Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Vi skal dit om et år og jeg et veldig spent Er nysgjerrig på landet og kulturen Anonymous poster hash: 5d8ac...272
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 5d8ac...272
sug lut Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Er ikke akkurat førstevalget av stater jeg legger igjen penger i, nei, selv om det er et usedvanlig interessant område.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Kanskje en gang i fremtiden hvis det er blitt et fredeligere sted.. Mye flott å se, historisk, og ville vært perfekt feriested -hvis ikke det var for urolighetene. Det samme gjelder Egypt for meg. Vil så gjerne se pyramidene! Men tør ikke sånn som det er nå. Det går sikkert helt fint begge steder. Men jeg vil helst slappe helt av på ferie, ikke være engstelig. Så det får bli senere, hvis det bedrer seg. Anonymous poster hash: cd953...d81
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Vi skal dit om et år og jeg et veldig spent Er nysgjerrig på landet og kulturen Anonymous poster hash: 5d8ac...272 Ville aldri aldri aldri satt mine bein der. Av rent politiske grunner. Anonymous poster hash: bc2c9...7fb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Nå er der ikke kun ferie vi skal på, så jeg kan ikke velge land Kjenner jeg er spent,og jeg gleder meg :)For vår del kommer vi til å være rimelig trygge, men man har jo selvsagt aldri garantier. Politisk har jeg ikke nok kunnskap til å gjøre meg opp en mening, så jeg velger heller ikke å fokusere på det. Det kommer til å bli en innholdsrik og lærerik tur, men jeg syns det er kjekt å høre andres erfaringer Anonymous poster hash: 5d8ac...272
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har vært i Israel, i Tel Aviv, Haifa og Jerusalem. Håper at dersom dere tar turen til Palestina (Betlehem f.eks) Så gjør dere det ikke gjennom Israelske guider/busser, men tar en taxi fra Øst-Jerusalem inn på egenhånd. Da får dere den virkelige opplevelsen. Og håper du gjør dette selv om du ikke er politisk interessert! Det er særlig i Jerusalem man merker den politiske situasjonen. Folk i Tel Aviv, bare minutter unna, lever i en rosa boble til hverdags. Anonymous poster hash: 19e16...a14
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 "Politisk har jeg ikke nok kunnskap til å gjøre meg opp en mening, så jeg velger heller ikke å fokusere på det."Himmel og hav. Skaff deg kunnskap da! Du skal faktisk besøke et av de mest politisk betente områdene i hele verden. Du sier du er nysgjerrig på landet og kulturen. Kan ikke være så veldig nysgjerrig, når du ikke gidder å sette deg inn i historien en gang. Anonymous poster hash: 7415b...538
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Vi skal dit om et år og jeg et veldig spent Er nysgjerrig på landet og kulturen Anonymous poster hash: 5d8ac...272 Skal du ha behandling i Israel? Anonymous poster hash: f6853...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har vært i Israel, i Tel Aviv, Haifa og Jerusalem. Håper at dersom dere tar turen til Palestina (Betlehem f.eks) Så gjør dere det ikke gjennom Israelske guider/busser, men tar en taxi fra Øst-Jerusalem inn på egenhånd. Da får dere den virkelige opplevelsen. Og håper du gjør dette selv om du ikke er politisk interessert! Det er særlig i Jerusalem man merker den politiske situasjonen. Folk i Tel Aviv, bare minutter unna, lever i en rosa boble til hverdags. Anonymous poster hash: 19e16...a14 Vi har egne guider og transport Vi skal innom de plassene du nevner. Nå sier jo ikke jeg at jeg ikke er politisk interessert, bare at jeg ikke har nok kunnskap og derfor ikke vil uttale meg "Politisk har jeg ikke nok kunnskap til å gjøre meg opp en mening, så jeg velger heller ikke å fokusere på det." Himmel og hav. Skaff deg kunnskap da! Du skal faktisk besøke et av de mest politisk betente områdene i hele verden. Du sier du er nysgjerrig på landet og kulturen. Kan ikke være så veldig nysgjerrig, når du ikke gidder å sette deg inn i historien en gang. Anonymous poster hash: 7415b...538 Nå vet vel ikke du hvor mye eller lite jeg vet, jeg har bare sagt at jeg ikke har nok kunnskap til å ville uttale meg om det politiske At jeg sier at jeg jeg velger å ikke fokusere på det, er fordi det er Israel vi skal til uansett og politikken er ikke grunnen til at vi skal dit. Vi skal dit om et år og jeg et veldig spent Er nysgjerrig på landet og kulturen Anonymous poster hash: 5d8ac...272 Skal du ha behandling i Israel? Anonymous poster hash: f6853...d3d Nei, ingen behandling Anonymous poster hash: 5d8ac...272
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har vært i Israel, i Tel Aviv, Haifa og Jerusalem. Håper at dersom dere tar turen til Palestina (Betlehem f.eks) Så gjør dere det ikke gjennom Israelske guider/busser, men tar en taxi fra Øst-Jerusalem inn på egenhånd. Da får dere den virkelige opplevelsen. Og håper du gjør dette selv om du ikke er politisk interessert! Det er særlig i Jerusalem man merker den politiske situasjonen. Folk i Tel Aviv, bare minutter unna, lever i en rosa boble til hverdags. Anonymous poster hash: 19e16...a14 Tusen takk for tipset btw!! Anonymous poster hash: 5d8ac...272
MerraSomGår Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Jeg var 3 mnd på Kibbutz i 1997. Israel er et flott land! Jeg dro tilbake dit på guidetur i 2004. Når jeg var der første gang reiste jeg litt rundt i landet på egen hånd, med leiebil. Var blant annet i Negevørkenen. Veldig flott. Ikke så flott som Jordans Wadi Rom (for ikke å snakke om Petra), men absolutt verdt det. Merket ikke så mye til den spente situasjonen. Var en del i Jerusalem, som er en fantastisk spennende by. Helt utrolig å gå igjennom gamlebyen. Var også innom Dødehavet og gikk opp på et fjell der om natten, for å oppleve soloppgangen over dødehavet om morgenen. Det var gøy. På guidetur var vi selvsagt innom veldig mange kirker og ruiner. Det var litt..vel..ubehagelig.. Jeg syns det "satt i veggene" alle årene med krig fra flere tusen år tilbake.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Så heldig du er! Kos deg masse! Israel er et fantastisk land, med et fantatisk folk. At folk på Bim hører på propaganda er tydelig, men ikke stress med det. Det er mye vi ikke får vite av bl.a NRK, så anbefaler deg å lese annet enn venstrevridde mediahus sine beretninger. Har selv vært der som journalist, og er der annethvert år frilans. Virkelig et reisemål med karakter dette! Anonymous poster hash: 4a427...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå