Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er nå på dag 33 i syklus, pleier å være 28-31 dager (vært 21 dager en gang, ellers jevnt). Vi bruker kondom som prevensjon for tiden, men fordi det er litt pes og vi er litt dumme (...) sjanset vi på ubeskyttet samleie på dag 29 og 30 i denne syklusen. Tenkte at det var trygt så tett opptil mensen. Men er som sagt nå på dag 33 (ikke "målbart" gravid tok en test i dag), men så smått urolig mtp de to rundene på dag 29 og 30, tilfelle syklusen er helt på tur (aldri skjedd før). Det er vel bare å vente et par uker og se om mensen dukker opp (eller positiv test) men noen som kan berolige meg enn så lenge: Det er vel ikke vanlig at eggløsningen er så forsinket at den kan ha vært på dag 27 og utover i syklus? For de som er ekstra "flinke" på detaljer rundt kropp og syklus kan jeg opplyse at livmortappen er hard, bakoverbøyd, og lukket, hvis det kan ha noe å si på hvor i syklus jeg er/hva som skjer i kroppen.. Anonymous poster hash: 2201f...350
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 dytter litt.. HI Anonymous poster hash: 2201f...350
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Antageligvis er det for sent i eggløsningen til at et egg ville vært befruktningsdyktig. Men unntakt kan selvsagt skje, så det er ikke annet enn å vente ¨se hva som skjer. Anonymous poster hash: 533f6...0b6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Takk for svar. Ja normalt sett skulle jo eggløsning for lengst være passert og dag 29/ 30 dermed sikre dager å ha ubeskyttet sex. el kan jo har vært litt forsinket (slik at mensen kommer om et par dager) og jeg er jo da fortsatt trygg mtp graviditet. Men lurer på om noen har hatt el så mye som to uker forsinket ..? Det var det jeg plutselig ble redd for her nå mens jeg sitter og venter på mensen... Blir ikke flere "sikre perioder"-sjanser på en stund tror jeg HI Anonymous poster hash: 2201f...350
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Denne syklusen var mensen sein, jeg har alltid vært regelmessig, på rundt 28 dager. Mensen kom i dag på dag 32. Det er vanlig mensen kan komme noen dager tidligere eller senere. Eggløsningen var nok litt sein og dermed kom mensen litt senere. Det er nok for tidlig å si at du kan ha hatt eggløsning såpass sent når du er bare noen få dager over tid, som 1-2 dager. Anonymous poster hash: 093e5...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå