Gå til innhold

Noen tidligere overvektige her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som var så tunge at de har hatt vondt og vansker med å gå skikkelig? Har det hjulpet å gå ned i vekt? Jeg veier nok sikkert 30 kg for mye og merker at det blir tyngre og tyngre å gå så nå må noe gjøres. Håper bare ikke at det er andre årsaker.

Anonymous poster hash: feb0b...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... viljestyrke, rutiner og sette meg inn i kosthold er det eneste som funker egentlig. Jeg har gått ned 70 kg. Har ikke vondt når jeg går eller står lenge lengre. Føler meg mye friskere og lettere:)

Anonymous poster hash: 98fd5...096

Skrevet

En venninne av min mor veide over 100kg og hadde problemer med å gå, vonde knær osv. Hun fikk slankeoperasjon og når hun hadde gått ned 30 kg forsvant smertene i knærne, hun klarte å gå lengre.

Anonymous poster hash: 91634...957

Skrevet

Jeg var 20 kg overvektig, har nå gått ned 7 kg og er fortsatt på vei nedover.

Smerter i hofter og knær kommer av slitasjegikt, som jeg dessverre er arvelig disponert for. Mormor har 4 hofteoperasjoner bak seg, og mamma skal ha sin første nå, det går nok samme vei for meg.

Men overvekt forverrer jo både smerter og bevegelighet, så jeg gjør nå det jeg kan for å gå ned i vekt og trene opp muskelaturen for å avlaste dårlige ledd. Jeg har bare vært overvektig siste 5-6 årene da, så jeg har forhåpentligvis ikke gjort så stor skade på kroppen med å bære på disse kiloene (var slank helt til jeg var rundt 33 år, da ble jeg langvarig syk og trøstespiste mer enn godt var i tillegg til at jeg ikke fikk beveget med som jeg pleier, da kom kiloene fort. Nå skal de av igjen)

Merker allerede etter 7 kg nedgang at det er lettere å bevege seg, lettere å gå tur, bøye seg osv.

Anonymous poster hash: 24b0e...8ba
Skrevet

Vel... viljestyrke, rutiner og sette meg inn i kosthold er det eneste som funker egentlig. Jeg har gått ned 70 kg. Har ikke vondt når jeg går eller står lenge lengre. Føler meg mye friskere og lettere:)

Har du gått ned konservativ eller med operasjon? Uansett er jo de tingene du nevner viktig. Hvor lenge har du holdt vekta? 

Anonymous poster hash: ffb8f...f6a

Skrevet

Takk for svar. Nå må noe gjøres her. Blir motivert av å høre dere andre :-)

Anonymous poster hash: feb0b...016

Skrevet

Vel... viljestyrke, rutiner og sette meg inn i kosthold er det eneste som funker egentlig. Jeg har gått ned 70 kg. Har ikke vondt når jeg går eller står lenge lengre. Føler meg mye friskere og lettere:)Anonymous poster hash: 98fd5...096

Har du gått ned konservativ eller med operasjon? Uansett er jo de tingene du nevner viktig. Hvor lenge har du holdt vekta?  Anonymous poster hash: ffb8f...f6a
Jeg har greid det uten operasjon:) je ghar holdt vekta i 3-4 år nå. Har vært gravid, da gikk jeg opp 8 kg så ikke noe ekstra etter babyen var ute. Nå er jeg ikke veldig tynn enda da. Har BMI helt i grensa mellom normalvektig og overvektig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har gått ned 30 kilo, og har enda godt av å gå ned 20 til. Jeg syns ikke det har vært et problem å være overvektig og det å bevege seg da jeg er ganske myk i kroppen, men kondisjonen har jo definitivt blitt mye bedre. Og det var hovedmålet med å begynne å trene. Holde ut med ungene på sykkeltur, kunne løpe rundt på fotballbanen med de uten å pese som en hval, orke å ha overskudd til å bli med de på aktiviteter.... 
Har en ødelagt hofte, prolaps i rygg og bekken, så jeg er fucked uansett. Men for helsa sin del må jeg ned mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...