Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Her har det etter hvert blitt litt fult i skapene. Jeg tenkte derfor å få ryddet ut en del av det vi egentlig ikke trenger, men hvor mye har egentlig en familie på 4 bruk for? Hvor mange sett sengetøy er det greit å ha? Hvor mange store og hvor mange små håndklær bør vi beholde? Hva med kjøkkenhåndklær? Klær til voksne: Bukser: 4? bomulsokker: 15 par? ullsokker: 10 par? BH: 4 stk? Treningstøy: 2 sett + skitøy? ullundertøy (bruker hele vinteren) 4 sett? Sommerkjoler: 2? Hvor mye bør jeg la ligge igjen slik at jeg ikke må ut og handle etter oppryddingen? Anonymous poster hash: 6f833...4d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Da rydder du ut de mengdene du tror passer, legger det i sekker og setter det bort en stund. Ser du da at du har pakket bort for mye så henter du bare frem igjen fra sekkene fr du evt kaster de i containeren. Anonymous poster hash: 82d5b...d8f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Da rydder du ut de mengdene du tror passer, legger det i sekker og setter det bort en stund. Ser du da at du har pakket bort for mye så henter du bare frem igjen fra sekkene fr du evt kaster de i containeren. Anonymous poster hash: 82d5b...d8f Det er fristende, men jeg vet av erfaring at de sekkene fort blir stående å ta opp plass i 10 år hvis jeg ikke sender tingene avgårde med en gang . Da er det bedre å sende fra seg tingene nå slik at andre kan få gleden av det. Anonymous poster hash: 6f833...4d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Jeg hadde blitt smågal hvis jeg bare hadde fire bukser altså! Anonymous poster hash: 7c9b7...781
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Jeg ville ryddet ut det som er slitt, det som ikke passer, og det du ikke liker. Synes det høres ut som lite klær å ha igjen, men jeg liker å ha litt og velge i Anonymous poster hash: 44014...6ec
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Hvor mange sett sengetøy er det greit å ha?- 2 per dyne. To laken per seng. Hvor mange store og hvor mange små håndklær bør vi beholde?- To vaskemaskiner med fulle håndklær, og små håndklær avhengig av hvor ofte du vasker håndklærne. Ha så du kan skifte ut ett hver dag per bad. Hva med kjøkkenhåndklær?- Samme som små håndklær over. Klær til voksne: Bukser: 4-8 dongeri/hverdagsbukser (avhengig av hvor mye du bruker det i hverdagen, men bruker du det hver dag så er det fint å kunne skifte daglig, samt en bukse i reserve om vasken skulle gå tregt en dag/du må skifte av ulike grunner), og 2-4 kosebukser/joggebukser om du bruker dette bomullssokker: Avhengig av hvor ofte du vasker sokkene, men nok til to vask (så vasker du sokker to ganger i uken, så blir det 14 par) ullsokker: Jeg bruker lite ullsokker, så jeg klarer meg med 2-3 par, men bruker du det mye, så er det samme som over. BH: Avhengig av hvor ofte de vaskes, men la oss si at du vasker behåer en gang i uken, så ville jeg hatt 3-4 stk. Treningstøy: 2 sett + skitøy ullundertøy (bruker hele vinteren): Hvor ofte vasker du det? Ville hatt til to vask. Sommerkjoler: Utallige. En kjole for blåsete dager, litt kjølige dager, varme dager, stranddager, besøk, tur ut på f.eks restaurant... Anonymous poster hash: 5d26a...de4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har bare 2 bukser, men så har jeg minst 10 kjoler. Synes det så ut som litt lite, ting blir jo slitt fort og. Anonymous poster hash: dd850...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå