Gå til innhold

På utviklingssamtaler på skolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alle andre elever også bare ros der?

Ikke det at jeg er overrasket over å få positive tilbakemld på barnet mitt, men det er ikke måte på til superlativer.

Populær, ekstremt flink sosialt, alltid god orden, god konsentrasjon, en god venn, god i idrett, alt rett på alle prøver, følger beskjeder, morsom, langt foran i alle fag osv osv.

Det var ikke noe mål de kunne sette for videre, da ting ikke kunne vært bedre.

Sier de slik til alle?

Vi ble nesten litt satt ut forrige uke, visste at ting gikk bra osv, og alt har vært topp forhenværende år også, men hva er poenget med utviklingssamtale da?

Hyggelig for all del.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: f2a2e...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får alle andre elever også bare ros der?

Ikke det at jeg er overrasket over å få positive tilbakemld på barnet mitt, men det er ikke måte på til superlativer.

Populær, ekstremt flink sosialt, alltid god orden, god konsentrasjon, en god venn, god i idrett, alt rett på alle prøver, følger beskjeder, morsom, langt foran i alle fag osv osv.

Det var ikke noe mål de kunne sette for videre, da ting ikke kunne vært bedre.

Sier de slik til alle?

Vi ble nesten litt satt ut forrige uke, visste at ting gikk bra osv, og alt har vært topp forhenværende år også, men hva er poenget med utviklingssamtale da?

Hyggelig for all del.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: f2a2e...255

Samme her, men vet jo ikke hva læreren sier til resten av klassen.

Anonymous poster hash: 87260...fdf

Skrevet

Jeg tenker dere er heldig!

Etter første samtale på den eldste gikk jeg gråtende hjem 😢

Anonymous poster hash: e5b5d...ff2

Skrevet

Det varierer nok litt både når det gjelder lærer og barn. Jeg har tre skolebarn og vært innom flere ulike lærere, og det er litt ulikt. Ene barnet mitt er akkurat som du beskriver og får bare skryt. Et av de andre får også nesten bare skryt, men må jobbe litt mer med det sosiale. Det siste barnet mitt har lærevansker og dysleksi, så der er det helt klart en del på det faglige, men han får mye skryt for personligheten sin.

Anonymous poster hash: 2608f...684
Skrevet

På den ene siden, og kanskje viktigst: Det ikke noen grunn til å lage problemer der det ikke finnes noen. Så kjekt at du har et så veltilpasset barn!

Samtidig kan man jo lure litt på om de strekker seg langt nok for å gi barnet ditt utfordringer. Det er ikke nødvendigvis bra på lang sikt å seile gjennom, heller. Men du kjenner vel barnet aller best. Hvis barnet jobber med skolearbeidet og har utfordringer nok, så er det vel ikke noe problem. Hvis alt går veldig lett, så går det kanskje an å ta en ekstra prat med skolen for å høre om barnet kan få noen ekstra faglige utfordringer? 

Anonymous poster hash: 5de31...b33
Skrevet

Jeg har et barn som er alle læreres drøm og et som er ehh.. Litt verre.

Anonymous poster hash: ce04d...302

Skrevet

Jeg tror nok ikke alle får det, det er nok kun de barna som er sånn som får det.

Hva får deg til å tro at alle får disse tilbakemeldingene egentlig?

Tror du at de lyver og at barnet ditt ikke er sånn som beskrevet av lærer?

Anonymous poster hash: 5f7b4...bc0
Skrevet

Ene får bare skryt på alt, og hun er en favoritt blant lærerne, Go' jenta som er så empatisk, snill og omtenksom, med stor innsats osv.

Gutten har mange av de samme kvalitetene, men det rukner litt i at han sliter med lesing og skriving og at han sliter med konsentrasjonen. Dette får stor fokus, og da blir ofte det positive egenskapene litt glemt. Synd, for da blir gutten det som er negativt… 

Anonymous poster hash: bb0b5...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...