Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Da jeg skulle levere yngstemann i barnehagen i dag la jeg merke til at det lå gule post-it lapper på bakken. Telte 13 lapper på..tja..150 meter. De var strategisk plassert oppå hundemøkk! På lappene var det printet "beklager at eieren min ikke har vett nok på hundehold eller folkeskikk".. Jeg syns det var genialt! På denne måten kan kanskje hundeeiere se akkurat HVOR mye dritt som ligger på/langs veien! 13 bæsjekladder på maks150m!! HVORFOR plukker ikke folk opp etter hundene!!?? Er jo for jævlig å hele tiden måtte ha blikket festet ned i bakken for å unngå å tråkke i hundedritt!! Regner med de fleste her inne plukker opp etter hundene sine. Men hvis dere ikke gjør det; VÆR SÅ SNILL å begynn med det! Det er bare kvalmt! Blir som å ikke gidde å trekke ned etter en selv har vært på do, noe jeg regner med er en selvfølge for voksne folk! Så hvorfor ikke "trekke ned" etter dyra også? Dagens utblåsning og bønn til hundeeiere! Anonymous poster hash: e7c9e...f67
Økonomor Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er helt enig med deg. Og er hundeeier. Jeg har selv fått hjem en unge som har rullet seg (helt uvitende altså) i hundedritt. Det ødelegger for oss alle.
sug lut Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Støttes helhjertet, om det har noen effekt vet jeg ikke, men det er uansett en selvfølge at man fjerner denslags.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Det samme har jeg lurt på. Hva er egentlig peoblemet med å plukke opp dritten? Normalt sett er det lett og plukke opp med posen på hånda. Litt verre om det er diaré, altså flytende bæsj. Har jo ikke akkurat en skje i lomma heller. Jeg er selv hundeeier. Vi har bæsjeposer i alle jakkene våre i tillegg til at vi automatisk tar med et par poser når vi går ut med hunden. Ser ikke problemet med å ta opp bæsjen. Men noe jeg har undret meg litt over er de som plukker opp bæsjen men lar pose med bæsj ligge igjen rundt omkring. Anonymous poster hash: ae225...4d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Det samme har jeg lurt på. Hva er egentlig peoblemet med å plukke opp dritten? Normalt sett er det lett og plukke opp med posen på hånda. Litt verre om det er diaré, altså flytende bæsj. Har jo ikke akkurat en skje i lomma heller. Jeg er selv hundeeier. Vi har bæsjeposer i alle jakkene våre i tillegg til at vi automatisk tar med et par poser når vi går ut med hunden. Ser ikke problemet med å ta opp bæsjen. Men noe jeg har undret meg litt over er de som plukker opp bæsjen men lar pose med bæsj ligge igjen rundt omkring. Anonymous poster hash: ae225...4d1 Hehehe.. Nå måtte jeg le! "Har ikke akkurat en skje i lomma" Nei, tror ikke noen forventer at dere skal skrape opp rennende avføring, men kladdene/rukene (hva kalles det egentlig?) bør man lett kunne fjerne. Ser mange har knyttet hundeposer på selve båndet, det syns jeg er lurt, da har man jo alltid poser tilgjengelig Hi Anonymous poster hash: e7c9e...f67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Dumt å kaste mer søppel i naturen for å poengtere det. Jeg plukker alltid opp etter bikkja her i huset, og ofte i vinter har hun gjort fra seg ved siden av en annen sin bæsj. Jeg ønsker ikke at noen skal tro at jeg ikke tar opp etter meg, så da har jeg tatt opp den andre haugen også. Det er så motbydelig! Kaldt og ekkelt! Anonymous poster hash: 274d4...585
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er helt enig med deg. Og er hundeeier. Jeg har selv fått hjem en unge som har rullet seg (helt uvitende altså) i hundedritt. Det ødelegger for oss alle. Æsj! Ja, det er noe forbanna drit (bokstavelig talt)! Husker en gang det var sommer og barna var ute og lekte. Sønnen min kom inn for å ta seg noe å drikke, glasset sto på stuebordet. Da han gikk kjente jeg eima av hundemøkk. Og han hadde da hatt hundemøkk under skoen og tråkket dette ned i stueteppet! Måtte hive hele teppet og det kostet meg 800kr å kjøpe nytt. Etter det er det STRENGE krav på å ta av skoa i gangen Hi Anonymous poster hash: e7c9e...f67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Dumt å kaste mer søppel i naturen for å poengtere det. Jeg plukker alltid opp etter bikkja her i huset, og ofte i vinter har hun gjort fra seg ved siden av en annen sin bæsj. Jeg ønsker ikke at noen skal tro at jeg ikke tar opp etter meg, så da har jeg tatt opp den andre haugen også. Det er så motbydelig! Kaldt og ekkelt! Anonymous poster hash: 274d4...585 Joda, ser poenget.. Men jeg ville heller hatt en post-it-lapp klistret under skoen enn hundemøkk Anonymous poster hash: e7c9e...f67
klishe89 Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er helt enig! Jeg er selv hundeeier og plukker opp etter min egen og som regel alltid litt etter andre fordi det er så ekkelt. Det er så ekkelt å tråkke i det, få det på båndet, at hunden tråkker i det osv. Jeg lurer veldig på hvem de som ikke plukker opp er!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Støttes helhjertet, om det har noen effekt vet jeg ikke, men det er uansett en selvfølge at man fjerner denslags. Ja, man skulle tro det var en selvfølge, ikke sant? Men tydeligvis ikke her jeg bor Anonymous poster hash: e7c9e...f67
sug lut Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Støttes helhjertet, om det har noen effekt vet jeg ikke, men det er uansett en selvfølge at man fjerner denslags. Ja, man skulle tro det var en selvfølge, ikke sant? Men tydeligvis ikke her jeg bor Anonymous poster hash: e7c9e...f67 Jeg hadde et stunt med bæsjepose-i-postkasse i fjor, siden jeg var "heldig" nok til å se på avstand hvem det var som lot det ligge igjen midt i turveien. Om det hjalp på lang sikt vet jeg ikke, men det var uansett tilfredsstillende, selv om det innebar å plukke opp etter en annens hund.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Støttes helhjertet, om det har noen effekt vet jeg ikke, men det er uansett en selvfølge at man fjerner denslags.Ja, man skulle tro det var en selvfølge, ikke sant? Men tydeligvis ikke her jeg bor Anonymous poster hash: e7c9e...f67 Jeg hadde et stunt med bæsjepose-i-postkasse i fjor, siden jeg var "heldig" nok til å se på avstand hvem det var som lot det ligge igjen midt i turveien. Om det hjalp på lang sikt vet jeg ikke, men det var uansett tilfredsstillende, selv om det innebar å plukke opp etter en annens hund. Hehehe... Herlig Håper det funket! Anonymous poster hash: e7c9e...f67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Er hundeeier og hver vår er jeg flau over å være det. Fatter ikke at man ikke plukker opp. Får lyst å trykke tekst på jakka. DET ER IKKE MEG! Jeg har spurt andre eiere om de er tomme for poser og at de kan få av meg. Noen blir flaue med det er faktisk noen som blir sure! Anonymous poster hash: f0ad1...7bc
Iselilja Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Er så enig, men må si jeg synes de aller fleste er kjempeflinke, i alle fall der vi bor. I Paris, derimot, er det etterlatenskaper etter de små jålebikkjene overalt. Men der tripper jo de små, franske barna rundt i sine hvite burberry trenchcoats uansett, og ruller ikke rundt i grøftekantene som våre små gærninger.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Enig. Er hundeeier selv. Har fått spørsmål om hvorfor jeg gidder å plukke opp etter hunden når hun alltid bæsjer rett ved siden av veien og ikke på veien, men synes ærlig talt at det ikke er så digg å gå å se på bæsj langs veien heller. (Noen ganger henger jeg fra meg posen på en grein og tar den med på vei tilbake. Kjedelig å bære posen en mil når jeg uansett går forbi samme stedet etter en stund.) Anonymous poster hash: f2813...7d7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #16 Skrevet 18. mars 2015 Vi har en slags fotballbane/volleyballbane med gressbakke langs ene siden og et lite skogholt på andre siden. Det ligger rett ved huset vårt. Der ferdes ofte skoleklassene, de griller og koser seg med leker og ball. Langs hele gressbakken er det hundedritt. Man kan ikke gå to meter uten å risikere å tråkke i en drittklamp. I skogen er det likedan (det er ikke et tett skogholdt, det er stier overalt og veldig få steder man faktisk ikke kan sette foten, så man tråkker rett som det er i hundedritt om man ikke passer på). Jeg tror nok det er flere skolebarn som kommer hjem med hundedritt et eller annet sted etter hver gang de har vært der.Så, altså, jeg var på tur med toåringen i skogholtet for et par dager siden. Da oppdager jeg selvfølgelig først den sorte hundedrittposen, og så legger jeg merke til hundedritten som ligger rett ved siden av. Hva er poenget?! PLUKK OPP! Aaargh... Den siste tiden er det blitt tendenser til drittklamper i innkjørselen også (vi deler med tre andre). Det er ille nok at naboen slenger fra seg røykstumper og brukte snusposer, men denne dritten... USJ! Jeg vet naboens sønn har en hund, men vet ikke om det er den som gjør fra seg her... Post-it var genialt. Forsøpling eller ei, heller post-it under skoen enn dritt. Anonymous poster hash: 8f8fd...83c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #17 Skrevet 18. mars 2015 Dette irriterer meg også grenseløst! Det irriterte vettet av meg når vi ikke hadde hund, nå har vi hatt hund i 2 år selv, å det irriterer meg bare enda mer! Barnet mitt går ofte langs kanten, men det gjør hunden også. Så da tråkker de jo i dritt begge to! Vi plukker alltid opp etter hunden vår. Jeg kan ikke skjønne at folk ikke plukker opp etter hunden sin. Det er flaut! Anonymous poster hash: c9dcf...43d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har nettopp flyttet til ett nytt sted. Her har jeg på bare noen få uker observert dritt langs skoleveien daglig, det dukker stadig opp nye ferske skittkabler langs kanten av fortauet og på fortauet. Jeg bare fatter ikke hvordan det går an å la det ligge, spesielt siden dette er en meget velbrukt skolevei. Anonymous poster hash: d59fc...554
Superdolly Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er hundeeier og det er en selvfølge å ta med poser på tur. Jeg skammer meg noen ga ger når jeg ser all dritten som dukker fram. Det er spesielt ille om våren, synes jeg. Det virker som om mange hundeeiere ikke gidder å plukke opp om vinteren fordi det snør ned og forsvinner uansett. Men så forsvinner det bare en liten stund, frem til våren... Min hund bæsjer som regel en gang når vi er på tur. Jeg plukker det opp og har ingen problemer med å dingle med den posen resten av turen. Mange ganger har jeg også sett folk som plukker opp, men så slenger fra seg posen og lar den ligge igjen. Det er ikke så veldig mye bedre det. Tenk så mye greiere det hadde blitt for oss "normale" hundeeiere om ALLE hundeeiere kunne plukke opp etter hunden sin og respektere båndtvangsreglene.
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Syns vel egentlig at det meste av moderne kjæledyrhold er basert på hva eierne selv syns er greit og hyggelig. Ikke på hva lokalmiljøet, miljøet generelt, samfunnet for øvrig, eller dyra for den saks skyld, har best av. Men det er nå meg, da.
skinnfilla Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 Jeg plukker alltid opp etter hunden og jeg har en gang ropt ; hei! Du glemte noe ! , etter en dame som bare gikk etter hunden var ferdig. Hun ble så flau og unnskyldte seg med at hun ikke hadde pose. Hun fikk en av meg , gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå