spør ikke for å være teit eller kverulerende nå, men fordi jeg faktsik lurer... Anonymous poster hash: 979a0...c02 La oss snu litt på det. Hvorfor er det farlig at barn ser mamma og pappa ta et glass vin? Jeg tror at folk flest har et fornuftig forhold til alkohol. Det er kun her inne og i avisene jeg hører at barn tar skade av at de voksne drikker et glass vin til maten. Anonymous poster hash: dcd7f...004 Det er forskjell på et glass vin til maten og det hi beskriver. Det hi beskriver er for meg drøyt, et glass vin til maten er ikke drøyt.
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Jeg syns det høres ut som en usunn måte for barn å vokse opp på. Tipper de fleste foreldrene ikke er like liberale og begeistret når 14 åringen deres vil ut på fest og drikke på 17 mai og andre høytidsdager. Et negativt mønster de barna KAN spinnes inn i tenker jeg, og er glad slikt ikke er vanlig i min omgangskrets.
Lovemelikeyoudo Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 Egosentriske foreldre og triste minner for barna; (((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå